Renault zaprezentowało nową pokrywę silnika

Jako pierwszy tego rozwiązanie zastosował w tym roku zespół Red Bull Racing
15.04.0816:18
Konrad Házi
3753wyświetlenia

Renault ujawniło podczas wtorkowych testów nową pokrywę silnika do bolidu R28. Francuski zespół testuje w tym tygodniu kilka nowych rozwiązań aerodynamicznych, które mają na celu poprawę osiągów ich bolidu, a drugiego dnia testów została zaprezentowana pokrywa silnika zainspirowana rozwiązaniem Red Bulla.

Zespół Red Bull Racing jako pierwszy zaprezentował radykalną pokrywę na silnik, co zbiegło się z poprawę osiągów ich bolidu RB4. Teraz rozwiązanie to pojawiło się też w R28, który poprowadził Fernando Alonso podczas swojego pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya.

Testy te są bardzo ważne dla Renault po tym, jak na początku sezonu zespół ten nie zdołał wyrwać się ze środka stawki podczas pierwszych trzech wyścigów sezonu. Francuska stajnia zaprezentowała już w poniedziałek zmieniony nos bolidu, a Nelson Piquet Jr był bardzo zadowolony z pierwszego wyjazdu na tor po wprowadzonych zmianach.


To był pracowity dzień. Warunki na torze były dobre, więc nie było żadnych problemów i mieliśmy bardzo produktywny poranek. - powiedział Brazylijczyk. Niestety po południu straciłem sporo czasu i nie mogłem zrobić tylu okrążeń, ile bym chciał. Przetestowaliśmy sporo nowych podzespołów, jednak ciekawsza praca dopiero się rozpocznie.

Inżynier do spraw testów w Renault - Christian Silk dodał, że rezultat pierwszego dnia testów nastawił zespół bardzo pozytywnie. Samochód spisywał się bardzo dobrze, a fabryka włożyła naprawdę dużo wysiłku, by w pełni przygotować auto na ten tydzień. Musimy po prostu utrzymać taki poziom przez dalszą część tygodnia. - powiedział.

Źródło: ITV-F1.com

KOMENTARZE

9
rafaello85
16.04.2008 10:25
Rok temu była moda na "garby", teraz jest moda na "płetwy";) Najpierw Red Bull, teraz Renault i STR. Kto następny?:>
jędruś
15.04.2008 05:53
Płetwa ma za zadanie , podobnie jak w bolidach Red Bulla poprawienie stabilności samochodu przy ostrych dochamowaniach i stabliności bolidu na zakrętach . Co do wiatr to nie wiadomo . BMW spłaszczyło trochę i złagodziło garba , bo ich samochód był bardzo czuły na podmuch wiatru . Jednak gdyby odgrywało aż tak dużą rolę to pewnie by to w cholere wywalili . Takie rozwiązanie z pewnością daje dużo . A to co zaprezentował Red Bull to rozwinięcie tego co kiedyś wymyścił ( Mclaren ??? ) .
Sanki
15.04.2008 04:45
@jujoj dokładnie. Strzał w 10! Zrobili skrzydło nowe i testują części mechaniczne, żeby jak najtrudniej było odczytać telemetrie i inne duperszmity na których bazują. No w końcu muszą robić przez ten czas między GP ^^
jujoj
15.04.2008 04:01
A może to skrzydło to tylko zasłona dymna, a sami coś pomajstrują przy niewidocznych częściach samochodu?
Bart2005
15.04.2008 03:21
Mnie tylko zastanawia jedno. Jak duży wpływ na prowadzenie bolidu ma boczny wiatr przy tej płetwie. Myślę, że przy silnych bocznych wiatrach taka płetwa powoduje dość spore straty, można to zauważyć po czasach Red Bulla podczas kwalifikacji w Bahrajnie.
ToshibaUser
15.04.2008 03:11
Z tego co mówił Fernando to testy te są kluczowe dla Renault . Jeśli teraz nie uda im się odrobić straty (mała szansa) , to w dalszej części sezonu tym mniejsza szansa na to . Tak więc to co można było traktować jako dowcip " jak tak dalej pójdzie to Fisichella , chyba wybrał lepiej " może się ziścić ;) he he he Nie sądzę , że tylna płetwa , aż tak radykalnie wpłynie na ich poprawę osiągów - choć reklamodawcy się ucieszą .
jujoj
15.04.2008 02:58
Sponsorzy na pewno są zadowoleni ze zwiększenia powierzchni reklamowej. ;)
GrEger
15.04.2008 02:49
Jeśli popatrzeć na modyfikacje innych teamów (Honda np.) to te bolidy zaczynają naprawdę wyglądać jak z kosmosu ; ] Ciekawe jakie rewolucje nas czekają w 2009 po wejściu w życie nowych regulacji ; ]
oligator
15.04.2008 02:29
testuja kazdy element osobno (wczoraj nos, dzis pokrywa, jutro pewnie te nowe mass dumpery) ale ciekawe czy wszystko na raz wziete do kupy sie zsumuje... Bo wiadomo ze nie mozna kazdego elementu dopracowywac osobno, wszystko musi wspolgrac...