McLaren odbudowuje swój departament aero

Do stajni z Woking dołączyli Nicolas Hennel de Beaupreau z Renault i Simon Lacey z Hondy
03.11.0612:48
Marek Roczniak
945wyświetlenia

Po utracie kolejnego cenionego specjalisty od aerodynamiki (Peter Prodromou rozpoczął 1 listopada pracę w Red Bull Racing), zespół McLaren przystąpił do odbudowy swojego departamentu aero. Potwierdziły się plotki z czerwca o przejściu do stajni z Woking Nicolasa Hennela de Beaupreau z Renault, a ponadto do zespołu tego dołączy Simon Lacey z Hondy.

Hennel karierę w Formule 1 rozpoczął w zespole Benetton w 1997 roku. Następnie był współpracownikiem Rory'ego Byrne'a w Ferrari, by w 2003 roku powrócić do stajni z Enstone, która w międzyczasie została przeistoczona w fabryczny zespół Renault. Francuz w McLarenie odpowiedzialny będzie za aerodynamikę bolidu MP4-23.

Tymczasem Lacey, którego utratę Honda według osób blisko związanych z tym zespołem może dosyć boleśnie odczuć, obejmie posadę głównego aerodynamika w McLarenie. Lacey był jednym z kluczowych współpracowników Mariano Alperina, który pełni w Honda Racing F1 rolę szefa działu aero od maja bieżącego roku.

Wygląda na to, że McLaren w przyszłym roku zmieni swoje oblicze w znacznie większym stopniu niż Ferrari. Stajnia z Woking będzie miała nowego sponsora tytularnego - Vodafone, a także dwóch nowych sponsorów z Hiszpanii - Mutua Madrilena i Banco Santander, których przyciągnął fakt zatrudnienia Fernando Alonso. Do tego partnerem Hiszpana będzie najprawdopodobniej aktualny mistrz serii GP2 Lewis Hamilton, czyli pierwszy czarnoskóry kierowca w historii F1, a cały zespół - jak zapowiada Ron Dennis - ma zmienić swój dotychczasowy zimny wizerunek.

Źródło: Pitpass.com, GrandPrix.com

KOMENTARZE

11
dz
06.11.2006 08:40
MP -4-22 ? jak to kto mikojan i gurewicz hehehe
Sajmon
04.11.2006 04:57
Mam pytanie kto projektuje MP4-22???
adams
04.11.2006 10:43
stracili najlepszych spec a teraz już ich nie odzyskają.Chociaż nie ma ludzi nie zastąpionych.
Maraz
03.11.2006 03:12
Zgadza się - tak akurat działa nasz mechanizm auto-cenzury :)
FANF1
03.11.2006 02:22
pitpass.com napisał: "Hennel, who has spent time with Ferrari, working alongside Rory Byrne between 2000 and 2002, began his F1 career Benetton. He will assume the role of Prin***l Aerodynamicist (MP4-23)." Nie wiem, może chodzi o to, że rozpocznie pracę w 2007, ale dopiero w 2008 będzie szefem działu aero. Czy dlatego zasłania angielskie słowo szef, bo w środku znajduje się polskie brzydkie słowo ?
McLuke
03.11.2006 02:17
"Francuz w McLarenie odpowiedzialny będzie za aerodynamikę bolidu MP4-23." - jak to możliwe?? to w takim razie koleś powinnien rozpocząć prace z McLarenem za dwa lata!! A tak poza tym to mam nadzieję że coś się jednak zmieni w Maku. I nie chodzi mi tu tylko o sam bolid... :-D
marrcus
03.11.2006 01:53
FIA to mafia http://www.autoklub.pl/13374,item,0,,f1.html?
buran
03.11.2006 12:46
już jest cyrk na kółkach
melex
03.11.2006 12:40
"mój mąż jest z zawodu głównym aerodynamikiem" - CZAD!!!
Falarek
03.11.2006 12:35
Oby Mclaren nie stał się takim drugim Red Bullem czyli takim kolorowym cyrkiem.
Mariusz
03.11.2006 12:08
Mnie weźcie do siebie!!!