Whiting: Halo prawdopodobnie uchroniło Leclerca
Dyrektor wyścigowy FIA zaznacza jednak, że zostanie przerpowadzona analiza wypadku
27.08.1816:03
2404wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor wyścigowy z ramienia FIA, Charlie Whiting uważa, że halo "prawdopodobnie" uchroniło Charlesa Leclerca przed uderzeniem przez Fernando Alonso podczas niedzielnego Grand Prix Belgii. Halo oraz kokpit Saubera wskazują na znaczne uszkodzenia po uderzeniu jednego z kół McLarena, po tym jak Nico Hulkenberg wystrzelił w powietrze samochód Alonso.
Zapytany o to, jaką rolę odegrało halo w ochronie Leclerca, Whiting odpowiedział:
Whiting dodał, że incydent zapewni FIA użyteczne dane, podobnie jak incydent z Barcelony, gdy w Formule 2 Nirei Fukuzumi wylądował na samochodzie Tadasuke Makino.
Dyrektor wyścigowy z ramienia FIA, Charlie Whiting uważa, że halo "prawdopodobnie" uchroniło Charlesa Leclerca przed uderzeniem przez Fernando Alonso podczas niedzielnego Grand Prix Belgii. Halo oraz kokpit Saubera wskazują na znaczne uszkodzenia po uderzeniu jednego z kół McLarena, po tym jak Nico Hulkenberg wystrzelił w powietrze samochód Alonso.
Zapytany o to, jaką rolę odegrało halo w ochronie Leclerca, Whiting odpowiedział:
Na razie jedynie zobaczyliśmy uszkodzone części. Za wcześnie, by cokolwiek zawyrokować. Jasne jest to, że mamy znaczne ślady opony zarówno na karoserii jak i halo. Może będzie to nieco w stylu spekulacji, ale nie trzeba dużej wyobraźni, by zobaczyć te ślady opony na głowie Charlesa. To byłby mały cud, gdyby tak się nie stało bez halo.
Whiting dodał, że incydent zapewni FIA użyteczne dane, podobnie jak incydent z Barcelony, gdy w Formule 2 Nirei Fukuzumi wylądował na samochodzie Tadasuke Makino.
Przeanalizowaliśmy tamten wypadek, by zebrać jak najwięcej danych i wyciągnąć z tego wnioski- wyjaśnił Whiting.
Nasi badacze stworzyli dość dokładny raport, jednak staramy się zebrać jak najwięcej danych, ponieważ jesteśmy na początku rozwoju 'halo 4', więc im więcej informacji zbierzemy, tym lepiej.
Zebraliśmy sporo fotografii i nasi badacze będą kontaktowali się z Sauberem, by w pełni zrozumieć konsekwencje wypadku. Na przykład, gdy zdejmą halo to sprawdzą, czy śruby są w dobrym stanie i co najważniejsze, czy zostało coś zerwane.
KOMENTARZE