Magnussen, Latifi i Kwiat wezwani przez sędziów
Kierowcy są podejrzewani o doprowadzenie do karambolu przy pierwszym restarcie.
13.09.2018:22
1461wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kevin Magnussen i Nicholas Latifi zostali wezwani przez sędziów do złożenia wyjaśnień w sprawie karambolu, do którego doszło podczas restartu wyścigu po pierwszej wizycie samochodu bezpieczeństwa.
Przewodzący stawce Valtteri Bottas zwlekał z podkręceniem tempa do ostatniego momentu, podczas gdy z tyłu niektórzy kierowcy przyspieszyli zbyt wcześnie, co doprowadziło do serii kolizji.
Magnussen, który zahamował aby uniknąć jadących wolniej bolidów został uderzony z tyłu przez Antonio Giovinazziego. Z rywalizacji w podobnych okolicznościach wyeliminowali zostali także Carlos Sainz i Latifi.
FIA przeanalizowała incydent i postanowiła wezwać do sędziów Magnussena i Latifiego, podejrzewanych o złamanie przepisów. Później podobne zaproszenie otrzymał Daniił Kwiat.
Artykuł 39.13 Regulaminu Sportowego F1 mówi:
Kevin Magnussen i Nicholas Latifi zostali wezwani przez sędziów do złożenia wyjaśnień w sprawie karambolu, do którego doszło podczas restartu wyścigu po pierwszej wizycie samochodu bezpieczeństwa.
Przewodzący stawce Valtteri Bottas zwlekał z podkręceniem tempa do ostatniego momentu, podczas gdy z tyłu niektórzy kierowcy przyspieszyli zbyt wcześnie, co doprowadziło do serii kolizji.
Magnussen, który zahamował aby uniknąć jadących wolniej bolidów został uderzony z tyłu przez Antonio Giovinazziego. Z rywalizacji w podobnych okolicznościach wyeliminowali zostali także Carlos Sainz i Latifi.
FIA przeanalizowała incydent i postanowiła wezwać do sędziów Magnussena i Latifiego, podejrzewanych o złamanie przepisów. Później podobne zaproszenie otrzymał Daniił Kwiat.
Artykuł 39.13 Regulaminu Sportowego F1 mówi:
W celu uniknięcia prawdopodobieństwa wypadku, zanim samochód bezpieczeństwa powróci do alei serwisowej, od momentu w którym światła na samochodzie bezpieczeństwa są wyłączone, kierowcy muszą jechać tempem, które nie wiąże się z przypadkowym przyspieszaniem lub hamowaniem bądź żadnym innym manewrem, jaki mógłby zagrażać innym kierowcom lub utrudniać restart.