Piastri podkręca tempo w drugim treningu

Tuż za Australijczykiem Hadjar i Verstappen. Russell i Lawson z wypadkami.
03.10.2516:12
Maciej Wróbel
769wyświetlenia
Embed from Getty Images

Oscar Piastri okazał się najszybszym kierowcą w drugiej, nieco chaotycznej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Na wysokim, drugim miejscu, uplasował się Isack Hadjar, zaś czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen.

Kierowcy nie ociągali się i już po upływie sześciu minut na torze obecna była cała dwudziestka. Jako pierwszi pomiarowe kółka przejechali Lawson, Hulkenberg i Piastri, który przez chwilę prowadził z czasem 1:33,424. Australijczyka wkrótce zdetronizowali Verstappen i Norris, a potem nieco dłużej na pozycji lidera zabawił Andrea Kimi Antonelli (1:32,883). Niemal cała stawka na początku sesji korzystała z opon pośrednich. Wyjątkiem był duet Astona Martina, który rozpoczął zajęcia na twardym ogumieniu.

Gabriel Bortoleto na początku sesji przegapił dohamowanie do 7. zakrętu i musiał skorzystać z drogi ewakuacyjnej, ale szybko kontynuował jazdę i nawet obeszło się w tym wypadku bez żółtych flag. Piastri w międzyczasie powrócił na szczyt tabeli, bijąc czas Antonellego o 0,144 sekundy. Później poprzeczkę podniósł - i to znacznie - Lando Norris, który poprawił rezultat zespołowego kolegi o ponad pół sekundy.

Tor ewoluował błyskawicznie i niebawem Piastri ponownie znalazł się na czele, urywając na swoim następnym kółku kolejne pół sekundy. Odpowiedź Norrisa nadeszła już po chwili, lecz Brytyjczyk tym razem przegrywał, choć o zaledwie 0,007 sekundy.

Po osiemnastu minutach doszło w końcu do wywieszenia żółtych flag za sprawą czołowego uderzenia George'a Russella w bandy w 16. zakręcie. Brytyjczyk stracił przednie skrzydło, ale zdołał dojechać do alei serwisowej. Po krótkiej chwili dyrekcja podjęła decyzję o wstrzymaniu sesji, którą wznowiono po około dziesięciu minutach. Na tor w ciągu kilku minut znów wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem George'a Russella, który - jak się później okazało - nie powrócił już na tor.

Tym razem spora część stawki zdecydowała się na przejazdy na miękkich oponach,co zaowocowało sporym ruchem w tabeli. Do czołówki awansowali Bearman czy Sainz, ale na pierwsze miejsce wysunął się Esteban Ocon (1:31,480). Świetne międzyczasy notował Lawson, lecz Nowozelandczyk dość mocno uderzył prawą stroną bolidu w ścianę na wyjściu z zakrętu numer 17., uszkadzając zawieszenie. Kierowca Racing Bulls nie zdołał dojechać do pit lane, przez co sesja znów musiała zostać wstrzymana.

Gdy sesję wznowiono, kierowcom do dyspozycji został niespełna kwadrans. Do nietypowej sytuacji doszło zaś jeszcze w boksach, gdzie Charles Leclerc został wypuszczony wprost pod koła Lando Norrisa i zepchnął Brytyjczyka na krawężnik. Norris został ściągnięty z powrotem na stanowisko serwisowe, gdzie wyposażono go w nowe przednie skrzydło. Na pierwsze miejsce awansował w międzyczasie Hadjar, który poprawił czas Ocona o 0,04 sekundy.

W kolejnych minutach mogliśmy obserwować ciekawy pojedynek dwóch mistrzów świata - Alonso i Verstappena. Hiszpan popisał się rekordem w pierwszym sektorze, zaś Holender w drugim. Ostatecznie minimalnie szybszy okazał się Verstappen (1:30,857), który wyprzedzał Alonso o jedynie dwie setne sekundy. Dwóch mistrzów pogodził wkrótce aktualny lider klasyfikacji - Piastri - poprawiając wynik Verstappena o 0,143 sekundy. Niemal pół sekundy do Australijczyka tracił czwarty Norris.

Na półtorej minuty przed końcem sesji błysnął Hadjar, który awansował na drugie miejsce, bijąc rekord w trzecim sektorze. Wkrótce wynik kierowcy Racing Bulls w tym sektorze poprawił Stroll, lecz Kanadyjczyk był tylko szósty. Muśnięcia o ścianę zaliczyli jeszcze Colapinto i Hamilton, zaś Bearman omal nie podzielił losu Russella w siedemnastym zakręcie, lecz w przypadku tej trójki skończyło się tylko na strachu.

Piastri zakończył zatem piątek z najlepszym czasem pojedynczego kółka z przewagą 0,132 sekundy nad drugim Hadjarem. Trzecie miejsce zajął Verstappen, a czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso, Norris, Stroll, Ocon, Sainz, Leclerc i Hamilton.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32,6°C
Temperatura powietrza: 28,5°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Oscar Piastri (81)McLaren MCL391:30,71419
2Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:30,8460,1320,13219
3Max Verstappen (1)Red Bull RB211:30,8570,1430,01119
4Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR251:30,8770,1630,02019
5Lando Norris (4)McLaren MCL391:31,1970,4830,32018
6Lance Stroll (18)Aston Martin AMR251:31,2220,5080,02518
7Esteban Ocon (31)Haas VF-251:31,2980,5840,07619
8Carlos Sainz (55)Williams FW471:31,2990,5850,00120
9Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:31,4660,7520,16718
10Lewis Hamilton (44)Ferrari SF-251:31,4910,7770,02517
11Yuki Tsunoda (22)Red Bull RB211:31,7080,9940,21718
12Oliver Bearman (87)Haas VF-251:31,7110,9970,00318
13Alexander Albon (23)Williams FW471:32,0601,3460,34919
14Nico Hulkenberg (27)Kick Sauber C451:32,0691,3550,00919
15Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C451:32,3191,6050,25019
16Pierre Gasly (10)Alpine A5251:32,4581,7440,13920
17Liam Lawson (30)Racing Bulls VCARB021:32,6451,9310,18710
18Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:32,7192,0050,07418
19Franco Colapinto (43)Alpine A5251:33,1392,4250,42020
20George Russell (63)Mercedes W161:33,2312,5170,0926
107% najlepszego czasu: 1:37,063