Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
Japoński producent zakończył niedawno współpracę z firmą AVL.
07.01.1914:01
4958wyświetlenia
W rozmowie z niemieckim Auto Bildem Helmut Marko zbagatelizował doniesienia o problemach, jakich na początku współpracy z Red Bullem miała doświadczyć Honda.
W ostatnim czasie japoński koncern wycofał się ze współpracy z AVL.
AVL to największa na świecie niezależna firma zajmująca się opracowywaniem, symulacjami i testami systemów napędowych: silników spalinowych, elektrycznych i hybrydowych, skrzyń biegów, akumulatorów i powiązanego z nimi oprogramowania. Honda od pewnego czasu używała sprzętu dostarczonego przez firmę, aby dokonać możliwie jak największych postępów przed sezonem 2019.
Pomiędzy inżynierami AVL i japońskiego producenta miało dojść jednak do nieporozumień, które doprowadziły do zakończenia współpracy. Niepokojące doniesienia dotyczą silnych wibracji, z jakimi Honda próbuje uporać się przed startem zimowych testów. Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych - Helmut Marko zapewnia jednak, że w tym celu zostały już
podjęte stosowne środki.
Stajnia z Milton Keynes potwierdziła zakończenie współpracy Hondy z AVL. Japoński producent miał także bardzo mocno ograniczyć robocze relacje z doświadczonym inżynierem - Mario Illienem.
Marko zaznaczył, że celem Hondy jest obecnie przeniesienie całego procesu projektowania i produkcji silnika pod jeden dach i zerwanie z modelem pozyskiwania pomocy od zewnętrznych konsultantów.
Austriak przekonuje:
Honda znalazła się już przed Renault, a w 2019 roku będzie jeszcze lepsza. Max dostanie wszystko, czego potrzebuje. Cały czas robi postępy. Zdaje się, że dla niego nie ma limitów.
Jeśli Honda nie wyeliminuje problemu wibracji, nie będzie w stanie wykorzystywać pełnego potencjału swej jednostki napędowej, co automatycznie przełoży się na spadek formy Red Bulla i Toro Rosso.
Pomimo szumnych zapowiedzi i optymizmu Red Bulla, Cyril Abiteboul z Renault przekonywał pod koniec grudnia, że do opinii publicznej nie przedostają się wszystkie informacje na temat silnika Hondy.
Honda wciąż traci do nas 20 kilowatów. Wiem, co mówią ludzie z Red Bulla, ale ukrywają fakty i manipulują danymi. Rozumiem ich strategię komunikacyjną, ale nie przedstawiają faktów. Skończy się na tym, że zobaczycie, iż Honda traci do nas 20 kilowatów i nie zmieni swej obecnej pozycji.
KOMENTARZE