McLaren potwierdza budowę nowego tunelu aerodynamicznego w Woking
Brytyjski zespół od niemal dziesięciu lat korzysta z obiektu Toyoty w Kolonii.
23.06.1908:59
701wyświetlenia
Embed from Getty Images
Andreas Seidl potwierdził, że McLaren w ciągu dwóch lat wybuduje w Woking zupełnie nowy tunel aerodynamiczny.
Brytyjski zespół mimo dysponowania tunelem w swojej fabryce, od dziesięciu lat rozwija bolidy w obiekcie Toyota Motorsport ulokowanym w niemieckiej Kolonii. Obecne przepisy ustanowione przez FIA wymagają, by każda ekipa określiła jedną placówkę, z której będzie korzystała w ciągu całego roku.
Jak potwierdził dyrektor zarządzający McLarena - Andreas Seidl, w Woking powstanie zupełnie nowy tunel do rozwijania bolidów. Niemiec w rozmowie z dziennikarzami po kwalifikacjach na Paul Ricard poinformował, że jego ukończenie planowane jest w 2021 roku.
Docelowo zespół będzie mógł rozwijać w nowym obiekcie modele w skali do 60 procent, co jasno definiują przepisy. W nowym tunelu aerodynamicznym McLaren zamierza również sprawdzać samochody drogowe, pozostałe projekty całej Grupy, a także planuje udostępniać go swoim klientom.
Andreas Seidl potwierdził, że McLaren w ciągu dwóch lat wybuduje w Woking zupełnie nowy tunel aerodynamiczny.
Brytyjski zespół mimo dysponowania tunelem w swojej fabryce, od dziesięciu lat rozwija bolidy w obiekcie Toyota Motorsport ulokowanym w niemieckiej Kolonii. Obecne przepisy ustanowione przez FIA wymagają, by każda ekipa określiła jedną placówkę, z której będzie korzystała w ciągu całego roku.
Jak potwierdził dyrektor zarządzający McLarena - Andreas Seidl, w Woking powstanie zupełnie nowy tunel do rozwijania bolidów. Niemiec w rozmowie z dziennikarzami po kwalifikacjach na Paul Ricard poinformował, że jego ukończenie planowane jest w 2021 roku.
Brakujące 1,5 sekundy na torze do czołowych bolidów to kwestia słabszej aerodynamiki- powiedział Andreas Seidl.
Pracujemy nad tym dzień i noc w fabryce, próbując również wstrzelić się z bolidem w optymalne okno pracy, by korzystać z docisku wypracowanego w tunelu. To nasz główny obszar działań. Jedno z największych zadań, jakie otrzymałem od Zaka [Browna] oraz udziałowców - Szejka Mohammada oraz Mansoura [Ojjeha], jest wskazanie kluczowych deficytów naszej infrastruktury oraz grupy pracującej na torze. Największy deficyt to niekorzystanie z własnego tunelu w Woking, ponieważ od prawie dziesięciu lat rozwijamy bolidy w siedzibie Toyota Motorsport w Kolonii. Jesteśmy więc szczęśliwi z podjętej decyzji o wybudowaniu nowego tunelu aerodynamicznego w fabryce.
Docelowo zespół będzie mógł rozwijać w nowym obiekcie modele w skali do 60 procent, co jasno definiują przepisy. W nowym tunelu aerodynamicznym McLaren zamierza również sprawdzać samochody drogowe, pozostałe projekty całej Grupy, a także planuje udostępniać go swoim klientom.