Ferrari użyje systemu KERS w GP Australii

KERS ma znaleźć się zarówno w bolidzie Felipe Massy, jak i Kimiego Raikkonena
21.03.0913:44
Marek Roczniak
4136wyświetlenia

Jak informuje AUTOSPORT, Ferrari jest drugim zespołem Formuły 1, który zadeklarował zamiar użycia systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) już w pierwszym wyścigu sezonu 2009 - Grand Prix Australii.

Po udanych testach tego systemu podczas przedsezonowego programu rozwojowego, choć nawet pod jego koniec mieli pewne problemy z chłodzeniem, Ferrari udaje się do Melbourne z zamiarem wyposażenia w KERS bolidów swoich obydwu kierowców - Felipe Massy i Kimiego Raikkonena.

Oprócz Renault i Ferrari system ten może użyć w pierwszym wyścigu sezonu także zespół BMW Sauber, który zadeklarował, że jest gotowy na jazdę z KERS, o ile uzna to za korzystne na danym torze w przypadku któregokolwiek ze swoich kierowców. Nie wiadomo natomiast, jak sprawa użycia KERS wygląda w przypadku McLarena, choć Heikki Kovalainen stwierdził niedawno, że są gotowi na starty z tym systemem.

Ferrari początkowo mówiło, że ma opóźnienia w pracach nad systemem odzyskiwania energii kinetycznej, ale po testach z nowym bolidem w styczniu, podobnie jak inny zagorzały przeciwnik KERS - Renault - zaczęli twierdzić, że dokonali na tyle dużych postępów, iż są bliscy podjęcia decyzji o korzystaniu z tego systemu już od pierwszego wyścigu w tym roku.

Dyrektor techniczny włoskiego zespołu Aldo Costa powiedział w styczniu, że Ferrari od początku nastawiało się na bycie gotowym do użycia KERS już w Australii, ale na wszelki wypadek przygotowali się też na ewentualność jazdy F60 bez tego systemu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

19
NEO86
24.03.2009 02:11
Nie popieram decyzji Ferrari. Uważam że ten system może być awaryjny i któryś z kierowców Ferrari może nie dojechać do mety
paolo
24.03.2009 01:11
mielony: "Dzięki lekkości i kompaktowym wymiarom, kondensatory firmy ... są z powodzeniem stosowane w systemach KERS Magneti Marelli w bolidach Formuły 1. Do konstrukcji systemów KERS w technologii Magneti Marelli wybrano kondensatory wykonane z materiałów ceramicznych, głównie ze względu na doskonałą odporność na prąd tętniący w małych i lekkich obudowach. Ciężar systemów KERS ma zasadnicze znaczenie ze względu na rozłożenie masy wewnątrz bolidu, co decyduje o osiągach pojazdu..."
mielony
22.03.2009 09:13
paolo, masz informacje co mgazynuje energię: akumulatory (np. jonowe) czy superkondensatory? Akumulatory mają (hmm.. miały dotychczas) wiekszą gęstość energii - mogą być mniejsze i/lub lżejsze ale supercapy dadzą sobie lepiej radę w ekstremalnych warunkach, zwłaszcza przy duzych prądach (ale skoro jakieś bardzo wydokie napięcia się pojawiają to raczej chyba ich nie zastosowali ale aku...). Przeniesienie napędu to chyba sprzęgła elektromagnetyczne?
Jaerk
22.03.2009 07:07
Witam. Zastanawiam się czy można użyć KERS podczas startu? (bo jest przecież okrążenie rozruchowe na którym mozna? "naładować" system odzyskiwania energii.
prz20
22.03.2009 12:39
bmw mowi ze moze uzyc kers-u ale tak naprawde nie jest ten system gotowy w 100 procentach
paolo
21.03.2009 08:56
Wszystkie elektryczne KERSy pomijając McLarena (exMotorola) i BMW (prawdopodobnie Bosch) będą pochodzić od Magneti Marelli. Najprawdopodobniej makarony zrobiły postęp w dziedzinie kondensatorów na użytek KERS i stąd te ostatnie oh ah. Autorskie są sprzężenia tych systemów z resztą układu napędowego. Szczegółów długo , albo nigdy nie poznamy. Jędruś: KERS ma wadę fundamentalną - jest za drogi. Twoja teza jest... kontrowersyjna. W twoim zdaniu w miejsce KERS wpisz dyfuzor, przednie skrzydło, tylne skrzydło, silnik, skrzynię biegów itd. Wychodzi GP2. Jak dasz wszystkim to samo to będziemy się emocjonować pompowaniem opon.
Jędruś
21.03.2009 08:11
FIA na przyszły rok powinna wprowadzić obowiązek stosowania standardowego KERS dla każdego zespołu i każdego kierowcy. Obecnie słabsze lub lepsze wyniki będzie można tłumaczyć KERSem na pokładzie. To trochę niedorzeczna sytuacja. Zobaczymy ile ów system da naprawdę. Czekamy na BMW !
zawias
21.03.2009 02:53
W bmw wystawią kub bez kers a hei z kersem. W ten najprostszy sposób sprawdzą konkurencyjność obydwu rozwiązań na tle innych. Chociaż może już na treningach uda im się to sprawdzić i będą pewni jakich bolidów użyć w wyścigu.
Czechoslowak
21.03.2009 02:47
arahja-> z tego co pamiętam na samym początku renówka przymierzała się do mechanicznego kers (takiego jaki ma williams), dopiero później pojawiły się informacje że jednak zastosują elektryczny kers. Stąd można by wnioskować, że faktycznie kers Renaulta, powstał we współpracy z Magneti Marelli.
arahja
21.03.2009 02:11
może mi ktoś wyjaśnić jedną sprawę: Magneti Marelli robi części związane z elektryką i elektroniką w bolidach Renault i Ferrari bo są sponsorami w obu zespołach. ponadto MM dostarczyło kres ferrari bo o tym czytałem już wcześniej. wiecie czy Renówka ma kers na tej samej bazie czy zrobili coś całkowicie autorskiego? bo jak się czyta wypowiedzi zespołów to oba mniej więcej w tym samym momencie mówiły że są opóźnione a później że zrobili duży krok naprzód... będę wdzięczny jak mi to ktoś rozjaśni.
kuba
21.03.2009 01:49
Mam właśnie podobne obawy... a nie chcę obrazka sprzed roku :/ Bądźmy dobrej mysli :)
rafaello85
21.03.2009 01:48
Nie wiem czy to dobry pomysł. Byłbym jednak spokojniejszy gdyby Ferrari wystartowało bez KERS. Obawiam się jakiejś awarii tego systemu.
bolekse
21.03.2009 01:44
to zaprocentuje w dalszej części sezonu na pewno. ale myśle że w pierwzych kilku GP przewagę będą miały zespoły bez KERS'u. Pewnie nie w kwalifikacjach ale pod koniec wyścigu kiedy liczy się stan opon, zespoły bez KERS mogą mieć przewagę ogromną.
fordern
21.03.2009 01:31
Zbytnio do serca wzięli sobie słowa Theisena do serca nt. KERS ;)
Huckleberry
21.03.2009 01:26
Andre180 - ma jakieś przecieki ;)
michael85
21.03.2009 01:25
Moim zdaniem to dobrze. Lepiej to zrobić wcześniej niż później!
Dale65
21.03.2009 01:24
...i drugi rok z rzędu obaj nie ukończą :D Podoba mi się podejście BMW, myślałem że KERS to będzie mus i każdy będzie używał czy będzie mu się to podobać czy nie a tutaj taka niespodzianka :P
owca
21.03.2009 01:22
serio? skąd wiesz?!
Andre180
21.03.2009 01:08
Ferrari jednak użyje KERS