Oerlikon partnerem technologicznym Red Bull Racing

Sztandarowym produktem firmy stosowanym w sportach motorowych są powłoki Balinit
24.01.0710:23
Marek Roczniak
1068wyświetlenia

Zespół Red Bull Racing ogłosił wczoraj, że jego nowym partnerem technologicznym jest utworzona w 1906 roku w Zurychu szwajcarska firma OC Oerlikon Corporation.

Oerlikon będzie dostarczał austriackiej stajni między innymi ultralekkie materiały, pokrycia silników, technologię wykorzystywaną w układach przeniesienia napędu, a także elektroniczną i informatyczną technologię.

Firma Oerlikon ma godną podziwu historię i niezwykle dobrą reputację w przemyśle związanym ze sportami motorowymi. - powiedział dyrektor sportowy zespołu Christian Horner. Red Bull Racing z przyjemnością wita ją jako swojego partnera technologicznego i liczy na osiągnięcie wielu korzyści na torach, które niewątpliwie wynikną z bliskiej współpracy pomiędzy naszymi dwoma organizacjami.

Szwajcarska firma najbardziej znana jest ze stworzenia w 1914 roku działa przeciwlotniczego, które z powodzeniem wykorzystywane było w obydwu wojnach światowych przez obydwie strony. Oerlikon jest obecnie w posiadaniu austriackich inwestorów - Victory Industriebeteiligungen AG. Sztandarowym produktem firmy stosowanym w sportach motorowych są powłoki Balinit na narzędzia i części maszyn, które powodują polepszenie ich wydajności i osiągów.

Źródło: Autosport.com, GrandPrix.com

KOMENTARZE

7
marrcus
24.01.2007 02:42
Ale zasłona dymna to SamoDestrukcja :\
Indy
24.01.2007 01:58
A bitwa o Australie dopiero za 52 dni :(
mkpol
24.01.2007 01:56
Bzdury opowiadasz marrcus. Każdy zespół może przecież mieć zamontowaną zasłonę dymną. :-)) Z czego niektóre chętnie korzystają, że weźmiemy na ten przykład Ferrari na Suzuce 2006, albo Renault na Monzy. Szczególnie w tym drugim przypadku zasłona okazała się bardzo skuteczna :D
marrcus
24.01.2007 01:51
FIA pozwala jedynie na armatki wodne montowane z tyłu samochodu.
mkpol
24.01.2007 12:02
Zastanawiam się tylko czy przesuwające się w lufie pociski i wylatujące łuski nie zostaną uznane za niedozwolone elementy aerodynamiczne.
cinek
24.01.2007 11:55
Najnowsze regulacje FIA stwierdzają jednak, że prędkość działka nie może być szybsza niż 200 pocisków na minutę.
mkpol
24.01.2007 11:24
Działka będą standardowo montowane w przednim skrzydle, żeby czyścić przedpole przed pędzącym bolidem. W tej sytuacji sprawa tytułu mistrza, wicemistrza oraz mistrza konstruktorów jest rozstrzygnięta.