Audi potwierdza zaawansowane testy jednostki na sezon 2026
Niemiecki producent ma za sobą na hamowni kilka pełnych dystansów wyścigów.
29.06.2413:55
319wyświetlenia
Embed from Getty Images
Audi potwierdziło prowadzenie zaawansowanych testów jednostki napędowej szykowanej na sezon 2026.
Niemiecki producent dołączy do Formuły 1 z fabrycznym zespołem na bazie Saubera. Bolidy wyprodukowane w szwajcarskim Hinwil będą napędzane silnikiem Audi aktualnie rozwijanym w niemieckim Neuburgu.
Jak potwierdził prezes projektu Audi - Adam Baker, prace rozwojowe nad jednostką napędową są już na zaawansowanym poziomie. Niemiecki koncern poparł również Mercedesa oraz Ferrari, którzy nie zgadzają się na jakiekolwiek modyfikacje w zestawie regulacji, inicjowane przez Red Bull Powertrains.
Szef do spraw technologii Audi - Stefan Dreyer, dodał:
Audi potwierdziło prowadzenie zaawansowanych testów jednostki napędowej szykowanej na sezon 2026.
Niemiecki producent dołączy do Formuły 1 z fabrycznym zespołem na bazie Saubera. Bolidy wyprodukowane w szwajcarskim Hinwil będą napędzane silnikiem Audi aktualnie rozwijanym w niemieckim Neuburgu.
Jak potwierdził prezes projektu Audi - Adam Baker, prace rozwojowe nad jednostką napędową są już na zaawansowanym poziomie. Niemiecki koncern poparł również Mercedesa oraz Ferrari, którzy nie zgadzają się na jakiekolwiek modyfikacje w zestawie regulacji, inicjowane przez Red Bull Powertrains.
Nasza jednostka napędowa, na którą składają się silnik spalinowy, elektryczny, baterie oraz elektronika sterująca, jest regularnie sprawdzana na hamowni- powiedział Adam Baker z Audi, obecny na Red Bull Ringu.
Silnik Audi pokrył już na hamowni kilka pełnych dystansów wyścigów. To znaczące kamienie milowe oraz zrealizowane cele, które dają ekipie dużą pewność. Fakt, że możemy w pełni skupić się na rozwoju jednostki na sezon 2026, stanowi dużą przewagę. Bardzo wcześnie wystartowaliśmy z naszym konceptem, już w styczniu 2023 roku. Nasza praca w Hinwil jest stopniowo zwiększana w ramach obecnie obowiązujących przepisów.
Szef do spraw technologii Audi - Stefan Dreyer, dodał:
Po udanych testach na dystansie wyścigów, wkrótce zintegrujemy jednostkę z układem przeniesienia napędu. Mamy na myśli połączenie silnika ze skrzynią biegów. W tym samym czasie jedziemy z gazem w podłodze przy rozwoju pakietu, by osiągnąć postawione przez nas cele.