Zespoły rozważą zmianę limitu wagowego bolidów
Wynika to z obaw o ciężar wczesnych wersji systemów KERS, które wejdą do użytku w 2009 r
10.04.0817:58
3601wyświetlenia
Szefowie techniczni zespołów Formuły Jeden zamierzają wkrótce przedyskutować podniesienie minimalnego limitu wagowego bolidów od przyszłego sezonu w związku z obawami o ciężar wczesnych wersji Systemów Odzysku Energii Kinetycznej (KERS).
W chwili obecnej minimalna waga bolidu to 605 kilogramów i choć zespoły są w stanie stworzyć lżejsze samochody, to każdy zaoszczędzony kilogram oznacza możliwość dodania balastu w wybranych miejscach samochodu, co pozwala uzyskać lepsze rozłożenie ciężaru. KERS, który będzie umożliwiał kierowcom użycie dodatkowej mocy w czasie wyścigów, może pozbawić zespoły możliwości używania balastu przy obecnym limicie.
Nie wszystkie zespoły uważają jednak, że konieczna jest zmiana. Szef Honda Racing - Ross Brawn powiedział, że sprawę tę można przedyskutować, ale jego zdaniem podniesienie minimalnego limitu wyeliminuje jedno z wyzwań związanych z KERS, a mianowicie uczynienie tego systemu jak najlżejszym.
Z pewnością ułatwiłoby to nam życie pod pewnymi względami, ale nie jestem pewny, czy zachowamy w ten sposób wyzwania, jakie niesie ze sobą KERS. W przyszłym roku i tak będzie znacznie mniej elementów na karoserii bolidów, więc będzie gdzie zaoszczędzić na wadze.
Geoff Willis z Red Bull Racing dodaje, że jego zespół nadal czeka na argumenty, który byłyby w stanie przekonać ich o konieczności podniesienia limitu. Przyznał jednak, że zespoły, które nie zaoszczędzą na wadze i nie będą mogły użyć balastu, będą miały problem z uzyskaniem odpowiedniego rozłożenia ciężaru pod przyszłoroczne opony.
Chcemy usłyszeć argumenty na temat tego, jak dobrym posunięciem jest podniesienie limitu wagowego. W chwili obecnej pracujemy jednak zakładając, że to nie nastąpi.
Tymczasem szef BMW Motorsport - Mario Theissen jest bardziej otwarty na zmianę i twierdzi, że jego zespół z zadowoleniem przyjmie jakąkolwiek decyzję w tej sprawie.
Jestem otwarty na każdy wariant. Jeśli minimalny limit wagowy pozostanie bez zmian, dość trudno będzie uzyskać dobre rozłożenie ciężaru bez balastu. Jeśli zostanie podniesiony, to będzie taka sama sytuacja dla wszystkich, więc będzie można znowu stosować balast.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE