Honda: Priorytetem jest znacząca poprawa niezawodności silnika

Dopiero w trakcie sezonu koncern zacznie wprowadzać modyfikacje zwiększające osiągi
26.02.1818:36
Nataniel Piórkowski
2239wyświetlenia
Embed from Getty Images

Na początku tego sezonu Honda będzie koncentrowała się głównie na poprawie niezawodności swojego silnika - podkreślił szef działu sportów motorowych japońskiego koncernu w F1, Masashi Yamamoto.

Toro Rosso ma na koncie obiecujący start zimowych przygotowań. Brendon Hartley pokonał we wtorek ponad dziewięćdziesiąt okrążeń, nie doświadczając przy tym żadnych poważniejszych usterek technicznych. Zimą Honda dokonała zmian w strukturze zarządzającej swojego projektu F1, odsuwając od funkcji kierowniczej Yusuke Hasegawę. Nowymi liderami zostali Toyoharu Tanabe i Yasuaski Asaki.

Nasze podejście na początku sezonu zakłada przede wszystkim koncentrowanie się na niezawodności. Musimy zagwarantować dobrą niezawodność. To właśnie nad tym obszarem najbardziej pracowaliśmy w trakcie zimowych przygotowań. Zobaczymy, jak potoczą się dla nas testy - powiedział Yamamoto.

Wciąż jesteśmy czwartą siłą F1. Zależy nam przede wszystkim na zapewnieniu niezawodności. Później, w trakcie sezonu, będziemy wprowadzać poprawki zwiększające osiągi. Teraz najważniejsze są obie tury testów. Nie możemy komentować kwestii osiągów. Korzystamy z silnika w specyfikacji na testy.

Osiągi ulegną pewnej poprawie, a póki co jesteśmy zadowoleni z niezawodności. Przed nami jednak wciąż dużo testów - podkreślił Japończyk w rozmowie z redakcją magazynu Autosport.

Tym razem zimowe przygotowania w Sakurze i Milton Keynes miały przebiegać dużo spokojniej niż w ostatnich sezonach, a potencjalne problemy, jakie mogły zakłócić inaugurację współpracy z Toro Rosso zostały wykryte na długo przed startem pierwszej tury zajęć w Barcelonie.

KOMENTARZE

4
ergie
26.02.2018 10:03
jak dla mnie najładniejsze malowanie z dotyuchczas pokazanych... a i tandemowi TR Honda zycze jak najlepiej
michal132
26.02.2018 08:29
A najlepsze jest to że podobno Mercedes zwiększył moc o jakieś 30km
ekwador15
26.02.2018 08:17
Renault jezdzi na skręconym silniku, aby miec pewnosc, że wytrzyma pierwsze wyscigi. Takie info sie dzis pojawilo. Honda jezdzi z taka sama moca jak pod koniec 2017 a skupia sie na niezawodności. Ferrari takze mowilo ze poprawki osiągow beda później, nowa glowica itd., a teraz niezawodność. Aby się nie okazało, że Mercedes w Australii znów jest 1 sek przed reszta :D :P Warto przypomnieć, ze w tamtym roku Williams i Force India na początku roku dostali nowe jednostki dopiero po 6 przejechanych wyscigach, wiec Merc wymagania na ten rok spełniał niemal 100% juz w ubiegłym sezonie:P
Carolius
26.02.2018 06:40
Po dzisiejszym dniu wygląda to obiecująco. Ciekawe jaki jest poziom mocy tej jednostki napędowej.