BMW opowiada się za zwiększeniem żywotności silników
Zwiększenie żywotności z 2 do 3 wyścigów, jako sposób na pomoc dla niezależnych zespołów
11.09.0812:43
3279wyświetlenia
Szef BMW Motorsport - Mario Theissen twierdzi, że najlepszym sposobem na obniżenie wydatków w Formule 1 w krótkiej perspektywie jest wydłużenie życia silników bez rezygnacji z obowiązującego obecnie zamrożenia ich rozwoju.
Theissen przyznał, że za kilka lat lepszym rozwiązaniem będą mniejsze silniki z turbodoładowaniem, ale według niego nie można się spieszyć z gruntowną zmianą przepisów dotyczących silników, bo opracowanie nowych jednostek napędowych w krótkim czasie to zbyt duży wydatek. BMW proponuje więc na razie zwiększenie żywotności silników z dwóch do trzech wyścigów, jako sposób na pomoc dla niezależnych zespołów.
Od strony silnika musimy być ostrożni, bo z jednej strony chcemy zmniejszyć wydatki niezależnych zespołów, ale nie możemy jednocześnie zwiększyć wydatków producentów.- powiedział Theissen przed planowanym na ten weekend spotkaniem zespołów w celu przedyskutowania propozycji zmian na przyszłość.
Jeśli zdjęlibyśmy zamrożenie silników w celu opracowania tańszych jednostek napędowych, koszty rozwoju byłyby prawdopodobnie wyższe od oszczędności.
Preferowaną przez nas drogą jest więc próba zobaczenia, czy możliwe jest wydłużenie życia silników bez przerywania zamrożenia. Dostrzegamy szansę zwiększenia żywotności silników do trzech wyścigów bez rezygnacji z zamrożenia. To by pomogło niezależnym zespołom bez nakładania na nas dodatkowych wydatków. Być może wystarczyłaby do tego redukcja szybkości silnika, prawdopodobnie 1000 obrotów na minutę mniej niż obecnie powinno pomóc.
Theissen dodaje, że dzięki wydłużeniu życia obecnych silników byłoby więcej czasu na opracowanie jak najlepszych zmian przepisów na przyszłość i przygotowanie się do nich.
W dalszej perspektywie widzę przejście od zwykłych silników spalinowych ze skrzynią biegów do bardziej złożonych układów napędowych, wliczając w to mniejszy silnik spalinowy z turbodoładowaniem, generator mocy, jednostkę do przechowywania energii, złożoną przekładnię i dostosowaną do kontrolowania tego wszystkiego elektronikę.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE