Mieszanki opon wybrane na pierwszą połowę sezonu 2008

Hirohide Hamashima: "Opony są niemal takie same, ale powinniśmy zobaczyć poprawę czasów"
29.02.0813:45
Marek Roczniak
3963wyświetlenia

Zgodnie z zapowiedzią firma Bridgestone ujawniła mieszanki opon wybrane na pierwszą połowę sezonu 2008, od marcowego Grand Prix Australii do lipcowego Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Wybrane specyfikacje opon na pierwszych dziewięć wyścigów nie różnią się od ubiegłorocznych poza wyjątkiem Grand Prix Bahrajnu, gdzie zamiast dwóch najtwardszych mieszanek użyte zostaną tym razem miękka i średnia.

Inne zmiany, to jak już wczoraj informowaliśmy nieznaczna modyfikacja konstrukcji opony mająca na celu poprawę bezpieczeństwa, a także nieco poprawiona najbardziej miękka mieszanka, która po raz pierwszy zostanie użyta podczas majowego Grand Prix Monako.


Opony są niemal takie same, ale powinniśmy zobaczyć poprawę czasów, jako że zespoły i kierowcy dysponują już rocznym doświadczeniem z tymi oponami, a samochody są cały czas rozwijane. - powiedział Hirohide Hamashima, szef Bridgestone Motorsport ds. rozwoju.

W drugiej połowie sezonu czeka nas nieco trudniejsze wyzwanie, jeśli chodzi o wybór mieszanek, jako że odwiedzimy dwa nowe uliczne tory w Walencji i Singapurze. Opony wybrane na drugą połowę sezonu ogłosimy w późniejszym terminie.

Podobnie jak w ubiegłym sezonie, każdy kierowca będzie miał do dyspozycji 14 zestawów opon na suchą nawierzchnię podczas każdego weekendu Grand Prix, po siedem z każdej wybranej na dany tor specyfikacji. Bardziej miękka z dwóch mieszanek będzie ponownie oznaczona białym paskiem w drugim rowku od wewnątrz. Ponadto każdemu kierowcy przysługują cztery zestawy deszczowych opon (pośrednich) i trzy zestawy na ekstremalne warunki pogodowe.

Mieszanki wybrane na wyścigi w pierwszej połowie sezonu 2008
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda@Strategie
1AustraliiAlbert ParkXXpokaż
1MalezjiSepangXXpokaż
1BahrajnuSakhirXXpokaż
1HiszpaniiCatalunyaXXpokaż
1TurcjiIstanbul ParkXXpokaż
1MonakoMonte CarloXXpokaż
1KanadaGilles VilleneuveXXpokaż
1FrancjiMagny-CoursXX
1Wielkiej BrytaniiSilverstoneXX
Źródło: Formula1.com

KOMENTARZE

8
jaguar666
04.03.2008 06:58
Czyli na razie zmiana jest tylko w Bahrajnie, a z tego co pamiętam, to w zeszłym sezonie źle były dobrane mieszanki w Kanadzie i Turcji.
jędruś
01.03.2008 09:21
hehe . To zależy jaki tor by u nas zbudowano . Miejmy nadzieję , że Bridgestone dokonało dobrego wyboru i nie będzie już kłopotów z oponami . Zmiana mieszanek na GP Bahrajnu powinna dać lepsze widowkisko .
sir_Lukas
29.02.2008 10:52
ciekawy jestem jaka mieszanka będzie wybrana na GP Polski (boje się że nigdy nie będzie takiego problemu)
rafaello85
29.02.2008 09:45
Kiedyś były zapowiedzi, że Bridgestone miał zmienić swój "system" doboru opon, a jednak się okazało, że mają taką samą filozofię jak rok temu.
ToshibaUser
29.02.2008 04:07
@Pussik Ja czekam na Singapur :) A Węgry to co ? za oceanem ? he he :)
Pussik
29.02.2008 03:57
I tak każdy czeka na Melbourne i Monaco. xD Chyba, że ktoś jedzie do Hiszpanii czy Francji osobiście. ;]
ToshibaUser
29.02.2008 03:48
@Aderis No wiesz , kierowca ma limit opon na weekend wyścigowy , którego nie może przekroczyć . Zastosowanie zbyt miękkich mieszanek powodowało by ich zbyt szybkie zużycie co wraz z limitem stanowiło by kłopot . Hipotetycznie mogło by zaistnieć takie zagrożenie , ze nie starczy kompletów opon do końca wyścigu , bo były by zużyte w piątek i sobotę . A te które zostały na wyścig za szybko się zużyły w trakcie i nie ma na co ich zmienić . Poza tym zbyt miękka mieszanka wymuszała by zachowawczy styl jazdy " na dowiezienie do mety " pod koniec wyścigu a więc mało walki i wyprzedzania .
Anderis
29.02.2008 01:40
Szkoda, że tak mało razy zostanie użyta supermiękka mieszanka, bo ona sprawia problemy niektórym kierowcom i ich zespoły muszą kombinować ze strategiami i jest ciekawiej :) Przewiduję najciekawszy wyścig tej części sezonu w Kanadzie... (chyba nie muszę wyjaśniać, że mogę się mylić? :>)