Pełna lista zmian na torze w Singapurze

Wprowadzenie tych zmian zapowiedział już na początku stycznia szef GP Singapuru - Colin Syn
03.02.0911:24
Marek Roczniak
3553wyświetlenia

Organizatorzy Grand Prix Singapuru przedstawili wczoraj oficjalną listę zmian, jakie zostaną dokonane na torze Marina Bay przed tegorocznym wyścigiem, zaplanowanym na 27 września.

Zmiany, których wprowadzenie zapowiedział już na początku stycznia szef Grand Prix Singapuru - Colin Syn dotyczą ułatwienia wyprzedzania w kilku miejscach, wygładzenia wybojów i poprawy wjazdu oraz wyjazdu z boksów.

Poprawki zostały uzgodnione podczas konsultacji z FIA, a oto ich pełna lista:
  • Zmiany w Zakręcie nr 1 mają spowodować zredukowanie szybkości pokonywania zakrętu w celu zwiększenia potencjalnej szansy na wyprzedzanie w strefie hamowania. Modyfikacje będą oznaczały przesunięcie wierzchołka zakrętu, zredukowanie kąta zakrętu i w konsekwencji zmniejszenie szybkości w zakręcie. Ponadto zainstalowane zostaną krawężniki, aby zapobiec wybieraniu przez kierowców szerszej linii jazdy, co miało miejsce w ubiegłym roku.

  • W okolicy Zakrętów nr 5, 6 i 7 zmieniona zostanie nawierzchnia w celu wyeliminowania wybojów.

  • Zakręt nr 13 - nawrót za mostem Andersona - zostanie z kolei zmieniony w celu zwiększenia w nim szybkości, a więc także i na Esplanade Drive, co powinno zwiększyć szansę wyprzedzania podczas hamowania przed Zakrętem nr 14. Podobnie jak w przypadku Zakrętu nr 1, wierzchołek zostanie przesunięty, redukując tym samym kąt zakrętu i szybkość jazdy w nim.

  • Ze względu na oczywiste różnice w prędkościach pomiędzy samochodami wjeżdżającymi do boksów i tymi nie wjeżdżającymi podczas imprezy w 2008 roku, zbudowany zostanie 'dedykowany' wjazd do alei serwisowej. Wyjazd także zostanie zmieniony, gdyż w dotychczasowym układzie samochody wracały na tor w strefie hamowania przed Zakrętem nr 1. Wprowadzona na żądanie FIA modyfikacja spowoduje, że kierowcy będą wracali na tor na linii wyścigowej w Zakręcie nr 2.

  • Ostatnia zmiana dotyczy zmniejszenia pobocza w Zakręcie nr 22 i ma na celu poprawę ruchu widzów w tym obszarze toru, bowiem w ubiegłym roku było to powodem do wielu narzekań ze strony fanów.


Źródło: Pitpass.com

KOMENTARZE

12
NEO86
20.02.2009 02:59
W końcu wprowadzają jakieś poprawki do najgorszego toru w kalendarzu
Chłodny
04.02.2009 02:43
Boks był najważniejszy i równość nawierzchni. Ciekawe jak będzie z tamtą TripleSzykaną gdzie Raikkonen wyleciał na bande...
owca
04.02.2009 10:05
dobrze że wyrównali te wyboje. bolidy jak po nich przejeżdżały, to wyglądały jakby dostawały nagłego ataku epilepsji. należało to poprawić. chociaż, nie powiem, tryskających snopów iskier troche szkoda ;-)
Szkot
03.02.2009 12:53
Niech wydadzą zakaz wyjeżdżania dla samochodu bezpieczeństwa na tym torze ;)
Jędruś
03.02.2009 12:50
mmach1988 - chyba już dawno nie było tyle zamieszania i oczekiwania na jakiś wyścig jak właśnie na GP Singapuru. Dostali nagrodę za oglądalność i popularność wyścigu.
Pieczar
03.02.2009 12:33
A wystarczyło nie zmieniać projektu Tilke i jeździć w odwrotną stronę - wszystkie problemy same by się rozwiązały...
mmach1988
03.02.2009 11:09
Tor który trzeba dość mocno przerobić, żeby było bezpieczniej i ciekawiej dla widzów dostał nagrodę dla najlepszego GP sezonu 2008. Żal...
rafaello85
03.02.2009 11:06
Dobrze, że poprawią ten tor - najważniejsza sprawa to wjazd do boksu! I tak jak wspomniał noofag, przydałoby się jeszcze uszczelnić bandy.
rteger
03.02.2009 10:57
I przy okazji kilku kierowców dostało bólu głowy. Poza tym utrudniało to wyprzedzanie,
Amalio
03.02.2009 10:49
Wygładzą wyboje? Eee szkoda, bo to było chyba najlepsze podczas tego wyścigu jak spod bolidów leciały iskry :P
EnzoFerrari
03.02.2009 10:45
dobrze że ciągle zmieniają na lepsze!
noofaq
03.02.2009 10:28
a bandy uszczelnią? ;)