Antonelli zwycięża w głównym wyścigu na Hungaroringu
Włoch skrzętnie wykorzystał przewagę opon na finiszu zmagań.
21.07.2411:15
520wyświetlenia
LAP 36 🏁
— Formula 2 (@Formula2) July 21, 2024
KIMI ANTONELLI WINS A DRAMATIC AND CHAOTIC FEATURE RACE WITH A BRILLIANT DRIVE!!! 👏👏🙌#F2 #HungarianGP pic.twitter.com/cBZlYVhaSH
Andrea Kimi Antonelli zwyciężył w głównym wyścigu Formuły 2 na torze Hungaroring. Młody Włoch w ostatniej fazie zmagań wykorzystał znaczną przewagę ogumienia i po piorunującej szarży pomknął po swoją drugą w tym sezonie wygraną. Kolejne miejsca na podium zajęli Victor Martins i Richard Verschoor.
Prawdziwy dramat przed startem przeżył lider mistrzostw, Isack Hadjar. Junior Red Bulla zbyt późno został wypuszczony przez zespół ze stanowiska serwisowego i przy wyjeździe z alei serwisowej natknął się na czerwone światło! W wyniku tej dość niespotykanej sytuacji Hadjar musiał ruszać do wyścigu z pit lane. Pozostali kierowcy - z głównym rywalem Hadjara, Paulem Aronem na czele - bez problemu ustawili swoje samochody na polach startowych. Trzecie pole, należące do Hadjara, pozostało puste.
Ruszający z pole position Aron zaliczył jednak fatalny start wyścigu - Estończyk najpierw zaspał na starcie, dając się wyprzedzić Fittipaldiemu i Martinsowi, by następnie przestrzelić dohamowanie do pierwszego zakrętu - omal nie zgarniając przy tym Victora Martinsa - i spaść jeszcze niżej, na siódmą pozycję. Martins niespodziewanie więc prowadził, drugi był Fittipaldi, a za nimi podążali Bortoleto, Maloney, Antonelli, Hauger i Aron.
Fittipaldi od początku mocno naciskał na Martinsa i już na trzecim kółku przystąpił do ataku. Francuz zdołał odeprzeć pierwsze próby ze strony kierowcy Van Amersfoorta, co z kolei pozwoliło się zbliżyć trzeciemu Bortoleto. Musieli oni również uważać na Maloneya i Antonellego - Barbadosyjczyk i Włoch, którzy znajdowali się tuż za czołową trójką, realizowali bowiem alternatywną strategię. Po sześciu okrążeniach tempo zdołał podkręcić Martins, który odjechał Fittipaldiemu na niemal dwie sekundy.
Na tym samym kółku znakomitym manewrem w drugim sektorze popisał się Antonelli, który wyprzedził Maloneya i awansował na czwarte miejsce. Do Maloneya błyskawicznie doskoczyli wówczas Hauger i Aron. Ten ostatni w trzecim zakręcie zaliczył kontakt z tyłem bolidu Maloneya, po czym obaj się obrócili i - jak się okazało - był to dla nich koniec wyścigu! Hadjar, mimo, że jechał daleko poza punktami, mógł nieco odetchnąć - jego dwaj główni rywale w walce o tytuł byli poza wyścigiem.
Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a niemal wszyscy kierowcy korzystający z miękkich opon postanowili wykorzystać ten moment na zaliczenie obowiązkowego postoju. Nowym liderem został Antonelli, za którym znajdowali się Verschoor i Maini. Martins powrócił na tor na czwartej pozycji, przed Cordeelem, Miyatą, Fittipaldim, Bortoleto, Villagomezem i Barnardem. Rywalizacja została wznowiona po dziesiątym okrążeniu.
Tuż po restarcie Bortoleto zdołał wyprzedzić bezpośredniego rywala w walce o drugie miejsce - Fittipaldiego - i był siódmy. Martins próbował z kolei od razu wyprzedzić Mainiego, lecz Hindus był w stanie odeprzeć atak kierowcy ART. Prowadzący Antonelli w dość krótkim okresie odjechał drugiemu Verschoorowi na ponad trzy sekundy. Na 15. kółku Martins uporał się natomiast z Mainim, a cztery okrążenia później także z Verschoorem. Bortoleto w tym czasie wyprzedził Cordeela i zaczął naciskać na Miyatę, z którym ostatecznie poradził sobie na 19. kółku.
Spokojny wyścig został brutalnie przerwany na 22. kółku - wtedy doszło do wypadku Amaury'ego Cordeela na dojeździe do piątego zakrętu. Belg zbyt mocno zaatakował krawężnik po zewnętrznej stronie T4, stracił panowanie nad bolidem i z dużą siłą uderzył w bandy. Kierowcy nic się nie stało, natomiast błyskawicznie do pit lane zawitali Antonelli, Verschoor, Maini czy Miyata, którzy jeszcze nie mieli zaliczonej wizyty w boksach.
Antonelli powrócił na tor na piątym miejscu, za Martinsem, Bortoleto, Fittipaldim i Haugerem. Młody Włoch miał jednak znaczną przewagę ogumienia nad swoimi rywalami. Rywalizacja została wznowiona na 27. okrążeniu. Antonelli nie zwlekał i od razu wyprzedził Haugera, a kilka zakrętów później także Fittipaldiego i był już trzeci! Włoch błyskawicznie dojechał także do drugiego Bortoleto, którego próbował wyprzedzić jużw 9. zakręcie, lecz bezskutecznie. Antonelli ostatecznie wyprzedził Brazylijczyka w pierwszym zakręcie.
Jego kolejnym i ostatnim rywalem, jakiego miał przed sobą, był Martins. Junior Alpine nie był jednak w stanie długo przeciwstawiać się szarżującemu Antonellemu i już po kolejnym okrążeniu musiał uznać jego wyższość. Junior Mercedesa bez większych problemów odebrał prowadzenie Martinsowi w pierwszym zakręcie 28. okrążenia i momentalnie oddalił się na ponad dwie sekundy. W ciągu czterech kolejnych kółek przewaga Antonellego nad Martinsem wzrosła aż do siedmiu sekund.
Zupełnie niezagrożony Antonelli sięgnął zatem po drugie w sezonie zwycięstwo, które było oczywiście jego pierwszym odniesionym w głównym wyścigu. Martins dojechał do mety jako drugi, podczas gdy na ostatnim kółku trzecie miejsce Bortoleto odebrał wczorajszy pechowiec - Verschoor. Bortoleto musiał się więc zadowolić czwartym miejscem, a kolejne punktowane pozycje wywalczyli Fittipaldi, Hauger, Maini, Miyata, Barnard i Villagomez.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andrea Kimi Antonelli (4) | Dallara F2 2024 | 36 | 1h02m46,691 | 25 | |
2 | Victor Martins (1) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:12,528 | 18 | |
3 | Richard Verschoor (22) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:13,355 | 15 | |
4 | Gabriel Bortoleto (10) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:14,819 | 12 | |
5 | Enzo Fittipaldi (14) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:18,516 | 10 | |
6 | Dennis Hauger (11) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:19,179 | 8 | |
7 | Kush Maini (9) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:20,270 | 6 | |
8 | Ritomo Miyata (6) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:20,498 | 4 | |
9 | Taylor Barnard (25) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:21,193 | 2 | |
10 | Rafael Villagomez (15) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:23,310 | 1 | |
11 | Roman Stanek (23) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:24,882 | ||
12 | Josep Maria Marti (21) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:26,705 | ||
13 | Franco Colapinto (12) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:28,408 | ||
14 | Zak O'Sullivan (2) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:31,105 | ||
15 | Oliver Bearman (3) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:31,507 | ||
16 | Juan Manuel Correa (8) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:31,883 | ||
17 | Jak Crawford (7) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:32,868 | ||
18 | Isack Hadjar (20) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:33,754 | ||
19 | Joshua Durksen (24) | Dallara F2 2024 | 36 | +0:44,655 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 21 | |||
21 | Paul Aron (17) | Dallara F2 2024 | 6 | |||
22 | Zane Maloney (5) | Dallara F2 2024 | 6 |
Pole position: Paul Aron - 1:30,028 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Andrea Kimi Antonelli - 1:32,086 na 29 okrążeniu (+1 pkt.)