Drugi dzień testów na torze Catalunya
20.01.0400:00
991wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Catalunya | |||||
Ralf Schumacher | Williams BMW | mic | 1:15.710 | 80 | |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:15.822 | 85 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:15.896 | 88 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:15.994 | 60 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:16.989 | 59 |
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:17.046 | 41 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:17.082 | 90 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:17.309 | 83 |
1 | Felipe Massa | Sauber | bri | 1:17.776 | 61 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:17.965 | 83 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:18.101 | 15 |
1 | Timo Glock | Jordan | bri | 1:19.625 | 54 |
1 | Christian Klien | Jaguar Cosworth | mic | 1:19.781 | 41 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:20.385 | 10 |
Tymczasem zespół Renault zaliczył dzisiaj pierwsze testy nowego bolidu R24, który został ukończony zaledwie w zeszłym tygodniu. Jako pierwszy za kierownicą nowego auta zasiadł Jarno Trulli, zaliczając 41 okrążeń bez większych problemów technicznych. "Był to udany pierwszy dzień testów R24. Wszystko od razu działało dobrze i dzisiejszy dzień poświęciliśmy na usuwanie niewielkich usterek, typowych dla każdego nowego bolidu. Auto było dobrze zbalansowane i dobrze reagowało na dokonywane przez nas zmiany w ustawieniach" - powiedział Włoch, który ze stratą 1.3 sekundy do młodszego z braci Schumacherów uplasował się na szóstej pozycji. W dzisiejszych testach uczestniczył również Fernando Alonso, przy czym kierowca ten miał do dyspozycji zeszłoroczny bolid R23, wyposażony w systemy elektroniczne z nowego bolidu. Hiszpan ze stratą mniej niż 0.2 sekundy znalazł się tuż za kierowcami z zespołu Williams na trzeciej pozycji. Oficjalna prezentacja R24 odbędzie się dopiero pod koniec stycznia na Sycylii.
Pomiędzy kierowcami Renault znaleźli się reprezentanci zespołu Ferrari - Rubens Barrichello i kierowca testowy Luca Badoer. Obaj kierowcy mieli do dyspozycji aż trzy zeszłoroczne bolidy F2003-GA i skupili się dzisiaj na testach opon Bridgestone, systemów elektronicznych i silnika. Dla Brazylijczyka, który ze stratą mniej niż 0.3 sekundy do Ralfa Schumachera uplasował się na czwartej pozycji, był to pierwszy dzień testów w tym roku. Badoer miał już tymczasem ponad sekundę straty.
Zespół B.A.R także był dzisiaj reprezentowany przez jednego kierowcę głównego - Takumę Sato oraz testowego - Anthony'ego Davidsona. Obaj kierowcy uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, łącznie przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich zespołów reprezentowanych dzisiaj przez parę kierowców - 173.
Zespół Sauber reprezentowany był tylko przez jednego kierowcę - Felipe Massę. Brazylijczyk skupił się na testowaniu opon Bridgestone, przy czym jego aktywność ograniczyła na początku konieczność skonfigurowania oprogramowania analizującego dane zbierane z nowego bolidu C23, a po południu konieczna była również wymiana silnika, który osiągnął swój limit użytkowy (ten sam egzemplarz użyty był również podczas ostatnich testów w Walencji). Massa ze stratą dwóch sekund do Ralfa Schumachera uplasował się dziewiątej pozycji.
Toyota to czwarty z kolei zespół, który przeprowadzał dzisiaj testy nowego bolidu TF104. Japońska stajnia także skorzystała z usług kierowcy testowego - Ricardo Zonty i jednego kierowcy głównego - Cristiano da Matty. Obaj kierowcy uzyskali kolejno 10 i 11 czas, przy czym da Matta przejechał zaledwie 15 okrążeń, jednak na razie nie wiadomo, co było powodem ograniczonej aktywności Brazylijczyka.
Dzięki uprzejmości zespołu Jordan 21-letni Timo Glock zasiadł dzisiaj po raz pierwszy za kierownicą bolidu Formuły Jeden. Niemiec miał do dyspozycji zeszłoroczny bolid EJ13 i uplasował się na 12 pozycji, z blisko czterosekundową stratą do młodszego z braci Schumacherów. Kierowca ten przejechał w sumie 54 okrążenia, jednak nie ustrzegł się błędu, wypadając w pewnym momencie z toru pod koniec najdłuższej prostej toru Catalunya.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy zespołu Jaguar - Christian Klien i Mark Webber, którzy uplasowali się na ostatnich pozycjach, mając ponad cztery sekundy straty do najszybszego kierowcy z zespołu Williams. W dodatku Webber za kierownicą nowego bolidu R5 przejechał zaledwie 10 okrążeń, a to oznacza, że stajnia z Milton Keynes ma nadal problemy z niezawodnością, które ujawniły się już w niedzielę tuż po oficjalnej prezentacji.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Sauber-Petronas.com, F1-Live.com