Mercedes wskazuje przyczynę problemów Antonellego w sezonie 2025
Andy Shovlin broni Włocha po trudnej pierwszej połowie sezonu.
30.07.2507:49
548wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor ds. inżynierii Mercedesa, Andrew Shovlin, przyznał, że ostatni spadek formy zespołu może być związany ze zmianami wprowadzonymi w konstrukcji W16, które szczególnie odbijają się na wynikach debiutującego w Formule 1 Andrei Kimiego Antonellego.
18-latek zaliczył słabą serię w ostatnich siedmiu wyścigach - cztery nieukończone wyścigi, dwa zakończone bez punktów i jeden przebłysk formy w postaci trzeciego miejsca w Montrealu. Po solidnym początku sezonu Antonelli nie jest w stanie utrzymać tempa George'a Russella.
Russell ocenił, że Mercedes powinien był wypaść lepiej na torze Spa, biorąc pod uwagę jego preferencje względem chłodnych warunków. Piąte miejsce określił jako rozczarowujące. Shovlin przyznał, że również Russell ma problemy z obecną specyfikacją auta, jednak doświadczenie Brytyjczyka pozwala mu lepiej radzić sobie z trudnościami.
Shovlin zwrócił uwagę, że Antonelli otrzymuje solidne wsparcie inżynierskie od Petera Boningtona i całego swojego zespołu, ale to konstrukcja Mercedesa wymaga największej uwagi.
Inżynier Mercedesa zapewnił, że zespół analizuje możliwe zmiany przed kolejnym wyścigiem na Hungaroringu, choć nie chce podejmować pochopnych decyzji.
Dyrektor ds. inżynierii Mercedesa, Andrew Shovlin, przyznał, że ostatni spadek formy zespołu może być związany ze zmianami wprowadzonymi w konstrukcji W16, które szczególnie odbijają się na wynikach debiutującego w Formule 1 Andrei Kimiego Antonellego.
18-latek zaliczył słabą serię w ostatnich siedmiu wyścigach - cztery nieukończone wyścigi, dwa zakończone bez punktów i jeden przebłysk formy w postaci trzeciego miejsca w Montrealu. Po solidnym początku sezonu Antonelli nie jest w stanie utrzymać tempa George'a Russella.
W16 to obecnie trudny samochód i musimy wrócić do bardziej naturalnego punktu odniesienia, by był łatwiejszy w prowadzeniu przez cały weekend- powiedział Shovlin po Grand Prix Belgii.
Russell ocenił, że Mercedes powinien był wypaść lepiej na torze Spa, biorąc pod uwagę jego preferencje względem chłodnych warunków. Piąte miejsce określił jako rozczarowujące. Shovlin przyznał, że również Russell ma problemy z obecną specyfikacją auta, jednak doświadczenie Brytyjczyka pozwala mu lepiej radzić sobie z trudnościami.
Widzimy to w kwalifikacjach. George korzysta ze swojego doświadczenia, by wycisnąć maksimum z trudnego auta- tłumaczył.
Kimi nie ma jeszcze takiego zaplecza, dlatego jego wyniki ostatnio spadły. Ale to pokazuje, że musimy rozwiązać problem z samochodem, bo sezon jeszcze się nie skończył.
Shovlin zwrócił uwagę, że Antonelli otrzymuje solidne wsparcie inżynierskie od Petera Boningtona i całego swojego zespołu, ale to konstrukcja Mercedesa wymaga największej uwagi.
Wiemy, że kluczowe są słabości auta, a nie to, z czym Kimi sobie nie radzi. George, mając doświadczenie w prowadzeniu trudnych konstrukcji, wie, kiedy może zaufać samochodowi - ale to zaufanie nie przychodzi naturalnie.
Inżynier Mercedesa zapewnił, że zespół analizuje możliwe zmiany przed kolejnym wyścigiem na Hungaroringu, choć nie chce podejmować pochopnych decyzji.
Kimi szybko się uczy i będzie coraz lepszy. Jego gorsze ostatnie wyniki wynikają prawie na pewno z tego, że samochód nie jest tak konkurencyjny. Widać to również u George'a- dodał Shovlin.
Widzieliśmy to już wcześniej - młody kierowca w dobrym aucie potrafi zabłysnąć. W trudnym samochodzie trudno jest się utrzymać na odpowiednim poziomie tydzień po tygodniu. Kimi ma ogromny talent, a poprawki, które pomogą George'owi, prawdopodobnie jeszcze bardziej pomogą właśnie jemu.