Testy w Barcelonie dzień 2: Weterani na czele tabeli

We wtorek najszybsi na oponach slick okazali się dwaj weterani F1 - Barrichello i Fisichella
15.04.0818:18
Marek Roczniak
7732wyświetlenia

Rubens Barrichello uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas drugiego dnia testów pod Barceloną, jadąc na oponach typu slick. Kierowca Hondy nie zdołał jednak poprawić wczorajszego wyniku Felipe Massy, do czego zabrakło mu ponad pół sekundy.

Japońska stajnia testowała dzisiaj między innymi nową odmianę "uszu Dumbo", czyli dodatkowych skrzydełek umieszczonych na nosie bolidu. Tym razem znalazły się one bliżej przedniego skrzydła i były nieco mniejsze od tych widzianych na testach w ubiegłym roku. Barrichello okazał się szybszy o blisko 0,8 sekundy od Giancarlo Fisichelli (Force India), który swój najlepszy czas także ustanowił na oponach slick i z pakietem aerodynamicznym na obecny sezon.

Tymczasem Massa był dzisiaj najszybszym kierowcą na tegorocznych oponach rowkowanych, plasując się na trzeciej pozycji, a jego strata do Barrichello wyniosła ponad 1,3 sekundy. Jutro Brazylijczyka w Ferrari zastąpi Michael Schumacher, który ma pomóc stajni z Maranello w przygotowaniach do sezonu 2009, a więc będzie jeździł na slickach i ze zmniejszonym dociskiem aerodynamicznym. Czwarty czas uzyskał David Coulthard (Red Bull), który jeździł zarówno na rowkowanych, jak i gładkich oponach.

Tymczasem drugim obok Massy kierowcą, który jeździł we wtorek tylko na rowkowanych oponach był Lewis Hamilton (McLaren). Strata Brytyjczyka do kierowcy Ferrari wyniosła mniej niż 0,2 sekundy. Za Hamiltonem na szóstej pozycji znalazł się jego dawny partner zespołowy Fernando Alonso, który także nie korzystał ze slicków. Hiszpan testował dzisiaj nową pokrywę na silnik do bolidu Renault R28 i był jedynym sprawcą wywieszenia czerwonej flagi, zatrzymując się po południu na torze ze względu na podejrzenie awarii silnika.

Na pozostałych miejscach znaleźli się Nico Rosberg (Williams), Timo Glock (Toyota) i Nick Heidfeld (BMW Sauber). Heidfeld ponownie skoncentrował się na przygotowaniach do najbliższego wyścigu i nie jeździł w ogóle na slickach. Jutro Heidfelda zastąpi jego partner zespołowy Robert Kubica, który będzie jeździł przez pozostałe dwa dni testów i należy się spodziewać, że będzie już korzystał z gładkich opon. W środę w testach weźmie także zespół Toro Rosso, który rozpocznie pierwsze pełnoprawne testy nowego bolidu STR3. Poprowadzi go Sebastien Bourdais.

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-19°C
Temperatura toru: 13-34°C
Słonecznie, czasem trochę chmur

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Catalunya (4,655 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidCzas okr.Okr.
1Rubens Barrichello *HondaRA1081:18.92879
1Giancarlo Fisichella *Force India FerrariVJM011:19.72179
1Felipe MassaFerrariF20081:20.283113
1David Coulthard *Red Bull RenaultRB41:20.39289
1Lewis HamiltonMcLaren MercedesMP4-231:20.45296
1Fernando AlonsoRenaultR281:20.616116
1Nico Rosberg *Williams ToyotaFW301:20.800103
1Timo Glock *ToyotaTF1081:20.870112
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.081:20.98198
Źródło: F1Today.nl, Autosport.com

KOMENTARZE

20
Piterson
16.04.2008 11:45
Forma "uszów" jest poprawna (tak samo, jak poprawna jest forma ucho - ucha, oko - oka (l.mn.), jeżeli mamy na mysli ucho w sensie "uchwyt", a nie "narząd słuchu" (choć i tu jest dopuszczalna), lub nie mamy na myśli pary uszu, tylko bliżej nieokreśloną ich liczbę: http://so.pwn.pl/lista.php?co=uszy
michal5
16.04.2008 11:02
test z dzisiaj z godziny 12:15 1. M. Schumacher Ferrari F2008 1:19.323 25 pit 2. A. Sutil Force India VJM-01 1:19.424 +0.101 42 pit 3. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:19.785 +0.462 58 pit 4. L. Hamilton McLaren MP4-23 1:20.591 +1.268 34 pit 5. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:20.849 +1.526 40 pit 6. J. Trulli Toyota TF108 1:20.867 +1.544 34 pit 7. F. Alonso Renault R28 1:20.935 +1.612 41 pit 8. R. Barrichello Honda RA108 1:21.443 +2.120 56 pit 9. N. Rosberg Williams FW30 1:21.776 +2.453 9 pit 10. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:21.786 +2.463 31 pit
Huunreh
16.04.2008 10:53
Nie wiem czy dobrze zauważyłem na fotkach ale STR miał nowe skrzydło tylne:D? Albo zdjęty bok tylnego skrzydła. A co do Ferrari. Ciekawie wyglądają testy systemu KERS.
rmn
16.04.2008 01:48
to już ostatni taki sezon:)
m.j.m
16.04.2008 01:01
Jak dla mnie to te bolidy wyglądają coraz dziwaczniej.[color=][/color]. Nie podoba mi się to.[color=][/color]
piotrek74
15.04.2008 06:28
jędruś, 15.04.2008 20:13> co do Nicka masz rację, niech uczy się bo zaczyna być w cieniu Roberta a Niemcom to może się nie pasować (będzie powtórka z 2007 roku)wieczny PECH Roberta-- co do testów każdy zespół testuje a nie wykręca czasy na kwalifikacje (zespoły których nie widać na GP mogą pokazać się
Maly-boy
15.04.2008 06:14
Rubens caly czas jezdzil z tym dziwactwem ,wiec zrobil z tym FL
jędruś
15.04.2008 06:13
Wg niektórych mediów zmiany wprowadzone na testach w Barcelonie mają dać od 0,2 do 0,5 sekundy na okrążeniu . Czas Massy z końca zimowych testów sezonu 2007/2008 wynosił 1:20,5xx a teraz ten rezultat spokojnie bije Hamilton . Widać więc wyraźne postęp całej stawki . Massa rewelacyjne czas jak na rowkowane opony . O 0,2 sekundy lepiej od swojego rekordu toru na rowkowanych . Baricz czas bardzo dobry i widać , że zmiany wprowadzone przez Honde na tych testach mogą dać nawet te 0,5 sekundy , choć slicki to silicki i Barichello przez doświadczenie mógł je bardziej wycisnąć od Massy . Tak więc różnica 0,5 sekundy powinna nie mniej mniej więcej odzwierciedlać położenie Hondy po wprowadzonym pakiecie . Mimo braku rozwoju od czerwca RA108 powinno być jeszcze mocne aż do przerwy wakacyjnej . Co do czasu Fisco to podobnie jak w przypadku Baricza . Poczół okazję i wyjechał na szybkie kółko i mamy taki czas . Ale wiać tu różnicę - Force India jest obecnie jakieś 1,5 sekudny za Ferrari . Heidfeld chyba skupił się bardziej na długich przejazdach i ustawianiu bolidu pod dalszą część sezonu , bo szaleć na slickach będzie jutro i pojutrze Robert :D
Fisico_F1_ASR
15.04.2008 06:01
przestań nie każdy jest polonistom [color=red](polonistą, redaktor)[/color]
Clydebarrow
15.04.2008 05:49
@autor artykułu Nieśmiało chciałbym zauważyć, że dopełniacz od "uszy" to "uszu", a nie "uszów", Panie Redaktorze... Powiem tylko tyle - sorry.
jasiu
15.04.2008 05:47
przy pierwszym rzucie oka (nie patrzac kto na slickach a kto na rowkach) zglupialem... force india 2 w tabel ?!xD
michal2111
15.04.2008 05:44
Widać, sliki są 100 razy lepsze od rowkowanych opon.
gnt3c
15.04.2008 05:31
czy wie ktoś, czy ten czas Rubens zrobił z króliczymi uszami (http://www.gnt3c.yoyo.pl/hondabunny.jpg), czy bez? przy okazji z zeszlego roku: http://images.gpupdate.net/newsnew/73173.jpg szacun dla massy bo nie jechał na slickach...czyli widzimy ze roznica pomiedzy slickami a groove'ami to jakies 2sek.
buran
15.04.2008 05:12
tak. rok temu tak było ale dawały nic. moze teraz... Stonek-> tak, przepis taki, chyba od ponad roku jakos
Stonek
15.04.2008 05:11
Że tak nieśmiało zapytam, czemu każdy zespół wystawił tylko jednego kierowcę? To jakiś przepis, czy cuś?
rafaello85
15.04.2008 05:06
Te "uszy Dumbo" są obrzydliwe:/ Zdaje się, że już rok temu z nimi eksperymentowali, ale ostatecznie nigdy ich nie użyto podczas wyścigów.
Maly-boy
15.04.2008 05:04
w tym sporcie praktycznie kazdy od kazdego sciaga ;d
MC
15.04.2008 04:59
Renault trochę ściągnęło od Red Bulla
hypnotic
15.04.2008 04:48
honda już chyba trochę przegięła z tym nosem:))
buran
15.04.2008 04:25
chyba nie chciało im sie napełniac baków ale fakt jest taki, ze te wyniki mnie ciesza Honda w koncu na czele :D hehe powrót słoniowych uszu