Kubica szykuje się do swojego "domowego" wyścigu F1
"Z pewnością możemy spodziewać się bardzo wielu polskich fanów w Budapeszcie"
26.07.0812:24
5071wyświetlenia
Przed jedenastym z osiemnastu wyścigów w tym sezonie, zespół BMW Sauber F1 nadal zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Robert Kubica i Nick Heidfeld udadzą się do Budapesztu z zamiarem zrealizowania swoich ambicji - obaj kierowcy pokazali w przeszłości, jak dobrze pasuje im ten tor.
Po tym, jak Heidfeld mógł cieszyć się z dużej ilości swoich fanów w Hockenheim, teraz przyszła kolej na Kubicę, aby przywitał tłumy kibiców, które przybędą do stolicy Węgier z Polski.
Z pewnością możemy spodziewać się bardzo wielu polskich fanów w Budapeszcie.- powiedział Kubica w zapowiedzi najbliższego wyścigu.
Grand Prix Węgier jest najbliżej położonym wyścigiem mojego ojczystego kraju, więc w pewnym sensie jest to mój domowy wyścig. Hungaroring jest torem, na którym pojechałem mój pierwszy wyścig Formuły Jeden w 2006 roku. Jako kierowca wyścigowy zawsze masz specjalną więź z torem, na którym pojechałeś swoje pierwsze Grand Prix. Jednakże nie z tych powodów lubię ten tor. Przez większą część okrążenia masz skręconą kierownicę pod jakimś kątem, co oznacza, że rzadko masz chwilę wytchnienia, a pogarsza to jeszcze fakt, że proste są bardzo krótkie. Hungaroring jest trudnym torem, ale w końcu Formuła Jeden polega na wyzwaniach.
Szef BMW Motorsport - Mario Theissen dodaje:
W ostatnich dwóch latach Grand Prix Węgier było dla nas bardzo ekscytującym wyścigiem. W 2006 roku pogoda zamieniła wyścig w pełne napięcia widowisko, a w 2007 roku ofensywna strategia poddała prawdziwej próbie naszą determinację, ale zostało to nagrodzone miejscem na podium. W tym roku naszym celem jest dostanie się na podium w Budapeszcie po raz trzeci z rzędu. Zobowiązujemy się do wejścia z obydwoma samochodami do czołowej dziesiątki i kolejnej przyzwoitej zdobyczy punktowej w wyścigu.
Hungaroring stawia ogromne wymagania aerodynamice samochodu i jego hamulcom. Przy 58 procentach okrążenia przejeżdżanych na pełnym gazie, jest to najmniejszy wynik pod tym względem w całym kalendarzu. Jednakże temperatury mogą stać się krytyczne dla układu napędowego. Zwykle w sierpniu jest gorąco w Budapeszcie, a upał zdaje się kumulować w dolinie, w której znajduje się tor. Ponadto niska średnia prędkość oznacza, że układ chłodzenia dochodzi do swoich limitów.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE