Nowe znakowanie opon zatwierdzone przez FIA

Od tej pory znakowanie będzie polegało na pomalowaniu na biało spodu jednego z rowków
02.04.0714:32
Marek Roczniak
2317wyświetlenia

Firma Bridgestone potwierdziła dziś oficjalnie, że nowe znakowanie miękkiej specyfikacji opon w postaci białego paska namalowanego na spodzie jednego z rowków zostało już zatwierdzone przez FIA i zostanie użyte podczas najbliższego wyścigu o Grand Prix Malezji.

W zeszłym tygodniu japoński producent testował na torze Sepang dwa rozwiązania: dużą czerwoną kropkę namalowaną na bocznej ściance opon i pomalowany na biało spód jednego z rowków, co tuż po Grand Prix Australii zaproponował dyrektor techniczny Williamsa - Sam Michael. Czerwona kropka okazała się równie nietrafionym pomysłem jak ten zastosowany w Australii, natomiast biały pasek bardzo szybko zyskał akceptację zarówno ze strony zespołów i fanów, jako że jest bardzo łatwo dostrzegalny.

W najbliższy weekend na biało pomalowany będzie drugi rowek od wewnątrz każdej opony w miękkiej specyfikacji i jak potwierdziła przedstawicielka firmy Bridgestone, japoński producent będzie chciał zastosować takie rozwiązanie również w pozostałych wyścigach sezonu 2007. Mamy nadzieję, że będziemy mogli trzymać się tego pomysłu. Skoro wszyscy są za, to jest to dobre rozwiązanie i powinniśmy być w stanie zastosować je w dalszej części sezonu. - powiedziała przedstawicielka Bridgestone.


Bolid Super Aguri z pomalowanym na biało
spodem drugiego rowka opon od wewnątrz


Źródło: BridgestoneMotorsport.com

KOMENTARZE

23
Jakuzo
03.04.2007 08:42
Wtedy pewnie zrobia wzorem Champ Car.
Alien
02.04.2007 11:56
Ciekawe co wymysla jak wprowadza slicki ? Biale gumy ? ;)
Jakuzo
02.04.2007 09:30
Moim zdaniem wyglada swietnie.
Arczyn
02.04.2007 07:48
Wygląda po prostu idiotycznie... Ale jeśli nie było lepszego sposobu na oznaczenie to cóż, trzeba się będzie przyzwyczaić :)
Herring
02.04.2007 07:03
W Malezji przez cały wyscigowy weekend ma padac... bedzie ciekawie. Zobaczymy jak to znakowanie sprawdzi sie w deszczu. Powinno byc dobrze:P
____ghost____
02.04.2007 05:07
gdyby mieli to potweirdzic jakims rozporzadzeniem to zajeloby to ze 2 straony a$ pewnie i i tak nikt by tego nei przeczytał :P a to jest intuicyjne ze zawsze ktoras mieszanka bedzei bardziej miekka:P
Jakuzo
02.04.2007 05:07
Jezus maria... sposrod 2 mieszanek wybieranych na wyscig, ta bardziej miekka bedzie miala BIALY ROWEK, natomiast twardsza NIE BEDZIE MIALA BIALEGO ROWKA. Zeby ostatecznie zakonczyc....
ASAD
02.04.2007 05:01
Logika, logiką, ale dosłownie tego nie potwierdzili :P
____ghost____
02.04.2007 04:55
to twarda bedzei ciemna a srednia(mieksza) biala. chyab nei trudno wykombinowac :D logiczne to jest przeciez :D
ASAD
02.04.2007 04:52
Jest tak, ale wyboru dokonuje Bridgestone. Tylko jak wybiorą twarde i średnie, to które (i jak) będą znakowane???
____ghost____
02.04.2007 04:29
a nie jest tak ze na kazdy wyscig sa wybierane 2 mieszanki sposrod tych 4. bo chyba tak jest :P
ASAD
02.04.2007 04:11
Eeeee...czyli mamy rozumieć, że z dwóch rodzajów opon znakowane będą te bardziej miękkie (ze szystkich czterech typów)? Czy tylko miękkie? :/
____ghost____
02.04.2007 03:43
jak to nie bedzei znakowana ?:D druga mieszanka bedzie oznaczona tez rowkiem .... ale czarnym :D logiczne przeciez
Jakuzo
02.04.2007 03:06
:D:D:D Druga nie bedzie znakowana. Napisane jest przeciez ze oznakowana bedzie mieksza mieszanka. Na weekend sa 2 przeznaczone wiec...
jędruś
02.04.2007 02:43
To chyba najlepsze rozwiązani. Biały pasek widać z daleka. A jak będzie znakowana druga mieszanaka?
ps333333
02.04.2007 02:36
Moim zdaniem super i zgadzam sie z owcą. Może to mieć znaczeine przy decyzji o wyprzedzaniu.
Kamil F1
02.04.2007 02:35
mi się podoba
Pussik
02.04.2007 02:13
A mi sie podoba wizualnie. Wygląda jakby w ptasią kupe wjechali.
kumien
02.04.2007 02:04
Fajna sprawa. W koncu przy najazdach kamery w boksie lub nawet na torze nie trzeba bedzie sie zasatnawiac jaka to opona, bo przy tych ostatnich oznaczeniach to nawet jak mechanicy zakladali nowa gume + zoom kamery i tak nic nie bylo widac:/
kamiss
02.04.2007 01:47
niby praktyczne ale jakos glupio to wyglada :/
owca
02.04.2007 01:46
przede wszystkim sami kierowcy w trakcie jazdy będą mogli łatwo zauważyć który z rywali ma miękkie/twarde opony :) to dosyć istotne, bo być może ułatwi troche wyprzedzanie :)
Maraz
02.04.2007 01:01
Przy odpowiednim kącie z góry, ale tak czy inaczej będzie to widać w bardzo wielu miejscach na torze, a nawet zaraz po postoju pokazywany jest zwykle przód lub tył samochodu.
kuczar
02.04.2007 12:58
a z boku to będzie widac ?