Monchaux: Inna filozofia bolidu nie kosztowała Mercedesa pół sekundy
Podobnego zdania są James Key z McLarena oraz Marcin Budkowski z Alpine.
08.04.2110:28
1616wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Alfy Romeo - Jan Monchaux, wątpi, by zmiana przepisów przed sezonem 2021 szczególnie uderzyła w Mercedesa.
FIA chcąc zmniejszyć siły oddziałujące na opony Pirelli, postanowiła ograniczyć docisk bolidów generowany przez obszar podłogi wokół tylnej osi. Po zimowych testach oraz Grand Prix Bahrajnu wiele wskazuje na to, iż najbardziej na tej zmianie skorzystał Red Bull, stosujący ostry kąt natarcia.
Na drugim biegunie są ekipy Mercedesa oraz Astona Martina, które stosują bolidy z „płaską podłogą” i w Bahrajnie wyraźnie borykały się z niestabilnym tyłem. Mimo to Jan Monchaux ma duże wątpliwości, czy nowe regulacje na sezon 2021 uderzyły w zespoły projektujące samochody wokół innej filozofii.
Z opinią Monchauxa zgadza się James Key z McLarena, który umniejsza znaczenie filozofii z ostrym kątem natarcia.
Z kolei dyrektor wykonawczy Alpine - Marcin Budkowski, dodał:
Zdaniem konsultanta Red Bull Racing - Helmuta Marko, bardzo ważnym czynnikiem w sezonie 2021 są nowe opony Pirelli.
Dyrektor techniczny Alfy Romeo - Jan Monchaux, wątpi, by zmiana przepisów przed sezonem 2021 szczególnie uderzyła w Mercedesa.
FIA chcąc zmniejszyć siły oddziałujące na opony Pirelli, postanowiła ograniczyć docisk bolidów generowany przez obszar podłogi wokół tylnej osi. Po zimowych testach oraz Grand Prix Bahrajnu wiele wskazuje na to, iż najbardziej na tej zmianie skorzystał Red Bull, stosujący ostry kąt natarcia.
Na drugim biegunie są ekipy Mercedesa oraz Astona Martina, które stosują bolidy z „płaską podłogą” i w Bahrajnie wyraźnie borykały się z niestabilnym tyłem. Mimo to Jan Monchaux ma duże wątpliwości, czy nowe regulacje na sezon 2021 uderzyły w zespoły projektujące samochody wokół innej filozofii.
Aby uzyskać jasną odpowiedź, należy umieścić Mercedesa oraz Red Bulla w identycznych warunkach. Potrafię sobie wyobrazić, że samochody inaczej reagują przy mniejszym lub większym kącie natarcia, ale koniec końców nie wydaje mi się, by ta różnica była warta aż pół sekundy na okrążeniu- powiedział dyrektor techniczny Alfy Romeo.
Z opinią Monchauxa zgadza się James Key z McLarena, który umniejsza znaczenie filozofii z ostrym kątem natarcia.
Jeżeli ma to jakiekolwiek przełożenie, to tylko minimalne. Wszyscy rozpoczęliśmy rozwój samochodów na sezon 2021 ze stratą na poziomie jednej sekundy do zeszłorocznych czasów. Kluczowe były postępy od punktu wyjścia.
Z kolei dyrektor wykonawczy Alpine - Marcin Budkowski, dodał:
Mówimy o bardzo złożonych prądach powietrza, a także o tym, w jaki sposób oddziałują na różne obszary. Z tego powodu uważam teorię o ostrym kącie natarcia za zbyt prostą.
Zdaniem konsultanta Red Bull Racing - Helmuta Marko, bardzo ważnym czynnikiem w sezonie 2021 są nowe opony Pirelli.
Tutaj chodzi o cały pakiet. Należy wziąć pod uwagę czynnik, jakim jest tegoroczne ogumienie- dodał Austriak.