Najważniejsze zmiany w BMW Sauber F1.08

Przedstawiamy przegląd najwyraźniejszych zmian w nowym samochodzie zespołu BMW Sauber
14.01.0815:52
BMW Sauber
9501wyświetlenia
Prezentacja nowego samochodu to jeden z najbardziej ekscytujących momentów dla każdego zespołu Formuły 1. Teraz tajemnice zostały wyjawione. Oto przegląd najwyraźniejszych zmian w nowym samochodzie Nicka Heidfelda i Roberta Kubicy.


Potężne przednie skrzydło, wąski nos

Wystarczy rzut oka na BMW Sauber F1.08 by stwierdzić, że jego przednie skrzydło jest imponujące. Zupełnie nowe, składa się teraz z trzech elementów. Zespół aerodynamików BMW Sauber F1 Team poświęcił na jego zaprojektowanie wyjątkowo dużo czasu; to przednie skrzydło wpływa na aerodynamikę całego bolidu. Tylko jeśli ten element będzie generował wyjątkowo dużą siłę docisku, samochód będzie idealnie zbalansowany.

Nos bolidu, który jest w tym roku zdecydowanie węższy od poprzedników, musi harmonijnie współpracować z przednim skrzydłem, co potwierdza dyrektor techniczny Willy Rampf: Nie można traktować każdego z elementów osobno. Koniec końców najważniejsze jest, żeby wspólnie działały w optymalny sposób.


Sekcje boczne jeszcze bardziej "cool", bezpieczniejszy kokpit

Sekcje boczne przeszły niewielkie zmiany kształtu i wielkości w celu dalszego polepszenia chłodzenia. Ponieważ sposób rozwiązania chłodzenia w F1.07 okazał się wyjątkowo efektywny, inżynierowie zdecydowali się podążać dalej obraną drogą przy konstruowaniu F1.08, optymalizując wymiary elementów. To pozwoliło na jeszcze większe podcięcie w tylnej części sekcji bocznych, umożliwiając wyjątkowo wydajny przepływ powietrza do tylnego skrzydła i dyfuzora.

Zmiany w wyglądzie kokpitu to efekt nowych wymogów dotyczących bezpieczeństwa. Mające za zadanie chronić głowę kierowcy ścianki wokół kokpitu musiały zostać podwyższone, aby poprawić bezpieczeństwo zawodnika w przypadku uderzenia przez bolid, który zostanie oderwany od podłoża.


Ultrawąski tył

Zmniejszenie wymiarów pokrywy silnika poprawia wydajność tylnej części bolidu. Wywietrzniki chłodzącego powietrza oraz "kominy" zostały zoptymalizowane w celu zniwelowania wszelkich zaburzeń osiągów w ekstremalnych warunkach wyścigu GP. Umiejscowienie systemu wydechowego wyjątkowo blisko silnika było kluczem do zbudowania wyjątkowo wąskiego tyłu. Dodatkowe skrzydło na pokrywie silnika oraz połączone z nim skrzydełka przed tylnymi kołami to nowe elementy samochodu na sezon 2008. Generują one nie tylko docisk, ale też poprawiają przepływ powietrza do tylnego skrzydła, które jest z kolei rozwinięciem zeszłorocznej wersji.


Osłony felg

Aerodynamika samochodu została ulepszona dzięki osłonom felg - zamontowanych na stałe w przednich kołach i ruchomych na tylnych. Ich zadanie jest takie samo - poprawić chłodzenie hamulców i usprawnić przepływ powietrza wokół opon.

Zobacz także:


Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

10
mielony
15.01.2008 08:25
Skrzynia biegów to jedno... Ale ciekawe czy coś zrobią z filtrem powietrza, czy też wlotami do nich. W deszczowe GP Japonii obydwaj kierowcy narzekali na wode dostającą się do filtru powietrza i spadek mocy silnika po wznowieniu wyścigu.
Zykmaster
14.01.2008 11:27
Wartek-> To nie profil tylu bolidu decydowal o tym ze ich nie dalo sie wyprzedzic.... Renault ma bardzo dobre silniki i osiagali bardzo dobre predkosci na prostych... Mieszanina bedzie w tym sezonie... I duzo Walki.... ;) Renault, bmw, Ferrari i Ferrari(Mp-23) Pozdro
jędruś
14.01.2008 06:27
Musieli zrobić nową konstrukcję. Waga, rozmiary , chłodzenie, smarowanie się zmieniły więc to na pewno nowa konstrukcja.
sasza82
14.01.2008 06:19
Z tego co mówili do tej pory rozsypały im się już dwie skrzynie biegów podczas testów...swoją drogą nie wiecie czy to nowa konstrukcja czy raczej rozwinięcie/udoskonalenie ubiegłorocznej super "niezawodnej" skrzyni????
Matador
14.01.2008 05:42
Wygląda niesamowicie!! Żeby jeszcze niezawodne było! Jeśli nadal będzie się sypała skrzynia, to wszystkie wysiłki na marne...
Castaway
14.01.2008 05:22
Wszystko pięknie, ale żeby się to przełożyło na dobre wyniki! Podoba mi sie przednie skrzydło...super!
wartek
14.01.2008 05:22
zeby tylko ten waski tyl nie pomagal bolidom jadacym z tylu :) chociaz o tym pomyslal juz zapewne kazdy zespol i kazdy tak projektuje tyl bolidu zeby generowac minimalny docisk autom z tylu :) chociaz wydaje mi sie ze w poprednim sezonie najlepiej wychodzilo to renault. nie wydawaly sie zbyt szybkie, a jednak bardzo trudno bylo je wyprzedzac
Wrzatek
14.01.2008 04:53
Skoro kolejni zerżneli to muszą być skuteczne :]
robertb
14.01.2008 04:53
ale tył mają mega.... zeby tylko nie mieli problemów z odkręceniem tych kółek :)
deZZember
14.01.2008 04:25
kolejni osłony zerżnęli z Ferrari...