McLaren dementuje plotki o sprzedaży Grupy na rzecz Audi
Haug uważa jednak, że model taki byłby idealnym sposobem zaangażowania się koncernu w F1.
16.11.2111:43
839wyświetlenia
McLaren stanowczo zdementował informacje magazynu Autocar o tym, jakoby został przejęty przez wchodzącą w skład Grupy Volkswagena markę Audi.
Brytyjski magazyn przekazał w poniedziałek zaskakujące ustalenia o tym, że Grupa McLarena została zakupiona przez niemieckiego producenta, który tym samym zapewnił sobie miejsce w stawce Formuły 1.
Doniesienia te miały stanowić realizację szerszego scenariusza zaangażowania się Volkswagena w serię Grand Prix wraz z wprowadzeniem nowej generacji jednostek napędowych od sezonu 2026.
Z Woking popłynął jednak klarowny komunikat:
McLaren jest świadomy doniesień medialnych mówiących o tym, że Grupa została sprzedana Audi. Informacje te nie mają absolutnie żadnego związku z rzeczywistością a McLaren podejmuje działania mające na celu usunięcie artykułu.
Strategia technologiczna McLarena zawsze opierała się na ciągłych rozmowach i współpracy z odpowiednimi partnerami i dostawcami - w tym z innymi producentami samochodów. Nie doszło jednak do żadnych zmian w strukturze właścicielskiej McLaren Group.
Grupa McLarena obejmuje obecnie dywizję wyścigową (F1, IndyCar, Extreme E) oraz biznes związany z produkcją samochodów. Spółka McLaren Applied Technology została w sierpniu sprzedana firmie Greybull Capital.
W ubiegłym roku McLaren popadł w problemy finansowe w związku z pandemią Covid-19. W całej Grupie pracę straciło 1200 osób. Następnie brytyjski koncern sprzedał 33% udziałów w dywizji wyścigowej MSP Sports Capital, co przyniosło zespołowi środki w wysokości około 185 milionów funtów.
Mimo tego, iż tym razem plotki o przejęciu McLarena przez Audi okazują się nieprawdziwe, istnieje spore prawdopodobieństwo, że w dłuższej perspektywie dojdzie do ich materializacji. Marki VW mogą rzeczywiście dążyć do zyskania istotnych udziałów w zespołach partnerskich, podobnie, jak ma to obecnie miejsce w przypadku Mercedesa, gdzie 33% udziałów posiada koncern Daimler-Benz.
Były szef działu sportów motorowych Mercedesa - Norbert Haug uważa, że zakup McLarena przez Audi byłby
cudowną wiadomością dla wszystkich zainteresowanych Formułą 1.
To tylko utwierdziłoby wszystkich w przekonaniu, jak słusznym i istotnym posunięciem była decyzja, którą dziesięć lat temu podjęliśmy tworząc nasz własny zespół na znacznie tańszych warunkach finansowych. Nawet jeśli w tym roku nie zdobędziemy ósmego tytułu z rzędu, to na przestrzeni ostatnich lat radzimy sobie całkiem nieźle.
Chociaż zaangażowanie się Volkswagena w Formułę 1 jest już traktowane jako pewnik, formalna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w ciągu kilku najbliższych tygodni przy okazji zarządu koncernu.
Nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych powinny z kolei zostać ratyfikowane przez Światową Radę Sportu Motorowego w połowie grudnia.