Ocon: Przerwa od ścigania była najcięższym okresem w mojej karierze

Francuz ma nadzieję, że po wznowieniu sezonu bolid Renault zgotuje pozytywną niespodziankę.
27.03.2008:31
Nataniel Piórkowski
383wyświetlenia
Embed from Getty Images

Esteban Ocon dał jasno do zrozumienia, że roczna przerwa od ścigania w F1 była jednym z najtrudniejszych okresów w całej jego karierze.

Rok po odejściu z Force India Ocon został etatowym kierowcą Renault, zajmując miejsce Nico Hulkenberga. Francuz spędził sezon 2019 jako tester Mercedesa.

Prawdopodobnie był to dla mnie jeden z najtrudniejszych i najcięższych okresów. Czułem, że jestem na uboczu. Mogłem tylko oglądać, jak moi rywale spisują się na torze. Ja sam nie miałem w tym jednak specjalnie dużego udziału.

Nie wiedziałem, kiedy będę mógł ponownie zasiąść za sterami bolidu. Szykowałem się do testów, które miały odbyć się cztery lub pięć miesięcy później, ale niestety zostały one odwołane. Był to dla mnie ciężki moment - to nie ulega żadnej wątpliwości.

Teraz przyszedł czas, aby zacząć pisać nowy rozdział. Nie mogę się już doczekać tego, co niesie przyszłość.

Ocon ma nadzieję, że gdy Formuła 1 powróci do ścigania, Renault będzie w stanie powalczyć o wysokie miejsca w czołowej dziesiątce.

Liczę, że bolid zgotuje nam pozytywną niespodziankę. Dokonaliśmy postępów, ale mam nadzieję, że okażą się one większe od tych, które zrobili nasi rywale. Właśnie taki jest nasz cel. Zawsze też wprowadzamy poprawki w trakcie sezonu, więc życzyłbym sobie, aby okazały się one lepsze od tych przygotowywanych przez konkurencję. Trzeba stale rozwijać bolid. To najważniejsza kwestia. Znamy nasz kierunek i wiemy, jak się rozwijać. Teraz wszystko w naszych rękach.

Zapytany o to, czy bolid R.S.20 ma szczególne słabości, Ocon odrzekł: Zawsze jest mnóstwo drobnych rzeczy. Nie chodzi tu wyłącznie o docisk. Jest masa innych kwestii. Można zaliczyć do nich silnik, poprawki mechaniczne i tego typu rzeczy.

Optymalizacja wszystkich narzędzi ma bardzo istotne znaczenie. Oczywiście jednym z podstawowych czynników jest docisk. Aby bolid był konkurencyjny potrzeba jednak czegoś więcej. Walka w środku stawki jest bardzo wyrównana, więc dostosowanie pracy wszystkich obszarów będzie bardzo ważne.