FIA podała przyczynę awarii pokrywy studzienki w Baku
Obluzowana pokrywa mocno uszkodziła samochód Russella
26.04.1917:58
1919wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pokrywa studzienki, która zniszczyła samochód George'a Russella i doprowadziła do przerwania pierwszej sesji treningowej obluzowała się z powodu popsutego mocowania. Williams Russella mocno ucierpiał po uderzeniu pokrywy od studzienki na wejściu w trzeci zakręt.
Po dochodzeniu w sprawie przyczyny awarii, FIA stwierdziła, że
Nie znaleziono dalszych problemów i nie było konieczności dokonania wzmocnień. Pokrywy są obecnie ponownie sprawdzane, już po zakończeniu drugiej sesji treningowej.
Williams tymczasem musi dokonać zmiany podwozia Russella, przez co nie mógł wystąpić w drugiej sesji. Poza straconym czasem na torze, Russell potrzebuje teraz nowej podłogi i części nadwozia, a dodatkowo prewencyjnie dokonano wymiany systemu odzyskiwania energii.
Podwozie może wprawdzie zostać naprawione w fabryce, ale koszt mimo wszystko będzie wysoki dla Williamsa w sytuacji, gdy i tak mieli problemy z częściami zamiennymi ze względu na opóźniony debiut samochodu i zmiany, które były wymagane, by zapewnić legalność konstrukcji. Po incydencie Claire Williams powiedziała, że zespół przyjrzy się, jak odzyskać poniesione straty.
Tor jest odpowiedzialny za zapewnienie odpowiednich warunków do ścigania, więc FIA nie ponosi w tej sytuacji żadnej winy. W zeszłym roku Haas z powodzeniem otrzymał odszkodowanie od toru Sepang za podobny incydent w 2017 roku.
Pokrywa studzienki, która zniszczyła samochód George'a Russella i doprowadziła do przerwania pierwszej sesji treningowej obluzowała się z powodu popsutego mocowania. Williams Russella mocno ucierpiał po uderzeniu pokrywy od studzienki na wejściu w trzeci zakręt.
Po dochodzeniu w sprawie przyczyny awarii, FIA stwierdziła, że
pęknięcie mocowania pokrywydoprowadziło do podniesienia jej. Incydent spowodował znaczne uszkodzenia samochodu, a sesję przerwano, by dokonać inspekcji wszystkich 360 studzienek na torze.
Nie znaleziono dalszych problemów i nie było konieczności dokonania wzmocnień. Pokrywy są obecnie ponownie sprawdzane, już po zakończeniu drugiej sesji treningowej.
Williams tymczasem musi dokonać zmiany podwozia Russella, przez co nie mógł wystąpić w drugiej sesji. Poza straconym czasem na torze, Russell potrzebuje teraz nowej podłogi i części nadwozia, a dodatkowo prewencyjnie dokonano wymiany systemu odzyskiwania energii.
Podwozie może wprawdzie zostać naprawione w fabryce, ale koszt mimo wszystko będzie wysoki dla Williamsa w sytuacji, gdy i tak mieli problemy z częściami zamiennymi ze względu na opóźniony debiut samochodu i zmiany, które były wymagane, by zapewnić legalność konstrukcji. Po incydencie Claire Williams powiedziała, że zespół przyjrzy się, jak odzyskać poniesione straty.
Tor jest odpowiedzialny za zapewnienie odpowiednich warunków do ścigania, więc FIA nie ponosi w tej sytuacji żadnej winy. W zeszłym roku Haas z powodzeniem otrzymał odszkodowanie od toru Sepang za podobny incydent w 2017 roku.