Gasly: Pierwsza tura testów pokazała postępy dokonane przez Hondę
Bolid STR13 pokonał 324 okrążenia - najwięcej spośród wszystkich tegorocznych konstrukcji.
02.03.1813:40
5347wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pierre Gasly uważa, że pierwszy tydzień testów w Barcelonie pokazał, iż Honda dokonała zimą dużych postępów w zakresie niezawodności swojego silnika F1.
Kiedy we wrześniu ubiegłego roku Toro Rosso ogłaszała nawiązanie partnerstwa z japońskim producentem, wielu fanów i obserwatorów przekonywało, że stanowi to poważny strategiczny błąd. Na przestrzeni czterech pierwszych dni zimowych testów bolid STR13 pokonał jednak 324 okrążenia - więcej niż którakolwiek z pozostałych konstrukcji - bez żadnych poważniejszych usterek technicznych.
Warto również zauważyć, że Gasly osiągnął wczoraj czwarty wynik w punkcie pomiaru prędkości: 333 km/h. Dla porównania pierwszy w zestawieniu Kevin Magnussen z Haasa był o 3 km/h szybszy.
Zapytany czy stanowi to mocny przekaz dla krytyków Hondy, Gasly powiedział:
Dystans pokonany przez kierowców i zespoły na testach w sezonie 2018
Pierre Gasly uważa, że pierwszy tydzień testów w Barcelonie pokazał, iż Honda dokonała zimą dużych postępów w zakresie niezawodności swojego silnika F1.
Kiedy we wrześniu ubiegłego roku Toro Rosso ogłaszała nawiązanie partnerstwa z japońskim producentem, wielu fanów i obserwatorów przekonywało, że stanowi to poważny strategiczny błąd. Na przestrzeni czterech pierwszych dni zimowych testów bolid STR13 pokonał jednak 324 okrążenia - więcej niż którakolwiek z pozostałych konstrukcji - bez żadnych poważniejszych usterek technicznych.
Warto również zauważyć, że Gasly osiągnął wczoraj czwarty wynik w punkcie pomiaru prędkości: 333 km/h. Dla porównania pierwszy w zestawieniu Kevin Magnussen z Haasa był o 3 km/h szybszy.
Zapytany czy stanowi to mocny przekaz dla krytyków Hondy, Gasly powiedział:
Mam taką nadzieję. Sądzę, że udało nam się pokazać, iż silnik jest w porządku. Toro Rosso blisko współpracuje z Hondą w zakresie komunikacji, aby dysponować możliwie najbardziej konkurencyjnym pakietem. Mamy wspólny cel. Pracujemy jak jedna ekipa, nie jak dwa osobne zespoły. Wydaje mi się, że to coś bardzo pozytywnego.
Wciąż musimy dokonać dużych postępów. Nadal jest trochę rzeczy, które wymagają poprawy, ale w podobnej sytuacji są prawdopodobnie wszystkie zespoły. Jak dotąd jednak jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Hondą. Bardzo się starają- dodał podopieczny juniorskiego programu Red Bulla.
Przejechanie tylu okrążeń było bardzo satysfakcjonujące. To był dopiero mój drugi dzień testów w tym bolidzie, czwarty dla zespołu, więc wciąż wiele uczymy się o nowej konstrukcji. Musimy określić odpowiednie kierunki, tak aby zmaksymalizować osiągi przed pierwszym wyścigiem w Melbourne. Ostatnie dni były bardzo ważne dla mnie i dla zespołu. Sądzę, że dowiedzieliśmy się wielu rzeczy. Kolejne dni poświęcimy na analizę zebranych danych, ale ogólnie był to dla nas całkiem pozytywny tydzień.
Dystans pokonany przez kierowców i zespoły na testach w sezonie 2018
Punkt pomiaru prędkości - czwartek, 1 marca | ||
Kierowca | Bolid-silnik | Prędkość |
---|---|---|
Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 336 km/h |
Sebastian Vettel | Ferrari | 334 km/h |
Lewis Hamilton | Mercedes | 333 km/h |
Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 333 km/h |
Lance Stroll | Williams-Mercedes | 331 km/h |
Sergio Perez | Force India-Mercedes | 331 km/h |
Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 329 km/h |
Valtteri Bottas | Mercedes | 326 km/h |
Fernando Alonso | McLaren-Renault | 324 km/h |
Carlos Sainz | Renault | 320 km/h |
Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 320 km/h |
Siergiej Sirotkin | Williams-Mercedes | 319 km/h |
Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 316 km/h |
Max Verstappen | Red Bull-Renault | 313 km/h |
Nico Hulkenberg | Renault | 313 km/h |
KOMENTARZE