Vettel: Absurdalny docisk nie rekompensuje zbyt ciężkich bolidów
Niemiec uważa, że Formuła 1 powinna za wszelką cenę dążyć do redukcji masy.
10.04.2011:19
1608wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel uważa, że
Od momentu debiutu hybrydowych układów napędowych, samochody Formuły 1 drastycznie zyskały na masie, co nie spotkało się z aprobatą kierowców. Aktualnie minimalna masa bolidu wynosi 746 kilogramów, natomiast od 2022 roku ponownie zostanie podniesiona w związku z wprowadzeniem 18-calowych felg.
Zdaniem Niemca, bez porzucania systemów bezpieczeństwa Formuła 1 jest w stanie zbliżyć się do progu 600 kilogramów sprzed dekady.
Vettel dodał, że jego życzeniem jest, by bolidy Formuły 1 stały się równie lekkie w prowadzeniu co gokarty.
Sebastian Vettel uważa, że
absurdalnypoziom docisku nie rekompensuje faktu, iż kierowcy muszą ścigać się zbyt ciężkimi bolidami.
Od momentu debiutu hybrydowych układów napędowych, samochody Formuły 1 drastycznie zyskały na masie, co nie spotkało się z aprobatą kierowców. Aktualnie minimalna masa bolidu wynosi 746 kilogramów, natomiast od 2022 roku ponownie zostanie podniesiona w związku z wprowadzeniem 18-calowych felg.
Uważam, że aktualne samochody są fenomenalne pod względem docisku, to absurdalne jak dużo go mamy i z jaką prędkością jesteśmy w stanie pokonywać średnie oraz szybkie zakręty- powiedział Sebastian Vettel, kierowca Ferrari.
Mimo to w wolnych zakrętach jesteś w stanie odczuć masę bolidu. To uczucie, które możecie znać z szykan lub nawrotów, kiedy zarzucacie samochodem z jednej strony na drugą. Moim zdaniem bolidy są za ciężkie. Możemy nawet porzucić nieco docisku, nie potrzebujemy go. W zamian wolałbym lżejsze samochody. W takim układzie moglibyśmy uzyskiwać podobne czasy okrążeń, a nawet jechać szybciej.
Zdaniem Niemca, bez porzucania systemów bezpieczeństwa Formuła 1 jest w stanie zbliżyć się do progu 600 kilogramów sprzed dekady.
Aktualny kierunek ma miejsce ze względu na jednostki napędowe i cały z tym związany osprzęt. Oczywiście, z kilkoma systemami bezpieczeństwa nie chcesz robić roku w tył. Mam jednak na myśli, że sam system Halo waży 10 kilogramów. Na pewno da się sprawić, żeby był lżejszy i tak samo mocny. Co z innymi rzeczami? Możemy dyskutować. Mimo to świetnie jest wspominać czasy, gdy mieliśmy bolidy ważące tylko 600-620 kilogramów.
Vettel dodał, że jego życzeniem jest, by bolidy Formuły 1 stały się równie lekkie w prowadzeniu co gokarty.
To zupełnie inne uczucie. Kiedy wsiadasz do gokarta to przy zachowaniu wszelkich proporcji najmocniej zaskakuje cię go jego masa. Dzięki temu możesz swobodnie manewrować i być bardzo szybkim. Oczywiście, nie ma tam żadnej aerodynamiki i nie osiągasz zawrotnych prędkości. Mimo to jest w tym coś, czego nam brakuje. Możesz odczuć pewną bezwładność.