Ferrari gotowe do produkcji części do bolidu na rok 2009
Aldo Costa: "Możemy to zrobić bez zwalniania nawet na moment rozwoju F2008"
20.08.0817:48
3415wyświetlenia

Zespół Ferrari twierdzi, że może już zacząć produkcję części do przyszłorocznego bolidu, bez poświęcania na ten cel żadnych zasobów wykorzystywanych do rozwijania F2008 i walki o obydwa tytuły mistrzowskie w tym sezonie.
Podczas gdy większość zespołów stoi teraz przed dylematem, któremu bolidowi poświęcić więcej uwagi - obecnemu czy przyszłorocznemu, który będzie musiał być dostosowany do mocno zmienionych przepisów, wliczając w to opony typu slick i KERS - stajnia z Maranello utrzymuje, że ma wystarczające zasoby, aby pracować pełną parą nad oboma autami.
Dyrektor techniczny zespołu Ferrari - Aldo Costa przyznaje co prawda, że prowadzenie dwóch projektów jednocześnie jest pewnym wyzwaniem, ale mimo to sądzi, że mogą kontynuować ich dążenia do zdobycia tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców oraz konstruktorów i nadal być w możliwie najsilniejszej pozycji na początku sezonu 2009.

Ferrari ma możliwości i zasoby, aby pracować nad przyszłorocznym samochodem bez zwalniania nawet na moment rozwoju F2008 w sezonie, w którym walka pomiędzy nami i naszymi tradycyjnymi rywalami jest bardzo wyrównana.- powiedział Costa oficjalnej stronie włoskiego zespołu.
To bardzo wymagające wyzwanie i choć wcześniej mieliśmy z nim do czynienia wiele razy, to jednak tym razem jest ono nadzwyczaj trudne z uwagi na liczbę nowych rzeczy w przyszłym sezonie. To czyni całą układankę jeszcze bardziej skomplikowaną, dlatego też musimy działać tak wydajnie, jak to tylko możliwe w kwestii zarządzania czasem, poświęceniem i energią.
Wkraczamy teraz w fazę produkcyjną głównych komponentów naszego samochodu na rok 2009, takich jak podwozie i skrzynia biegów, która to faza jest dość delikatna i jeśli popełnimy tu jakiekolwiek błędy, to nie zdołamy nadrobić straconego czasu. Jeden krok w złym kierunku może okazać się bardzo kosztowny. Nasz cel jest taki jak zawsze: musimy zadbać o to, aby każdy element naszego pakietu pracował na maksimum swoich możliwości.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE