Bridgestone przed Grand Prix Brazylii
W przeciwieństwie do ubiegłego roku użyte zostaną o jeden stopień twardsze mieszanki
24.10.0813:07
1764wyświetlenia
Bridgestone wybiera się do Brazylii na finałowy wyścig sezonu 2008 na torze Interlagos, gdzie w przeciwieństwie do ubiegłego roku użyte zostaną o jeden stopień twardsze mieszanki. Fakt ten może utrudnić nieco zadanie zespołowi Ferrari, który w tym roku narzekał już na to, że japoński producent wybiera niekiedy zbyt twarde opony na wyścigi.
Autodromo José Carlos Pace znany jest z dość wyboistej nawierzchni, choć zmiany asfaltu w ostatnich latach, a zwłaszcza ta ostatnia w ubiegłym roku wyraźnie poprawiły sytuację. Tor ten przedłużył na początku tego roku umową z administracją Formuły 1 do roku 2015, a więc będzie gościł królową motosportu jeszcze co najmniej przez siedem lat, choć w przyszłym roku nie będzie już zamykał sezonu.
Jakie wyzwania stawia Interlagos przed oponami?
Hirohide Hamashima, szef Bridgestone ds. rozwoju opon dla motosportu:
Spodziewamy się sporo 'grainingu', zwłaszcza na początku weekendu. Są dwa powody tego: Interlagos ma zwykle bardzo brudną nawierzchnię, a kręta wewnętrzna sekcja oznacza, że należy spodziewać się tego efektu niezależnie od warunków panujących na torze. Interlagos jest zwodniczym torem, gdyż nie jest tak srogi dla opon, jak mogłoby się wydawać, aczkolwiek warunki pogodowe mogą odegrać ogromną rolę, zwłaszcza jeśli jest gorąco, tak jak miało to miejsce w zeszłym sezonie.
Dlaczego zmieniony został stopień twardości opon w stosunku do sezonu 2007?
HH:
W ubiegłym roku wybraliśmy zbyt miękkie mieszanki z naszej rodziny i zauważyliśmy łuszczenie na wielu oponach, nawet używanych przez tych uczestników mistrzostw, po których spodziewaliśmy się, że będą delikatnie obchodzić się z naszymi oponami. Spodziewamy się, że mieszanki średnia i miękka będą dobrym wyborem, a dodatkowo będą stanowiły wyzwanie dla zespołów, zwłaszcza że nowy asfalt z pewnością ewaluował od ubiegłego roku, kiedy był zupełnie nowy.
Zobacz także:
- Opony wybrane na wyścigi w sezonie 2008
- Zespoły krytykują wybór opon Bridgestone na niektóre wyścigi
- Bridgestone o różnicach pomiędzy bolidami McLarena i Ferrari
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE