Restrukturyzacja w Renault

Przerwa pomiędzy sezonami to dobry moment na dokonanie restrukturyzacji w zespole
14.11.0612:25
Marek Roczniak
881wyświetlenia

Przerwa pomiędzy sezonami to dobry moment na dokonanie restrukturyzacji w zespole, zwłaszcza przed rozpoczęciem zimowych testów. Ferrari tuż po zakończeniu sezonu 2006 ogłosiło wyznaczenie nowego dyrektora technicznego i nowego szefa odpowiedzialnego za silniki. Do McLarena dołączyło kilku nowych speców od aerodynamiki zastępując tych, którzy przeszli do Red Bull Racing. Zmiany zajdą także w techniczno-organizacyjnej strukturze mistrzowskiej ekipy Renault.

Szef działu inżynierii Pat Symonds będzie od tej pory w mniejszym stopniu zaangażowany w sprawy operacyjne, ale nadal będzie obecny podczas wszystkich wyścigów jako główny inżynier i osoba odpowiedzialna za opracowywanie strategii na wyścig. Symonds pozostanie także reprezentantem Renault w Technicznej Grupie Roboczej FIA i w grupie prowadzącej badania nad bezpieczeństwem w bolidach z otwartymi kokpitami.

Tymczasem główną osobą odpowiedzialną za aktywność całego zespołu Renault podczas weekendów Grand Prix będzie dotychczasowy inżynier wyścigowy Giancarlo Fisichelli - Alan Permane. W początkowej fazie sezonu 2007 wspierać go będzie jeszcze Symonds, aby okres przejściowy miał jak najbardziej łagodny przebieg. Zmiany te były planowane już od jakiegoś czasu, jednak zespół czekał na dogodny moment by je przeprowadzić.

Zmiany nie ominą także francuskiego oddziału Renault F1 w Viry-Chatillon. Wynikają one głównie ze zmiany przepisów dotyczących silników (zamrożenie rozwoju), redukcji testów i nawiązania współpracy z zespołem Red Bull Racing, który od przyszłego roku także będzie korzystał z jednostek napędowych Renault. Denis Chevrier będzie nadzorował wszystkie sprawy operacyjne dotyczące silników w obydwu zespołach, natomiast osobą koordynującą personel wyznaczony do współpracy z RBR będzie były inżynier wyścigowy Fisichelli ds. silnika - Fabrice Lom.

Powyższe miany mają wejść w życie od pierwszych testów w 2007 roku.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

4
kuba_new
15.11.2006 06:50
to sie troche pozmienia ciekawe czy im na dobre
marscin_s
15.11.2006 01:53
Niech kombinuja ;) I tak mistrzem bedzie Massa :)
Ulver
14.11.2006 12:50
Fisi będzie walczył... o punktowane miejsca:P
zoon
14.11.2006 12:11
A co po tej restrukturyzacji będzie robił Fisi?