Pełna lista zmian na torze w Singapurze
Wprowadzenie tych zmian zapowiedział już na początku stycznia szef GP Singapuru - Colin Syn
03.02.0911:24
3564wyświetlenia
Organizatorzy Grand Prix Singapuru przedstawili wczoraj oficjalną listę zmian, jakie zostaną dokonane na torze Marina Bay przed tegorocznym wyścigiem, zaplanowanym na 27 września.
Zmiany, których wprowadzenie zapowiedział już na początku stycznia szef Grand Prix Singapuru - Colin Syn dotyczą ułatwienia wyprzedzania w kilku miejscach, wygładzenia wybojów i poprawy wjazdu oraz wyjazdu z boksów.
Poprawki zostały uzgodnione podczas konsultacji z FIA, a oto ich pełna lista:
- Zmiany w Zakręcie nr 1 mają spowodować zredukowanie szybkości pokonywania zakrętu w celu zwiększenia potencjalnej szansy na wyprzedzanie w strefie hamowania. Modyfikacje będą oznaczały przesunięcie wierzchołka zakrętu, zredukowanie kąta zakrętu i w konsekwencji zmniejszenie szybkości w zakręcie. Ponadto zainstalowane zostaną krawężniki, aby zapobiec wybieraniu przez kierowców szerszej linii jazdy, co miało miejsce w ubiegłym roku.
- W okolicy Zakrętów nr 5, 6 i 7 zmieniona zostanie nawierzchnia w celu wyeliminowania wybojów.
- Zakręt nr 13 - nawrót za mostem Andersona - zostanie z kolei zmieniony w celu zwiększenia w nim szybkości, a więc także i na Esplanade Drive, co powinno zwiększyć szansę wyprzedzania podczas hamowania przed Zakrętem nr 14. Podobnie jak w przypadku Zakrętu nr 1, wierzchołek zostanie przesunięty, redukując tym samym kąt zakrętu i szybkość jazdy w nim.
- Ze względu na oczywiste różnice w prędkościach pomiędzy samochodami wjeżdżającymi do boksów i tymi nie wjeżdżającymi podczas imprezy w 2008 roku, zbudowany zostanie 'dedykowany' wjazd do alei serwisowej. Wyjazd także zostanie zmieniony, gdyż w dotychczasowym układzie samochody wracały na tor w strefie hamowania przed Zakrętem nr 1. Wprowadzona na żądanie FIA modyfikacja spowoduje, że kierowcy będą wracali na tor na linii wyścigowej w Zakręcie nr 2.
- Ostatnia zmiana dotyczy zmniejszenia pobocza w Zakręcie nr 22 i ma na celu poprawę ruchu widzów w tym obszarze toru, bowiem w ubiegłym roku było to powodem do wielu narzekań ze strony fanów.
Źródło: Pitpass.com
KOMENTARZE