Alexander Albon będzie kierowcą Toro Rosso w sezonie 2019

Tajlandczyk zostanie zespołowym partnerem Daniiła Kwiata, zastępując Brendona Hartleya.
26.11.1817:34
Nataniel Piórkowski
6131wyświetlenia


Scuderia Toro Rosso ogłosiła zakontraktowanie Alexandra Albona na sezon 2019. 22-latek zostanie zespołowym partnerem Daniiła Kwiata.

W 2018 roku Albon realizował program startów w Formule 2. Przed ostatnim sezonem zajmował drugie miejsce w klasyfikacji generalnej serii, ale po nieudanym występie w finałowym wyścigu rundy w Abu Zabi spadł na trzecią lokatę, za nowego kierowcę McLarena - Lando Norrisa.

Już od kilku tygodni media sugerowały, że władze juniorskiego programu Red Bulla biorą pod uwagę zatrudnienie Albona w miejsce Brendona Hartleya, który na przestrzeni ostatniego sezonu znacząco odstawał tempem od zespołowego kolegi - Pierre'a Gaslyego. Przeszkodą w podpisaniu umowy z tajlandzkim zawodnikiem były jednak jego zobowiązania na rzecz Nissana w Formule E.

W ostatnich dniach Albonowi udało się rozwiązać kontrakt ze współpracującą z japońskim koncernem ekipą e.dams, co otwarło przed nim szansę skorzystania z oferty złożonej przez Toro Rosso.

Świadomość, że znajdę się w przyszłym roku w Formule 1 jest niesamowita - powiedział Alexander Albon, nowy kierowca Toro Rosso. W całej mojej karierze w jednomiejscowych bolidach przechodziłem przez wzloty i upadki. W 2012 roku zostałem usunięty z programu Red Bulla, więc od tego momentu miałem świadomość, że droga do Formuły 1 będzie trudniejsza. Za każdym razem gdy zasiadałem w bolidzie pracowałem naprawdę ciężko i kieruję wielkie wyrazy wdzięczności do Red Bulla i Dr Marko za drugą szansę.

Alexander ma za sobą świetny sezon 2018 w Formule 2. Wygrał cztery wyścigi i finiszował na trzecim miejscu - dodał Franz Tost, szef zespołu. Jego sposób wyprzedzania rywali pokazuje, że jest gotowy i wystarczająco dojrzały na starty w Formule 1. Scuderia Toro Rosso nie może się już doczekać 2019 roku, będziemy mieli Daniiła oraz Alexa, czyli dwóch młodych, konkurencyjnych oraz mocnych kierowców.

KOMENTARZE

26
Mahilda111
27.11.2018 02:54
@marios76 Znasz w ogóle podłoże decyzji o startach pod niemiecką flagą? ;) Bo pragnę przypomnieć, że Nico ścigał się w kartingu i juniorskich seriach jako reprezentant Finlandii.
JuJu_Hound
27.11.2018 08:05
Niesamowite, całe podium mistrzostw F2 awansowało do F1: Russel, Norris i Albon :)
marios76
27.11.2018 07:41
@Mahilda111 Rosberg (Nico) to syn Fina i Niemki, mial podwojne obywatelstwo, wychowanie w Monaco nie ma znaczenia. Ojciec dobrze wiedzial co robic z jego kariera, i ze lepiej mu bedzie z narodowoscia zony w swiecie wyscigow. Z reszta, jak ludzie sa milionerami i cale zycie na walizkach, to nie ma dla nich znaczenia skad pochodza, tylko dokad dojda... (nie tylko w F1) @JuJu_Hound Lubilem Kwiatta, niee do konca podobaly mi sie.pomysly Marko... Zauwaz, ze zostal zdegradowany z RB za jeden numer w stylu Verstappena w tym roku, a odwalil takich kilka. Chamskie to bylo, zegnac kierowce po 4wyscigach. W poprzednim sezonie byl blisko Ricciardo, a jakby za takie osiagniecia po kilku wyscigach usuwali kierowcow w cien, to Maxa powinien wyrzucic najdalej po Monack w tym sezonie :) Nie przepadam za polityka tego zespolu. Ricciardo wlasnie przez takie ustawki odszedl, bo dobrze wiedzial, ze bedzie popychadlem jak Webber, o rownym statusie mogl zapomniec...
JuJu_Hound
27.11.2018 07:31
@marios76 Marko wie co robi, Kvyat musiał zostać zdegradowany żeby jego umysł się zresetował; czasami musisz upasc naprawde nisko zeby wrocic mocniejszym; owszem, nie wiemy do konca na ile powrot Kvyata jest wymuszony odejsciem Riccardo; teraz mozna jednak dodac ideologie Marko o ktorej wspomnialem na początku; fajnie by bylo jakby Danił wrócił, awansował do RB i namieszał troche Maxowi :)
marios76
27.11.2018 06:28
Kwiatt jaki oczekiwany, a zegnali sie z nim bez skrupulow... Marko znowu wyszedl na klamce :)
Amalio
27.11.2018 12:45
[quote="Mahilda111"]Przykłady Grosjeana (praktycznie Szwajcar) czy Rosberga (syn Fina wychowany w Monako) pokazują, że w sportach motorowych przy układach układzikach paszport może odgrywać decydującą rolę ;)[/quote] To samo Verstappen
Maciek znafca
26.11.2018 11:59
Nie spodziewalem sie tego. Tylko raz obilo mi sie o uszy jego nazwisko, Liczylem, ze prawidzwe talenty zasila drugi fotel w STR, ale z drugiej strony kazdy z nch byl spoza prpogramu RBR.
mbg
26.11.2018 11:04
@SweetF1 A Yoong Malezyjczyk ; ) Jak narazie jedynym tajskim kierowcą w F1 był książe Birabongse Bhanudej Bhanubandh wnuk króla Mongkuta (sezony 1951-54)
kibic sribic
26.11.2018 10:15
@SweetF1 Haryanto to Indonezyjczyk
SweetF1
26.11.2018 09:43
Czyli nie Wielka Brytania!!!! Czyli 3 Brytyjczykow i TAJLANDCZYK!!! BRAWO! Yoong, Haryanto teraz Albon. Będzie super!
Mahilda111
26.11.2018 09:01
Jego mama pochodzi z Tajlandii, a także dysponuje wsparciem finansowym z tego kraju. Przykłady Grosjeana (praktycznie Szwajcar) czy Rosberga (syn Fina wychowany w Monako) pokazują, że w sportach motorowych przy układach układzikach paszport może odgrywać decydującą rolę ;)
Tatabasi
26.11.2018 07:51
[quote="Masio"]Ktoś w ogóle wie dlaczego reprezentuje Tajlandię??[/quote] Licencję ma ichniejszą. Zresztą chyba nie on pierwszy nie występuje pod swoją flagą.
piwo
26.11.2018 07:09
Może jego chłopak tam mieszka? 😀 A tak poważnie to ma typowe rysy twarzy taja więc albo adoptowany albo rodzice to imigranci. Ciekawe https://www.bbc.com/news/uk-england-suffolk-23877323
Masio
26.11.2018 06:59
Ktoś w ogóle wie dlaczego reprezentuje Tajlandię?? Zrozumiałbym, gdyby tam się urodził, ale przecież przyszedł na świat w Anglii i jego ojciec też jest Brytyjczykiem...
piwo
26.11.2018 06:45
Ale będzie cyrk jak potwierdza strola w wiliamsie. Jako rezerwowego 😀
Haifisch7734
26.11.2018 06:35
@Patok12 Nie został potwierdzony, ale i tak wszyscy wiedzą, że tam będzie Stroll ;) W STR do końca nie było wiadomo, czy Albon czy Ticktum, bo się pojawiały pomysły, że Ticktum zimą spróbuje dobić do tych 40 punktów do superlicencji.
Amalio
26.11.2018 06:10
Rzeczywiście tajlandczyk urodzony w Wielkiej Brytanii którego ojciec jest brytyjczykiem, to przełamanie dominacji o jaką walczyliśmy.
Protonek
26.11.2018 06:07
@Patok12 Myślę, że Strolla mogą potwierdzić wraz ze zmianą nazwy zespołu.
Kamikadze2000
26.11.2018 05:53
I bardzo dobrze. Czołowy zawodnik GP2 to jedno, drugie to nowa narodowość. Jak dobrze, że już nie mamy dominacji niemiecko-brytyjskiej. Przydałaby się taka rewolucja w MotoGP. :)
Patok12
26.11.2018 05:52
@Haifisch7734 Jeszcze Stroll nie został potwierdzony, nie wiem dlaczego tak z nim zwlekają. Ocon w porównaniu do Bottasa w przeciętnych bolidach wypadl gorzej. Myślę że Fin się zresetuje na kolejny sezon, bo po Baku i Austrii kompletnie psychika mu siadla.
nate
26.11.2018 05:52
@Voo Zgadza się, prowadzimy taką współpracę.
Patok12
26.11.2018 05:49
Świetny wybór. Bardzo dobry kierowca, sympatyczny i umiejący wyprzedzać. Nawet w 2016 w Gp3 by mógł wygrać z Leclercem gdyby Aitken go nie rozwalił. On za dużo tych bolidów nie narozbijał, w przeciwieństwie do ich testera Gelaela. Z resztą wybrali najlepiej jak mogli, bo poza przeciętnym Tictumem nie mieli innych opcji.
Voo
26.11.2018 05:43
Tak z ciekawości - czy redakcja współpracuje ze sportowym serwisem gazeta.pl - sport.pl? Bo news jest w części (akapity 2-4) słowo w słowo jak tam :)
mbg
26.11.2018 05:20
@piwo za rok będzie Ticktum albo Crashtum jak kto woli. ;) A tak ogólnie to STR zatrudnia tylko kierowców co są w programie RBJT albo tak jak Albon i Kvyat kiedyś w nim byli. Wyjątkiem był Bourdais
piwo
26.11.2018 05:14
Oj będą dwa rodzynki co rozbijaja auta jeden lepszy od drugiego. Honda za dużo kilometrów nie na tłucze. Zato potłuczone będą byki. 4byki a tylko jeden ostał się w miarę zdolny kierowca. Na sezon 2020 będą chyba szukać 3 kierowców nowych. Oby Robert się załapał na jakiś gorący fotel. Trochę żal ale nie będzie komu dopingować u bykow poza Maksem.
Haifisch7734
26.11.2018 04:38
Więc mamy już ostatni element układanki.