BMW i McLaren nie popierają zakazu stosowania systemu KERS

Kolejne spotkanie stowarzyszenia zespołów F1 odbędzie się 6 maja w Londynie
28.04.0914:13
Igor Szmidt
3004wyświetlenia

Szef zespołu BMW Sauber - Mario Theissen nie poparł pomysłu Flavio Briatore, według którego FOTA powinna zakazać stosowania systemu KERS od 2010 roku.

Szef Renault i zarazem przewodniczący Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden skrytykował nową technologię odzyskiwania energii kinetycznej, mówiąc w Bahrajnie: Tak, FOTA chce zakazać stosowania tego systemu od 2010 roku.

Jest niemal pewne, że orędownik systemu KERS i zarazem prezydent FIA - Max Mosley nie zgodzi się na zakazanie stosowania tej nowinki technologicznej. Jednakże skoro system ten nie jest obowiązkowy to nic nie zatrzyma członków FOTA do anonimowej ugody na temat niestosowania KERS od przyszłego sezonu.

Na padoku w Bahrajnie pojawiły się mocne sugestie, że McLaren-Mercedes nie wesprze zakazu stosowania KERS, a szef BMW Motorsport - Mario Theissen powiedział: Nie chcę tego komentować, lecz nie zapadła jeszcze żadna decyzja. Kolejne spotkanie stowarzyszenia zespołów F1 zaplanowane jest na 6 maja i ma się odbyć w Londynie.

Źródło: OneStopStrategy.com

KOMENTARZE

16
oligator
29.04.2009 07:43
@yahoo A moim zdaniem wlasnie te konie sie musza liczyc, bo samym aero zrobisz lepszy czas, ale nikogo nie wyprzedzisz, tka jest prawda. O tyle o ile moznaby zniesc ograniczenia dotyczace czasu uzycia KERS, ciekawe byloby zeby zaczac doladowywac moznaby dopiero jak akumulator jest pusty, a zaczac uzywac moznaby dopiero jak jest calkiem pelny. Dodalo by to strategii w uzyciu KERS... Bo na razie glowy uzytek to start, i obrona piquet'a przed sekunde szybszym Barichello (ze az dostal mrowienia w rekach i musial sobie pomachac zeby mu przeszlo)
rafaello85
28.04.2009 09:13
BMW do końca będzie walczyć o KERS, zbyt dużo w to wtopili. Jednak czy niemiecko-szwajcarska stajnia czerpie jakieś korzyści wynikające ze stosowania tego systemu. Nie zauważyłem...
A.S.
28.04.2009 08:41
Skoro powiedziało się A, to trzeba powiedzieć B. Wycofywać się z KERSU już po roku było by nonsensem. To, że cześć ekip nie radzi sobie ze skonstruowaniem tego systemu to ich problem. Trzeba jednak pamiętać ile pieniędzy zostało utopionych w ten projekt. Dlaczego ci, którym udało się ten system wdrożyć, (włożyli w skonstruowanie go sporo pracy i funduszy)mają płacić za nieudolność innych ekip? Kompromisem może być utrzymanie stanu przejściowego na jeszcze jeden sezon. Ci, którym KERS się podoba niech go stosują w 2010, a reszta może dalej jeździć bez.
kkacperek
28.04.2009 07:13
blader---->tylko jeszcze jedno zamiast wagi bolid+ kierowca powinni zrobić tak.Kierowca+jego osprzęt i siedzenie typu powiedzmy 90kg i reszta bolidu tak byłoby fair bo każdy równo miałby więc powiedzmy że min waga reszty byłaby może 550kg.Najlepszy sposób.
blader
28.04.2009 06:43
powinni uwolnić KERS, pozwolić na wykorzystywanie go w o wiele większym stopniu, udostępnić zakup taniego KERS-u małym zespołom, zwiększyć minimalną wagę bolidu i będzie cacy, wtedy dopiero ten system pokaże swoją moc, bo potencjał ma i to ogromny..
kkacperek
28.04.2009 04:45
Ja myślę że jeżeli FOTA miałaby zabronić KERS to F1 pójdzie kilka lat w tył bo czy nie chodzi o walkę technologiczną?? Według mnie tak.niestety to ograniczenie oznacza że nic się nie zyskuje a traci się możliwość wybalansowania bolidu.Jeżeli mieliby usunąć limit to musieliby zmniejszyć pojemność baterii bo wtedy prawie cały czas z KERS'em on(nie licząc wolnych zakrętów).
Matador
28.04.2009 04:06
Też tak sobie kiedyż myślałem, co to za dureń wymyślił ograniczenia w używaniu KERS?? Czemu to miało służyć?? Przecież to bez sensu! I wtedy niech nawet nie zwiększają znacznie magi bolidów, bo ci z KERS mogliby dysponować większą mocą przez dłuższy czas. A projektanci systemu robiliby wszystko, żeby zmaksymalizować jego wydajność i efektywność, co mogłoby przełożyć się na szybsze zastosowanie tego rozwiązania w cywilnych autach.
adams
28.04.2009 03:58
pomysł szybkiego zakończenia rozwoju KERS to bezsensowne utopienie dużych pieniędzy. Niech żyją technologie.
YAHoO
28.04.2009 03:01
@oligator: Właśnie o aero się rozchodzi. Stałe zwiększanie mocy to krok w tył - to parędziesiąt lat temu liczyły się tylko 'konie', a aerodynamika była ignorowana. ;)
oligator
28.04.2009 02:22
@huckleberry A ja jestem za uzywaniem do woli. Bedzie szyciej i ekologiczniej... A przy zamrozeniu silnikow wreszcie bedzie co rozwijac jesli chodz o sam 'power' a nie tylko aero i aero.
Huckleberry
28.04.2009 01:23
oczywiście ze powinni pozwolić na zwiększenie limitu użycia, już teraz widać że te parę sekund na okrążeniu to tyle co nic. Nie mówię od razu że uwalniać do woli, ale znacząco zwiększyć limity. Jakby uwolnili zupełnie to okazałoby się, że opłaca się zbudować bolid prawie elektryczny silnika spalinowego używający tylko do napędu KERSu.
YAHoO
28.04.2009 01:23
Theissen - jeden normalny, który uważa że KERS powinien zostać utrzymany.
DarkArte
28.04.2009 01:06
Mogliby wpuscic innych producentów opon zeby bylo ciekawiej. Michelin, GoodYear moze Dunlop jak onegdaj? KERS swoją drogą - Oligator i Kara Nocny Cień dobrze piszą:)
oligator
28.04.2009 12:59
trzeba moim zdaniem zwiekszyc minimalna wage bolidu tylko dla bolidow BEZ kers'u (albo niech kers bedzie obowiazkowy, z jakims tanim dostawca 'gorszego' kersu), no i pozwolic uzywac jak tylko baterie pozwola. Bo co to za konkurencja w rozwoju, skoro i tak wolno tylko kilka sekund na okrazeniu uzywac... Niech uzywaja jak tylko akumulator pozwoli, to bedzie mniej zuzycia paliwa, i wiecej konkurencji 'technologicznej'
akkim
28.04.2009 12:37
O KERS Marian walczy, toż to nie dziwota chyba, że przeciwnych będzie wielu z FOTA. Że daje niewiele, już się przekonałeś chcesz by się zwróciło, to co już wydałeś. W duchu liczysz cicho, że jedyny będę, KERS wszystkim dostarczę, fortunę zdobędę.
Kara Nocny Cień
28.04.2009 12:23
Wydać ogromną kasę a potem zakazać stosować brawo... przecież to głupek zauważy, że KERS jest pomocny jednak pod warunkiem jak zdejmie się z niego te śmieszne ograniczenia. Przede wszystkim wydłużyć czas i zwiększyć minimalna wagę bolidów... Tą drugą rzecz można zrobić od razu...