Ricciardo wystartuje z końca stawki do Grand Prix Włoch

Australijczyk otrzyma nową jednostkę, natomiast decyzja ws. Verstappena zapadnie po treningach
27.08.1821:41
Mateusz Szymkiewicz
3029wyświetlenia
Embed from Getty Images

Zespół Red Bull Racing zapowiada, że Daniel Ricciardo wystartuje do Grand Prix Włoch z końca stawki.

Australijczyk podczas wyścigu na Monzy skorzysta z nowej jednostki napędowej, która będzie pochodziła z nadprogramowej puli. Ekipa Red Bulla zamierza skorzystać ze specyfikacji C przygotowanej przez Renault, która jednak nie znajdzie się w bolidach fabrycznego zespołu ze względu na obawy związane z zawodnością pakietu.

Z kolei w przypadku Maksa Verstappena decyzja o wymianie elementów ma zapaść po piątkowych treningach. Holender może jeszcze w tym roku skorzystać bezkarnie z nowego silnika spalinowego oraz MGU-H.

Daniel otrzyma kary podczas następnego wyścigu, ze względu na wymianę silnika - powiedział Christian Horner, szef Red Bull Racing. Skorzystanie z nowej specyfikacji pociągnie za sobą duże zmiany, ze względu na nowe chłodzenie i tym podobne elementy. Jeżeli pojawią się większe osiągi, co zapowiada nasz dostawca paliwa, będziemy szczęśliwi mogąc podjąć to ryzyko. Skorzystamy z tego silnika w piątek, a wieczorem podejmiemy decyzję czy przy nim zostajemy. Jeżeli sytuacja w bolidzie Daniela będzie wyglądała dobrze, w sobotę nowy silnik otrzyma Max.

Brytyjczyk przyznał, że mimo wprowadzenia nowego silnika spodziewa się trudnego weekendu dla zespołu Red Bulla, choć liczy na korzyści w kolejnych wyścigach. Jeżeli osiągi będą odrobinę większe, nie będziemy przejmowali się Monzą, ponieważ w Singapurze czy Meksyku otworzy się przed nami szansa na skomplikowanie życia Mercedesowi oraz Ferrari. Jeżeli zanotujemy jakąkolwiek poprawę, będziemy walczyli o każdą dziesiątą sekundy.

Warto dodać, iż skorzystanie w tym roku ze specyfikacji C jednostki Renault wykluczył McLaren. Stajnia z Woking porzuciła już rozwój bolidu MCL33, a zainstalowanie nowego układu wymagałoby przeprojektowania tylnej sekcji.

KOMENTARZE

15
dulk
28.08.2018 06:42
przecież FER wydaje 100baniek więcej wiec tez pracują równolegle tylko walka o tytuł pewnie im nie pozwala przełaczyć prawie całych mocy na przyszły rok stąd wg mnie jak nie w przyszłym roku to RB szybko nie dobije do czołówki
Zomo
28.08.2018 04:42
[quote="dulk"]RB juz gdzies od czerwca pracuje nad koncepcją bolidu wykorzystującą silnik Hondy[/quote] Jak sie ma tyle kasy do RB to mozna pracowac nad 10 bolidami naraz, szacun dla Ferrari (Fiata) ze daje rade z takimi potegami...
dulk
28.08.2018 09:19
objezdzał będzie - ale conajwyżej tą z TorroRosso z RB spotka sie tylko podczas bycia dublowanym przez MAXa i Gaslego taka moja czarna wizja gdzie niestety będzie REN w przyszłym roku w stosunku do RB :( wg mnie RB juz gdzies od czerwca pracuje nad koncepcją bolidu wykorzystującą silnik Hondy mają pewnie jakiś pomysł na wykorzystanie jego lepszej kompaktowosci/rozkładu komponentów, który będą mogli wykorzystać tak by zrobić magię z aero i m.in. dlatego mimo jego mniejszej mocy i niepweności co do jakości zdecydowali sie na Honde po osiągach RB zresztą jakby widać że rozwój bolidu nie jest tak dynamiczny jak w zesżłym roku - normalnie gonili czołówkę bardzieje efektywnie w tym już wg mnie skoro nie mają szans na walkę o mistrza, a jest zmiana regulaminu na 2019 która daję szansę na dojście stawki już przełączyli się w 90% na przyszły rok zetną pewnie także budżet TR , bo chyba po to jest przejście TR na model wykorzystywany przez HAASa - czyli dziedziczenie co można z bolidu matki razem z oszczędnościami na gaży RIC dorzucą conajmniej 100baniek w główny team i wg mnie chcą w przyszłym roku walczyć o mistrza, kwestia czy honda da rade zrobić qual mode i nie bedzie się psuć oczywiście HELMUT mówi że chcą walczyc o mistrza za 1-2 lata ale byłby idiotą komunikując że celem jest już przyszły rok - FER i MER mają walczyć i rozwijać bolid w tym roku do konca sezonu z pełną mocą
dxx91
28.08.2018 07:30
Oj, Daniel, w tym roku już się z końca stawki nie wygrzebiesz... ale mam szczerą nadzieje, że w przyszłym roku będziesz objeżdżał tą Hondę z palcem w nosie :)
dulk
28.08.2018 07:26
[quote="Aeromis"]Naraź się RBR a jesteś spalony... normalka.[/quote] to chyba normalne podejście - odchodzisz z teamu mimo że obiecywałeś zostać więc nie ma się dziwić że brak sentymentów działa teraz też w przeciwną stronę dla RB zwłaszcza teraz MAX jest najważniejszy bo to on ma "ciągnąć" zespół w przyszłym roku
DBR
28.08.2018 06:07
Jeszcze bardziej zatem jest sens kibicować Hamiltonowi .
Pietrek
28.08.2018 05:22
Szkoda Daniela. Mam nadzieję, że jednak zaliczy dobry występ we Włoszech. @marios76 Czy mógłbyś z łaski swojej przestać ciągle donosić moderatorom na każdy mój komentarz, jaki się tu pojawi? Bo to naprawdę zaczyna być już żenujące. Mam charakter i styl pisania, jaki mam. Ale skoro tak bardzo tu przeze mnie cierpicie, to po wczorajszym zastanowieniu się i pewnych przemyśleniach, postanowiłem, że jak Lewis zdobędzie w tym roku piąte mistrzostwo - opuszczę ten portal raz na zawsze. Jeśli jednak tytuł zdobędzie Seba - zostaję.
lolek99
28.08.2018 02:41
Maksa, a nie Maxa ;)
christoff.w
28.08.2018 12:35
Maxa w gwoli ki ścisłości a nie Maksa... 😁
paymey852
27.08.2018 09:44
[quote]Jeżeli pojawią się większe osiągi, co zapowiada nasz dostawca paliwa[/quote] No tak, po co wspominać o dostawcy jednostek :)
marios76
27.08.2018 09:05
@Aeromis Przeciagal, ile mogl... ;)
Aeromis
27.08.2018 08:35
[quote="Horner"]Jeżeli sytuacja w bolidzie Daniela będzie wyglądała dobrze, w sobotę nowy silnik otrzyma Max[/quote] Naraź się RBR a jesteś spalony... normalka.
bartoszcze
27.08.2018 07:55
I już pracuje dla Renault ;)
sasza82
27.08.2018 07:52
Spec C od Renault wymaga aż takich zmian?? O wymogach odnośnie chłodzenia wspomniano, ale co by McL musiał zmieniać w tylnej sekcji..?? Pokrywy???
mfm
27.08.2018 07:48
I tak RIC do końca sezonu będzie królikiem doświadczalnym