Kolles: Rządy Strolla 'zdemoralizowały' zespół Astona Martina
Były szef HRT ujawnił, że Racing Point miało w planach zupełnie inny samochód na rok 2020.
07.05.2119:22
2087wyświetlenia
Embed from Getty Images
Były szef zespołów F1, Colin Kolles, uważa, że Aston Martin stał się
Kolles, który w latach 2005-2008 kierował stajnią z Silverstone, w ostatnim czasie zaskoczył w jednym z wywiadów, w którym nazwał Toto Wolffa
Teraz, w wywiadzie dla Sport1 Kolles przyznaje, że Lawrence Stroll odrzucił dotychczasową strategię techniczną zespołu z Silverstone, niejako zmuszając ją do przygotowania 'różowego Mercedesa' w sezonie 2020.
Jak się okazało, zmiany w przepisach dot. aerodynamiki wprowadzone w sezonie 2021 uderzyły najbardziej w zespoły Mercedesa oraz Astona Martina. Stajnia z Brackley była jednak w stanie szybko odrobić straty, w przeciwieństwie do Astona, który zdecydowanie odstaje od McLarena czy Ferrari.
Były szef zespołów F1, Colin Kolles, uważa, że Aston Martin stał się
zdemoralizowanypod rządami Lawrence'a Strolla.
Kolles, który w latach 2005-2008 kierował stajnią z Silverstone, w ostatnim czasie zaskoczył w jednym z wywiadów, w którym nazwał Toto Wolffa
pachołkiemLawrence'a Strolla. Niemiec uważa również, że Lawrence Stroll zatrudnił Sebastiana Vettela po to, by móc wypromować swojego syna, Lance'a.
Teraz, w wywiadzie dla Sport1 Kolles przyznaje, że Lawrence Stroll odrzucił dotychczasową strategię techniczną zespołu z Silverstone, niejako zmuszając ją do przygotowania 'różowego Mercedesa' w sezonie 2020.
W przeszłości inżynierowie mogli się tam rozwijać- powiedział 53-latek.
Mieli niewielki budżet, byli bardzo młodzi, wydajni, zmotywowani, a w niektórych przypadkach również bardzo nowatorscy. Odkąd rządzi tam Stroll, wiele się zmieniło. Właściwie wszystko się zmieniło.
Inżynierowie chcieli zbudować zupełnie inny samochód - taki z mocno pochylonym tyłem, podobnym do tego w Red Bullu. Chcieli tak zrobić, ponieważ od lat tworzyli swoje samochody zgodnie z tą filozofią. Stroll chciał jednak kopii Mercedesa, ponieważ wydało mu się to najłatwiejszym sposobem na osiągnięcie swojego celu. Robimy po mojemu, albo wcale - taka jest mentalność Strolla.
On kupił wszystko od Wolffa- dodał były szef HRT.
Jak się okazało, zmiany w przepisach dot. aerodynamiki wprowadzone w sezonie 2021 uderzyły najbardziej w zespoły Mercedesa oraz Astona Martina. Stajnia z Brackley była jednak w stanie szybko odrobić straty, w przeciwieństwie do Astona, który zdecydowanie odstaje od McLarena czy Ferrari.
Inżynierowie nie są w stanie zrobić niczego z samochodem, którego wcale nie chcieli- twierdzi Kolles.
Są teraz w kropce i bardzo zdemoralizowani. W tym zespole jest teraz mnóstwo niezadowolenia.