Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

Ponownie na starcie wielu zawodników miało problem z ruszeniem
27.05.1814:43
Łukasz Godula
5531wyświetlenia

Antonio Fuoco zwyciężył w dzisiejszym szalonym sprincie F2 po tym jak prowadził do startu do mety. Jest to pierwsze zwycięstwo ekipy Charouz Racing.

Wyścig obfitował w wiele incydentów i długi czas odbywał się za samochodem bezpieczeństwa. Junior McLarena, Lando Norris powiększył swoją przewagę, choć po karze został zepchnięty z drugiej na trzecią pozycję. Jego największy rywal, George Russell zaliczył dziś koleją kraksę w drugim wyścigu z rzędu.

Początkowa faza wyścigu została przerwana wirtualną neutralizacją po wielu incydentach na starcie. Luca Ghiotto uderzył w Tadesuke Makino, który zgasił silnik na starcie, podczas gdy Nyck de Vries również nie ruszył z miejsca.

Norris, który startował trzeci przeskoczył Jacka Aitkena w pierwszym zakręcie, po czym mocno naciskał na Fuoco, który szukał swojego rytmu. Jednak Norris nieco odpuścił w połowie wyścigu, by oszczędzać opony, po czym znowu zbliżył się do rywala w dalszej części zawodów.

Wirtualna neutralizacja po kraksie Russella zaskoczyła Norrisa, który musiał jeszcze wolno przejechać zakręt, a Fuoco mógł jechać z pełną prędkością na prostej. Dzięki temu dzisiejszy zwycięzca zbudował przewagę, jednak znowu została ona zniwelowana po kraksie Albona i Roya Nissany'ego.

Jednak Fuoco poradził sobie z neutralizacją i wygrał z przewagą nieco ponad sekundy. Tuż za podium uplasował się Artjom Markiełow, który popisał się bardzo dobrym manewrem wyprzedzania i pokonał Arjuna Mainiego na 17. okrążeniu.

Za Mainim po karach zameldował się Merhi, a ostatni punkt w dzisiejszych zawodach powędrował do Nicholasa Latiffiego.

Ponownie wiele kontrowersji spowodował system startowy nowych samochodów F2. Kierowcy mają co wyścig problem z ruszeniem z miejsca, co powoduje bardzo poważne i niebezpieczne wypadki. Dzisiaj bardzo ostro wyrażał się o tej sytuacji Jack Aitken. Nie są jednak póki co podejmowane żadne kroki, by zmienić wadliwy system.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Antonio Fuoco (21)Dallara F2 2018300h48m45,17315
2Louis Deletraz (20)Dallara F2 201830+0:01,26912
3Lando Norris (19)Dallara F2 201830+0:01,47210
4Artiom Markiełow (1)Dallara F2 201830+0:03,2918
5Arjun Maini (16)Dallara F2 201830+0:06,6496
6Maximilian Gunther (11)Dallara F2 201830+0:07,1554
7Roberto Merhi (9)Dallara F2 201830+0:10,2992
8Nicholas Latifi (6)Dallara F2 201830+0:11,4421
9Nyck de Vries (4)Dallara F2 201829+1 okr.
10Luca Ghiotto (14)Dallara F2 201829+1 okr.
11Nirei Fukuzumi (12)Dallara F2 201827+3 okr.
Niesklasyfikowani
12Roy Nissany (15)Dallara F2 201825
13Alexander Albon (5)Dallara F2 201825
14Ralph Boschung (10)Dallara F2 201820
15George Russell (8)Dallara F2 201818
16Sean Gelael (3)Dallara F2 20183
17Tadasuke Makino (2)Dallara F2 20182
18Jack Aitken (7)Dallara F2 20181
Najszybsze okrażenie: Nicholas Latifi - 1:22,906 na 23 okrążeniu (+2 pkt.)

KOMENTARZE

2
piro
27.05.2018 03:05
Chodzi o to że od tego sezonu mają nowe systemy sprzęgła które jakoś dziwnie działają przez mapowanie silnika. Tutaj komentarz: [quote]Drivers would, for example, release the clutch 30%, and the system would take it to 40% before returning to 30%. That 10% difference was often enough to stall the car,[/quote]
piwo
27.05.2018 01:03
nie ogladam f2. o co chodzi o systemie startowym? nie startuja od zgaszonych czerwonych lamp na lini start meta?