Leclerc najszybszy do przerwy pierwszego dnia testów w Barcelonie
Kubica z dziesiątym wynikiem po problematycznym poranku dla Alfy Romeo.
23.02.2213:21
3576wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia do przerwy pierwszego dnia zimowych testów w Barcelonie.
Monakijczyk obok Maksa Verstappena był najbardziej zapracowanym kierowcą, okrążając Circuit de Catalunya osiemdziesiąt razy. Kierowca Ferrari uzyskał najlepszy czas 1:20,165 około godzinę przed oficjalną przerwą na lunch.
Drugim wynikiem tuż przed flagą w szachownicę popisał się Lando Norris z McLarena, który jako pierwszy wyjechał na tor podczas zimowych przygotowań do sezonu 2022. Trzeci w tabeli widnieje George Russell z Mercedesa, który zainaugurował współpracę z nowym zespołem.
Czwarty jest Sebastian Vettel z Astona Martina, piąty Yuki Tsunoda z AlphaTauri, natomiast szósty Max Verstappen z Red Bulla. Czterokrotni mistrzowie świata wśród konstruktorów dopiero dziś pokazali publicznie model RB18, który wyróżnia się radykalnym projektem sekcji bocznych oraz kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze tylnej osi.
Embed from Getty Images
Siódmy czas należy do Fernando Alonso z Alpine, natomiast ósmy do Nicholasa Latifiego z Williamsa. Kanadyjczyk przed przerwą realizował przejazdy z farbą flow-viz umieszczoną na całym skrzydle oraz nosie FW44.
Tabelę zamykają Nikita Mazepin z Haasa i Robert Kubica, który współpracował z Alfą Romeo. Polak przejechał zaledwie dziewięć okrążeń przez problemy techniczne z C42. W sumie stajnia z Hinwil dwukrotnie musiała dokonywać napraw i dłuższy przejazd udało jej się zrealizować dopiero w samej końcówce pierwszej części zajęć.
Po przerwie na lunch do kokpitów wskoczą Lewis Hamilton (Mercedes), Carlos Sainz (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin), Alexander Albon (Williams), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) oraz Mick Schumacher (Haas).
Mieszanki opon, na których uzyskano najlepsze czasy okrążeń: C2 - Verstappen, Mazepin; C3 - Leclerc, Norris, Russell, Vettel, Tsunoda, Alonso, Latifi, Kubica.
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia do przerwy pierwszego dnia zimowych testów w Barcelonie.
Monakijczyk obok Maksa Verstappena był najbardziej zapracowanym kierowcą, okrążając Circuit de Catalunya osiemdziesiąt razy. Kierowca Ferrari uzyskał najlepszy czas 1:20,165 około godzinę przed oficjalną przerwą na lunch.
Drugim wynikiem tuż przed flagą w szachownicę popisał się Lando Norris z McLarena, który jako pierwszy wyjechał na tor podczas zimowych przygotowań do sezonu 2022. Trzeci w tabeli widnieje George Russell z Mercedesa, który zainaugurował współpracę z nowym zespołem.
Czwarty jest Sebastian Vettel z Astona Martina, piąty Yuki Tsunoda z AlphaTauri, natomiast szósty Max Verstappen z Red Bulla. Czterokrotni mistrzowie świata wśród konstruktorów dopiero dziś pokazali publicznie model RB18, który wyróżnia się radykalnym projektem sekcji bocznych oraz kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze tylnej osi.
Embed from Getty Images
Siódmy czas należy do Fernando Alonso z Alpine, natomiast ósmy do Nicholasa Latifiego z Williamsa. Kanadyjczyk przed przerwą realizował przejazdy z farbą flow-viz umieszczoną na całym skrzydle oraz nosie FW44.
Tabelę zamykają Nikita Mazepin z Haasa i Robert Kubica, który współpracował z Alfą Romeo. Polak przejechał zaledwie dziewięć okrążeń przez problemy techniczne z C42. W sumie stajnia z Hinwil dwukrotnie musiała dokonywać napraw i dłuższy przejazd udało jej się zrealizować dopiero w samej końcówce pierwszej części zajęć.
Po przerwie na lunch do kokpitów wskoczą Lewis Hamilton (Mercedes), Carlos Sainz (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin), Alexander Albon (Williams), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) oraz Mick Schumacher (Haas).
Mieszanki opon, na których uzyskano najlepsze czasy okrążeń: C2 - Verstappen, Mazepin; C3 - Leclerc, Norris, Russell, Vettel, Tsunoda, Alonso, Latifi, Kubica.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren Mercedes MCL36 | 103 | 1:19,568 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 80 | 1:20,165 | 0,597 | 0,597 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 73 | 1:20,416 | 0,848 | 0,251 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W13 | 77 | 1:20,784 | 1,216 | 0,368 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W13 | 50 | 1:20,929 | 1,361 | 0,145 | |
6 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin Mercedes AMR22 | 52 | 1:21,276 | 1,708 | 0,347 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri Red Bull AT03 | 121 | 1:21,638 | 2,070 | 0,362 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Alpine Renault A522 | 127 | 1:21,746 | 2,178 | 0,108 | |
9 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 147 | 1:22,246 | 2,678 | 0,500 | |
10 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo Ferrari C42 | 23 | 1:22,572 | 3,004 | 0,326 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams Mercedes FW44 | 66 | 1:22,760 | 3,192 | 0,188 | |
12 | Mick Schumacher (47) | Haas Ferrari VF-22 | 23 | 1:22,962 | 3,394 | 0,202 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin Mercedes AMR22 | 67 | 1:23,327 | 3,759 | 0,365 | |
14 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW44 | 66 | 1:23,379 | 3,811 | 0,052 | |
15 | Nikita Mazepin (9) | Haas Ferrari VF-22 | 20 | 1:24,505 | 4,937 | 1,126 | |
16 | Robert Kubica (88) | Alfa Romeo Ferrari C42 | 9 | 1:25,909 | 6,341 | 1,404 |