Horner: Vettel będzie błyszczał dzięki nowym zasadom

"Vettel ma znaczne rezerwy umysłowe w czasie jazdy bolidem na granicy możliwości"
02.02.0912:32
Marek Roczniak
2786wyświetlenia

Szef zespołu Red Bull Racing - Christian Horner sądzi, że jego nowy kierowca Sebastian Vettel będzie błyszczał w sezonie 2009, gdyż według niego młody Niemiec lepiej od swoich rywali ogarnie nowości techniczne.

Do takiego myślenia skłania Hornera przekonanie, że Vettel jest bardzo inteligentną osobą i ma jeszcze na tyle duże rezerwy umysłowe podczas jazdy bolidem, aby poświęcić je na zapanowanie nad systemem odzyskiwania energii kinetycznej KERS, czy regulowanym skrzydłem.

Mamy kierowcę na początku jego kariery, który - z tego co zdążyłem dotychczas zaobserwować - ma znaczne rezerwy umysłowe w czasie jazdy bolidem na granicy możliwości. - powiedział Horner w wywiadzie dla magazynu Motor Sport. Wyjątkowi kierowcy mają zwykle taką właśnie cechę.

Jest młodym, bystrym kierowcą, który będzie bezcenny, jeśli chodzi o wszystkie komplikacje wynikające z nowych samochodów. Kierowcy będą zajęci w tym roku zrozumieniem sposobu działania KERS i tego, jak współgra on z hamulcami, a do tego dochodzi ruchome skrzydło i opony slick. Bardziej inteligentni kierowcy na tym zyskają - zawsze tak było, a Sebastian wciąż staje się coraz lepszym kierowcą.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

14
NEO86
20.02.2009 02:25
Zobaczymy czy będzie błyszczał. Ja w każdym razie życzę mu jak najlepiej.
Sanki
03.02.2009 02:23
No zobaczymy co nowy RedBull będzie na torze pokazywał, dopiero potem zobaczymy czy będzie błyszczał na torze, czy może w boksach po 10 kółkach.... ehhh. Ci ludzie...
Wwuuu
03.02.2009 03:14
Skoro Christian Horner uważa że przyswojenie nowych przycisków będzie bardzo skomplikowane, że trzeba "dużej rezerwy umysłowej" i że Vettel jest w stanie najlepiej sobie z tym poradzić - to popełnili spory błąd jeszcze przed początkiem sezonu, bo w przeciwieństwie do czołówki nie trenują z tymi "nowinkami" a nauczenie tego będzie bardzo skomplikowane dla pozostałych kierowców z Reb Bulla i Toro Rosso. Christian za taki rażący błąd Dietrich Mateschitz wyrzuci cię na zbity ryj!!!!!
Pinio87
02.02.2009 10:27
Przed sezonem 2008 też panikowali jak to będzie bez TC, a prędzej czy później wszyscy się dostosowali i opanowali jak z wyczuciem sterować pedałem gazu.
Huckleberry
02.02.2009 09:42
Kluczem do odpowiedzi na pytanie dlaczego Vettela jest teraz wszędzie pełno jest nowa puszeczka stojąca na stole. Ruszyła z wielkim hukiem promocja Red Bull Coli :>
Dale65
02.02.2009 06:18
Vettel ma przewagę ale chyba wagową...
marios76
02.02.2009 05:58
MairJ23 trochę się zagalopowałeś... DC i Mika jeździli z dwoma pedałami hamulca, a na zakręcie nogi z gazy też nie powinno się zdejmować, w rajdach hamują lewą nogą, balans hamulców zmienia się od lat, ale na prostej, choćby przy 300na godzinę. Kers nikt nie będzie używał na zakręcie tylko po wyjściu na najdłuższą prostą... Jedyne co dobzre tu napisałeś to "sam nie wiem w praktyce jak to ma wyglądać"! I co do tych małp to ja właśnie twierdzę odwrotnie-to najlepsi kierowcy na świecie i dadzą radę z tymi przyciskami, pokrętłami, o ile nie wejdzie automatyka i jeszcze to ułatwi! Wszystcy się nauczą i będzie ok, zobaczysz. Może być parę błędów jak Felippe robił Massy bez TC, ale ogólnie nie ma co Vettela wywyższać-każdy z nich da radę! A jak ma być o tyle lepszy, to niech walczy o mistrza, bo Boga z niego robią i tworzą niepotrzebną presje na młodym kierowcy! W 2007 w Brazylii Lewis też pomylił przyciski których już rok używał!
MairJ23
02.02.2009 03:48
panowie panowie - ale upraszczacie to wszystko - tak jakbyscie sami jezdzili tymi bolidami i wiecie jak to jest... a moze si ezueplnie mylicie... dla mnei to ze hamilton juz jezdzil z 4 lopatkami ktore 2 pary sa do czego innego a drugie do czegos innego jzu bylo jakims wyczynem ale do tego trzeba dodac balans hamulcow, ktory niektorzy kierowcy zmieniaja przed zakretem, jadac 200 na godzine... a do tego Kers ktory nei tylko podejrzewam uruchamia si ejakims przyciskiem ale trzeba wiedziec kiedy, jaki to bedzie mialo wplyw na balans, przeciez nei mozesz sobei Kers wlaczyc n azakrecie bo nie ma TC i poprostu by cie obrucilo... zreszta jak widac to sa tylko moje domysly - sam nei wiem w praktyce jak to ma wygladac - ale prosze nei stawiac kierowcow F1 na poziomie malpy !!. Nie jezdzice tymi samochodami to wogole po co sie wypowiadacie w ten sposob. Ja rozumiem ze ci kolesie nic innego nie musza robic tylko jezdzic - ale opanowac to wszystko co si ezmienilo po kilku latach jezdzenia na innych zasadach na to co bedziemy mieli w 2009 do najprostrzych rzeczy bez testow nie nalezy... cos jzu czytalem ze maja zmieniac liczbe testow wlasnei w zwiazku z KERS. Ale na to trzeba czasu zeby sie nauczyc - i wlasnei o to chodzi ze Vettel wg Hornera nauczy sie tego szybciej niz inni i na tym polegac bedzie jego przewaga..... Pozdrawiam
Kajek
02.02.2009 03:14
Wszyscy bardzo naciskają na tego drivera, nagle na tapecie F1 Racing, i mało ciekawy - dla mnie - artykuł o nim, i co raz wiecej zapowiedzi ze bedzie grał jakąś role w nastepnym sezonie. To dla mnie raczej nie jest Schlierenzauer F1
patgaw
02.02.2009 02:55
tak jak napsail B4ndit. malpa by sie nauczyla 2 dodatkowych przyciskow. wplyw kersu na balans hamulcow bedzie negatywny, ale kazdemu przyjdzie sie tego nauczyc, i nie wiadomo kto zrobi to lepiej. za wczasu tego nie da sie przewidziec.
marios76
02.02.2009 02:43
Racja, osrto ale do rzeczy...to doskonali kierowcy, światowa czołówka i wszystko będzie ok! Tak jakby trzeba większej inteligencji bo w nowym aucie mam klime i elektryczne lusterka i n owe radio! To muszę sobie pamięci RAM dokupić,żeby dalej jeździć? Bzdury! Zostaje kwestia koordynacji psychoruchowej i refleksu...ale to co innego i na pewno wszystcy w F1 mają je na wysokim poziomie! A drobne błędy... uatrakcyjnią widowisko!
noofaq
02.02.2009 12:32
ostry tekst :D
LarvaExotech
02.02.2009 12:19
B4ndit: hahaahahahahaahahha
B4ndit
02.02.2009 11:51
czemu mam dziwne wrazenie, ze jak inzynierowie opracuja optymalne strategie uzywania ruchomego aero i kers'u, to sie tego malpa nawet by nauczyla, nie mowiac juz o kierowcy... no chyba ze taki mial byc przekac Hornera 'vettel jest tak inteligentny, ze pobije małpe'... kierowcy potrafia dostroic zawieszenie, tzn pojmuja jak zawieszenie dziala, a mieliby nie potrafic przyswoic umiejetnosci w stylu 'jak zblizasz sie do wolniejszego kierowcy wcisnij ten przycisk. Tak ten wielki. Pomalowalismy go na rozowo zebys nie zapomnial', 'na wyjsciu z tego zakretu na tym torze skolei wcisnij ten przycisk w ksztalcie serduszka. Ten pomalowany na sraczkowato, tak zeby ci sie nie pomylilo przypadkiem z tym przyciskiem od resetowania elktroniki skrzyni' zeby nie bylo, poprostu wneriwa mnie debilny i pojawiajacy sie na kazdym kroku pr...