FIA o informowaniu zespołów o wyborze opon przed startem
Wczoraj Ferrari zbyt późno otrzymał informację o tym, na jakich oponach należy wystartować
01.10.0711:31
3652wyświetlenia
Wczoraj zespół Ferrari zbyt późno otrzymał informację o tym, na jakich oponach wszyscy kierowcy muszą rozpocząć wyścig o Grand Prix Japonii. Kimi Raikkonen i Felipe Massa wystartowali na innych oponach niż te zalecone, którymi były przeznaczone na ekstremalne warunki pogodowe i musieli wykonać postoje na początku wyścigu, gdyż w przeciwnym razie pokazana by im była czarna flaga. Poniżej przedstawiamy oficjalny komunikat FIA w tej sprawie.
Komunikat od Stewardów informujący wszystkich uczestników wyścigu o konieczności założenia opon na ekstremalne warunki pogodowe ze względów bezpieczeństwa, został wysłany do wszystkich zespołów pocztą elektroniczną w niedzielę o godzinie 12:35 (czasu lokalnego). Poza Scuderią Ferrari Marlboro, wszyscy uczestnicy potwierdzili, że otrzymali e-maile o godzinie 12:37..
Wydaje się, że Scuderia Ferrari Marlboro nie otrzymała tego komunikatu w tym samym czasie co pozostali uczestnicy. W rezultacie Scuderia Ferrari Marlboro była jedyną stajnią, która nie wystartowała na oponach na ekstremalne warunki pogodowe.
Regulamin Sportowy Formuły Jeden na sezon 2007 (Art. 15.1) stanowi, że w nadzwyczajnych okolicznościach Stewardzi lub Dyrektor Wyścigu mogą wydać instrukcje uczestnikom za pośrednictwem specjalnych listów w zgodzie z Kodeksem i listy te zostaną rozesłane wszystkim uczestnikom, którzy muszą potwierdzić ich odbiór.
Podczas spotkania Sportowej Grupy Roboczej Formuły Jeden, które odbyło się w Monako w dniu 7 grudnia 2006 roku, wszystkie zespoły zgodziły się, że elektroniczny system dystrybucji powinien zapewnić wszystkim uczestnikom odbiór komunikatów w tym samym czasie, bez korzyści czasowych dla zespołu wynikających z jego umiejscowienia w pit-lane. Ten system jest używany od początku tegorocznych mistrzostw.
Oby uniknąć powtórek dzisiejszego problemu, zaakceptowana metoda wykorzystywania komunikacji elektronicznej będzie nadal stosowana, ale w przyszłości będzie podparta tradycyjnymi metodami pisemnej komunikacji
Źródło: FIA.com
KOMENTARZE