Antonelli zwycięża w głównym wyścigu na Hungaroringu

Włoch skrzętnie wykorzystał przewagę opon na finiszu zmagań.
21.07.2411:15
Maciej Wróbel
520wyświetlenia


Andrea Kimi Antonelli zwyciężył w głównym wyścigu Formuły 2 na torze Hungaroring. Młody Włoch w ostatniej fazie zmagań wykorzystał znaczną przewagę ogumienia i po piorunującej szarży pomknął po swoją drugą w tym sezonie wygraną. Kolejne miejsca na podium zajęli Victor Martins i Richard Verschoor.

Prawdziwy dramat przed startem przeżył lider mistrzostw, Isack Hadjar. Junior Red Bulla zbyt późno został wypuszczony przez zespół ze stanowiska serwisowego i przy wyjeździe z alei serwisowej natknął się na czerwone światło! W wyniku tej dość niespotykanej sytuacji Hadjar musiał ruszać do wyścigu z pit lane. Pozostali kierowcy - z głównym rywalem Hadjara, Paulem Aronem na czele - bez problemu ustawili swoje samochody na polach startowych. Trzecie pole, należące do Hadjara, pozostało puste.

Ruszający z pole position Aron zaliczył jednak fatalny start wyścigu - Estończyk najpierw zaspał na starcie, dając się wyprzedzić Fittipaldiemu i Martinsowi, by następnie przestrzelić dohamowanie do pierwszego zakrętu - omal nie zgarniając przy tym Victora Martinsa - i spaść jeszcze niżej, na siódmą pozycję. Martins niespodziewanie więc prowadził, drugi był Fittipaldi, a za nimi podążali Bortoleto, Maloney, Antonelli, Hauger i Aron.

Fittipaldi od początku mocno naciskał na Martinsa i już na trzecim kółku przystąpił do ataku. Francuz zdołał odeprzeć pierwsze próby ze strony kierowcy Van Amersfoorta, co z kolei pozwoliło się zbliżyć trzeciemu Bortoleto. Musieli oni również uważać na Maloneya i Antonellego - Barbadosyjczyk i Włoch, którzy znajdowali się tuż za czołową trójką, realizowali bowiem alternatywną strategię. Po sześciu okrążeniach tempo zdołał podkręcić Martins, który odjechał Fittipaldiemu na niemal dwie sekundy.

Na tym samym kółku znakomitym manewrem w drugim sektorze popisał się Antonelli, który wyprzedził Maloneya i awansował na czwarte miejsce. Do Maloneya błyskawicznie doskoczyli wówczas Hauger i Aron. Ten ostatni w trzecim zakręcie zaliczył kontakt z tyłem bolidu Maloneya, po czym obaj się obrócili i - jak się okazało - był to dla nich koniec wyścigu! Hadjar, mimo, że jechał daleko poza punktami, mógł nieco odetchnąć - jego dwaj główni rywale w walce o tytuł byli poza wyścigiem.

Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a niemal wszyscy kierowcy korzystający z miękkich opon postanowili wykorzystać ten moment na zaliczenie obowiązkowego postoju. Nowym liderem został Antonelli, za którym znajdowali się Verschoor i Maini. Martins powrócił na tor na czwartej pozycji, przed Cordeelem, Miyatą, Fittipaldim, Bortoleto, Villagomezem i Barnardem. Rywalizacja została wznowiona po dziesiątym okrążeniu.

Tuż po restarcie Bortoleto zdołał wyprzedzić bezpośredniego rywala w walce o drugie miejsce - Fittipaldiego - i był siódmy. Martins próbował z kolei od razu wyprzedzić Mainiego, lecz Hindus był w stanie odeprzeć atak kierowcy ART. Prowadzący Antonelli w dość krótkim okresie odjechał drugiemu Verschoorowi na ponad trzy sekundy. Na 15. kółku Martins uporał się natomiast z Mainim, a cztery okrążenia później także z Verschoorem. Bortoleto w tym czasie wyprzedził Cordeela i zaczął naciskać na Miyatę, z którym ostatecznie poradził sobie na 19. kółku.

Spokojny wyścig został brutalnie przerwany na 22. kółku - wtedy doszło do wypadku Amaury'ego Cordeela na dojeździe do piątego zakrętu. Belg zbyt mocno zaatakował krawężnik po zewnętrznej stronie T4, stracił panowanie nad bolidem i z dużą siłą uderzył w bandy. Kierowcy nic się nie stało, natomiast błyskawicznie do pit lane zawitali Antonelli, Verschoor, Maini czy Miyata, którzy jeszcze nie mieli zaliczonej wizyty w boksach.

Antonelli powrócił na tor na piątym miejscu, za Martinsem, Bortoleto, Fittipaldim i Haugerem. Młody Włoch miał jednak znaczną przewagę ogumienia nad swoimi rywalami. Rywalizacja została wznowiona na 27. okrążeniu. Antonelli nie zwlekał i od razu wyprzedził Haugera, a kilka zakrętów później także Fittipaldiego i był już trzeci! Włoch błyskawicznie dojechał także do drugiego Bortoleto, którego próbował wyprzedzić jużw 9. zakręcie, lecz bezskutecznie. Antonelli ostatecznie wyprzedził Brazylijczyka w pierwszym zakręcie.

Jego kolejnym i ostatnim rywalem, jakiego miał przed sobą, był Martins. Junior Alpine nie był jednak w stanie długo przeciwstawiać się szarżującemu Antonellemu i już po kolejnym okrążeniu musiał uznać jego wyższość. Junior Mercedesa bez większych problemów odebrał prowadzenie Martinsowi w pierwszym zakręcie 28. okrążenia i momentalnie oddalił się na ponad dwie sekundy. W ciągu czterech kolejnych kółek przewaga Antonellego nad Martinsem wzrosła aż do siedmiu sekund.

Zupełnie niezagrożony Antonelli sięgnął zatem po drugie w sezonie zwycięstwo, które było oczywiście jego pierwszym odniesionym w głównym wyścigu. Martins dojechał do mety jako drugi, podczas gdy na ostatnim kółku trzecie miejsce Bortoleto odebrał wczorajszy pechowiec - Verschoor. Bortoleto musiał się więc zadowolić czwartym miejscem, a kolejne punktowane pozycje wywalczyli Fittipaldi, Hauger, Maini, Miyata, Barnard i Villagomez.

Klasyfikacje generalne

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Andrea Kimi Antonelli (4)Dallara F2 2024361h02m46,69125
2Victor Martins (1)Dallara F2 202436+0:12,52818
3Richard Verschoor (22)Dallara F2 202436+0:13,35515
4Gabriel Bortoleto (10)Dallara F2 202436+0:14,81912
5Enzo Fittipaldi (14)Dallara F2 202436+0:18,51610
6Dennis Hauger (11)Dallara F2 202436+0:19,1798
7Kush Maini (9)Dallara F2 202436+0:20,2706
8Ritomo Miyata (6)Dallara F2 202436+0:20,4984
9Taylor Barnard (25)Dallara F2 202436+0:21,1932
10Rafael Villagomez (15)Dallara F2 202436+0:23,3101
11Roman Stanek (23)Dallara F2 202436+0:24,882
12Josep Maria Marti (21)Dallara F2 202436+0:26,705
13Franco Colapinto (12)Dallara F2 202436+0:28,408
14Zak O'Sullivan (2)Dallara F2 202436+0:31,105
15Oliver Bearman (3)Dallara F2 202436+0:31,507
16Juan Manuel Correa (8)Dallara F2 202436+0:31,883
17Jak Crawford (7)Dallara F2 202436+0:32,868
18Isack Hadjar (20)Dallara F2 202436+0:33,754
19Joshua Durksen (24)Dallara F2 202436+0:44,655
Niesklasyfikowani
20Amaury Cordeel (16)Dallara F2 202421
21Paul Aron (17)Dallara F2 20246
22Zane Maloney (5)Dallara F2 20246
Pole position: Paul Aron - 1:30,028 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Andrea Kimi Antonelli - 1:32,086 na 29 okrążeniu (+1 pkt.)