Reakcje kierowców na zmiany na torze Spa-Francorchamps
Zmiany wprowadzone na belgijskim torze wywołały mieszane uczucia wśród kierowców
11.07.0711:22
3208wyświetlenia
Zmiany wprowadzone na torze Spa-Francorchamps wywołały mieszane uczucia wśród kierowców, którzy brali udział wczoraj w pierwszym dniu testów na tym obiekcie.
Poza wybudowaniem zupełnie nowego kompleksu boksów i padoku, przeprofilowany został nawrót La Source, a szykanę Bus Stop zastąpiono dwoma zakrętami. W innych miejscach niektóre pułapki żwirowe zostały zastąpione asfaltem. Kierowcy uważają, że zmiany w układzie toru mogą zwiększyć liczbę okazji do wyprzedzania, ale pojawiły się także obawy o bezpieczeństwo związane z nowym wjazdem do boksów.
Nowa szykana jest dobra do wyprzedzania, masz tylko jeden zakręt, który jest szerszy na wyjściu na prostą start/meta.- powiedział Nico Rosberg z zespołu Williams.
Więcej przestrzeni w La Source przyda się podczas startu. W dalszej części wyścigu nie wniesie to nic nowego. Jedyną negatywną rzeczą jest nowy wjazd do boksów. Jest kompletnie ślepy, więc kiedy się spieszysz z wjazdem i ktoś tam już będzie, może dojść do karambolu.
James Rossiter, kierowca testowy zespołu Super Aguri zgodził się z Rosbergiem:
Ostatni lewy zakręt (w szykanie) jest zdradliwy, jest teraz dość śliski.- powiedział Brytyjczyk.
Jest też ciaśniejszy niż zakręt prawy, więc może będzie więcej okazji do wyprzedzania w zakręcie nr 1. Nie wydawał się on szerszy, ale ponieważ nie ma tam już ściany, to jest tam trochę więcej miejsca i nie będzie już tak trudno na starcie. Wjazd do boksów jest wąski. Nic nie widzisz, więc gdy wszyscy się spieszą, może być zdradliwy. Ale przy szykanie jest więcej miejsca, ponieważ mur jest dalej, więc możesz pozwolić sobie na błąd, a to może stworzyć więcej okazji do wyprzedzania.
Robert Kubica uważa z kolei, że nowa szykana jest znacznie wolniejsza od swojej poprzedniczki.
Szykana wydaje się wolniejsza - teraz skręcamy w prawo, a później w lewo zanim wyjedziemy na prostą. Wcześniej skręcaliśmy w prawo, później w lewo, później w prawo i znów w lewo na prostą. Teraz wchodzimy w szykanę wolniej i ciaśniej.- powiedział kierowca BMW Sauber.
La Source nie różni się zbytnio. Zauważyłem za to zmiany na zakrętach 10 i 11 - nie ma tam już pułapek żwirowych, więc nie można tam utknąć tak jak zdarzało się to w przeszłości.
Polak zgodził się także ze zdaniem Rosberga i Rossitera na temat nowego wjazdu do boksów:
Bardzo trudno dostrzec wjazd do boksów, jest on wąski, a ściany są bardzo blisko. Charlie Whiting przeprowadził już najprawdopodobniej inspekcję nowego wjazdu. Z plotek wynika, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix wysłało już list do FIA w tej sprawie.
Źródło: Autosport.com, F1Technical.net
KOMENTARZE