Theissen i Kubica o BMW Sauber F1.08
Zespół nie kryje swojego rozczarowania z początkowej szybkości F1.08, ale jest dobrej myśli
05.02.0814:43
8041wyświetlenia
Na około pięć tygodni przed rozpoczęciem sezonu 2008 Mistrzostw Świata Formuły 1, zespół BMW Sauber F1 pracuje nad dalszym ulepszaniem F1.08. Podczas testów w Barcelonie w ten weekend zespół z Monachium i Hinwil testował nowe rozwiązania.
Łatwo zauważyć, że każdy centymetr kwadratowy samochodu został zrewidowany - czego efektem są zupełnie nowe rozwiązania, nie widziane nigdy wcześniej.- powiedział szef BMW Motorsport Mario Theissen o innowacyjnych częściach mechanicznych i aerodynamicznych F1.08.
Dbamy o to, by samochód był w ciągu roku coraz szybszy.
W 2007 roku samochód zaskoczył nas swoim tempem już od pierwszego dnia testów - mieliśmy jednak problemy z niezawodnością.- powiedział Theissen niemieckim mediom.
W tym roku samochód od początku jest niezawodny, ale teraz skupimy się na jego osiągach. To spore wyzwanie. Ale jesteśmy - przede wszystkim - ambitni.
Tymczasem Robert Kubica nie kryje swojego rozczarowania z początkowej szybkości F1.08, ale mimo to zachowuje optymizm.
Myślę, że jesteśmy trochę rozczarowani tym, co zobaczyliśmy do tej pory, ale lepiej zobaczyć to teraz niż później. Teraz wiemy, w jakim kierunku musimy podążyć i będziemy pracowali nad poprawą- powiedział Robert w wywiadzie dla autosport.com.
Sądzę, że pod względem osiągów byliśmy w lepszej sytuacji w pewnym momencie ubiegłego roku, w porównaniu z innymi zespołami. Do tego nasze ambicje są teraz oczywiście znacznie większe, ponieważ po tak dobrym sezonie jak w ubiegłym roku celuje się wyżej. Musimy więc pracować tak ciężko, jak to tylko możliwe, aby się poprawić, zwłaszcza teraz.
Mam nadzieję, że w Melbourne będziemy konkurencyjni. Najważniejsi ludzie u nas wiedzą, jak zbudować szybki samochód. W zeszłym roku pokazaliśmy, że mamy dobrych ludzi i bardzo dobry samochód, a teraz musimy to powtórzyć. Jestem przekonany, że nowy samochód ma potencjał - musimy tylko dać z siebie wszystko. Uważam, że będziemy gotowi.
Kubica powiedział też, że nowy samochód jest wyraźnym krokiem naprzód w porównaniu z F1.07 pod względem stabilności podczas hamowania.
Musieliśmy coś pominąć w zeszłym roku, ponieważ myślę, że teraz samochód jest znacznie bardziej konsekwentny i lepszy w trakcie hamowania, nawet bez elektronicznych ułatwień.Według mnie jest znacznie bardziej stabilny niż w ubiegłym roku. Mogę teraz bardziej myśleć o tym, gdzie chcę aby samochód znalazł się w zakręcie zamiast zastanawiać się, gdzie on się znajdzie z powodu problemów ze stabilnością podczas hamowania.- dodał Krakowianin.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com, Autosport.com
KOMENTARZE