Lola potwierdza zamiar zgłoszenia się do startów w sezonie 2010

Brytyjski konstruktor nie czekał na wynik rozmów FIA z FOTA i już wczoraj ogłosił swoje plany
15.05.0913:15
Marek Roczniak
3241wyświetlenia

Po przeprowadzeniu analizy regulacji technicznych dla zespołów, które zdecydują się na starty przy ograniczonym budżecie, brytyjski konstruktor bolidów wyścigowych Lola ogłosił wczorajszej nocy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zgłosi się do udziału w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden w sezonie 2010.

Dzisiaj w Londynie rozstrzygają się losy zapowiedzianego na przyszły rok przez FIA ograniczenia budżetów zespołów i utworzenia dwóch różnych zestawów zasad. Właściwie ważą się tam losy przyszłości całej Formuły 1, jako że kilka zespołów, wliczając w to przede wszystkim Ferrari, zagroziło odejściem z tego sportu, jeśli ciało zarządzające F1 nie zmieni zdania.

Lola, która po raz ostatni była zaangażowana w F1 w latach 90. ubiegłego stulecia, nie chciała jednak czekać na wynik rozmów FIA oraz FOM z FOTA i już w czwartek potwierdziła zamiar wysłania zgłoszenia do przyszłorocznych mistrzostw. Lola Group jest zdania, że decyzje WMSC dotyczące ograniczenia budżetów w połączeniu z większą wolnością techniczną, aby zachęcić nowe zespoły do wejścia do Formuły 1, powinny zostać przyjęte z otwartymi rękami - czytamy w oświadczeniu.

Wiele obecnych zespołów sprzeciwia się większej wolności technicznej dla ekip chcących startować z ograniczonym budżetem, jednak Lola jest zdania, że pewna przewaga musi być dana, jeśli mają pojawić się nowi uczestnicy mistrzostw z jakimikolwiek szansami na nawiązanie walki z bardziej doświadczonymi rywalami. To ważne, aby dana była pewna przewaga w osiągach nowym zespołom, chcącym startować z ograniczonym budżetem, które mają ograniczony czas na przygotowanie wszystkiego i zaprojektowanie oraz wyprodukowanie samochodów.

Przy takich ułatwieniach Lola liczy na rywalizację z istniejącymi zespołami, które cieszą się dekadami doświadczenia. Kwestia różnicy w szybkości, bezpieczeństwa i widowiskowości Formuły 1 także musi być wzięta pod uwagę. Zgłoszenia do startów w sezonie 2010 będą przyjmowane w okresie od 22 do 29 maja, a lista startowa zostanie ogłoszona przez FIA w dniu 12 czerwca.

Źródło: Formula1.com

KOMENTARZE

22
Mariusz
20.05.2009 07:00
Widzialem ze kiedys wroca. Lotus tez kiedys wroci!
maroo
19.05.2009 03:41
rafaello85 - Ty wiesz że jestem tak samo jak Ty podłamany sytuacją, wiesz że tak samo jak Ty kibicuję czerwonym - i chyba dłużej niż Ty, choć trudno ocenić - kiedyś nie było łatwego dostępu do wieści o F1, do telewizji (gdzieś tam u kogoś na 'satelycie' człowiekowi się udało pooglądac i popasjonować tym kosmicznym sportem). Ale nie pisz aż takich textów - Lola się zbłaźniła a teraz bez honoru pcha sie do F1. Po pierwsze, owszem zbłaźnili się ale to dosyć bardziej złożony problem niż paręnascie sekund straty do czołówki. To i wtedy była kasa, zobowiązania. Dowalili oczywiście i porażka na maxa ale... No właśnie - myślisz że teraz Lola to to samo co wtedy? Troszkę lat minęło, właściciel inny, pewnie większość załogi nowa od tamtego okresu. Pewnie i kogoś z F1 już podłapali do konstruowania. Poza tym nawet jesli byłby to identyczny zespół z tymi samymi ludźmi - to jest 13 lat później - nie ma porównania. Błazenada by była gdyby z tym samym bolidem próbowali cały sezon albo bez większych zmian wystawili w 98 z podobnym skutkiem. Uważam że ciekawie będzie zobaczyć nowe-stare zespoły w F1. Oczywiście jakoś nie pałam optymizmem jeśli miało by to być kosztem tych którym kibicuję ale... no właśnie - Czytałem posta niejakiego powyżej podpisanego PJESA i powiem tak - kurde stary ten optymizm się udziela - jak sie zawali wszystko to nie dosyć że będzie Lola, jakieś USF1 z babeczką ;) to jeszcze przyjdzie nam kibicowac swoim ulubieńcom w nowej formule ;). Kapitalna sprawa :D Inna rzecz że chyba az tak optymistycznie nie jest możliwe by zakończyły się te targowiska. Pozdro dla fanów, fanów ścigania się i 7-mio biegowych kłowych(chyba:P) skrzyń biegów zrobotyzowanych lub automatycznych :D ,odpadających przednich skrzydeł i wszamujących lody na padoku.
pjes
16.05.2009 10:09
ten tekst praktycznie za jednym zamachem zmienil moje nastawienie do zmian o 180 stopni. na tak. tzn. nie neguje tego, że planowane zmiany są katastrofalne dla "duzych" teamow, a utrzymywanie dwoch zestawow regulacji to kuriozum. ale widze pukający do bram entuzjazm, ktorego wyraznie formule 1 od lat brakuje. czlowiek wyczulony na slowo nawet na podstawie tylko jednego tego serwisu wyczyta, ze formula 1 to znuzony truposz. wchodzi "zbyt optymistycznie" w zakręt "niekonkurencyjnym" raczej autem. "dociera tam gdzie chce byc" "i wlasnie do tego dąży". w kazdym sporcie jest cos wiecej niz tylko to co lezy na wierzchu, na widoku. skoro kocham formule za wyrafinowana technologie moge ja tez kochac za entuzjazm niedoinwestowanych smialkow stajacych na glowie, aby wystawic dwa samochody na kazde GP :D . bylo juz przeciez i bylo zajebiscie. a jak dobrze pojdzie to bede mial dwie formuly do kibicowania ;) albo jeszcze cos innego.... wszystko jest ok.
omen10
16.05.2009 03:31
To będzie dużo roboty przy modach skoro tyle zespołów ma dojść :) Cieszę się ,że wracają dawne teamy których nie widziałem. Ale Bernie chyba stara się wszystko za przeproszeniem ***ć. I zacytuję genialny komentarz do filmiku na YT: The Perfect F1 car: V10 Engine 2008 aero i coś tam jeszcze bo gdzieś zgubiłem ten tekst ;P
Huunreh
16.05.2009 12:48
Czytałem kiedyś o Loli i muszę powiedzieć, że są nieugięci :D Historia F1 z ich historią przeplatają sie. Miło byłoby zobaczyć ponownie ten zespół.
Jenson Button
16.05.2009 05:37
I w F1 będzie nowy zespół Trzeba czekać na 12 czerwca
A.S.
15.05.2009 10:05
Lola to zasłużona firma w sportach samochodowych, więc nie ma się czego wstydzić. To, że do tej pory nie odniosła żadnych spektakularnych sukcesów w F1 nic moim zdaniem nie znaczy. Witek- nie dziw się rafaello85. Szanowny kolega w 1990 roku miał zapewne pięć lat, więc nie wie o czym mówisz. Poza tym Max planuje zapchać dziurę Lolą, po jego ukochanej ekipie (jeśli oczywiście czerwoni pójdą na całość) – stąd u niego ta złość i sarkazm.
Witek
15.05.2009 09:09
Nie rozumiem, Rafaello85, Twego toku myslenia! Lola badz co badz ma dluga tradycje w F1 - gl. jako dostawca bolidow dla zespolow prywatnych jak np. Larrousse czy Scuderia Italia i nie tylko - z reszta "SUPER" Aguri Suzuki za kierownica bolidu Lola 90 (ze slabym silnikiem Lamborghini bez turbo) zajal 3. miejsce w GP Japonii A.D. 1990, natomiast caly zespol zgromadzil w tamtym sezonie bodaj 14 punktow (wtedy przeciez za 6. miejsce byl przyznawany tylko 1 punkt)!!! Tak wiec mysle, ze sa podstawy by sadzic, ze pokaza cos calkiem sensownego juz w sezonie 2010! Pozdrawiam ;P
rafaello85
15.05.2009 08:28
Lola już raz się zbłaźniła. Na ich miejscu nawet bym się nie pokazał w światku F1, ale oni chyba nie mają honoru.
A.S.
15.05.2009 08:04
Ha, ha, ha ....A mi się wydaję, że to riposta Maksia na to co od paru dni robi Markiz di Montezemolo. Pewnie Mosley sam zachęcał Lolę by zgłosiła się wcześniej (przed zakończeniem sporu FIA z zespołami). Teraz oto Maks może powiedzieć "buntownikom": Chcecie odejść? Droga wolna! Już następcy czekają w kolejce na wasze miejsce.
ergie
15.05.2009 06:01
Witamy i życzymy powodzenia :) A mnie taki obrót rzeczy cieszy może będzie więcej kierowców i ścigania a mniej gwiazdek i cyrku z nimi związanego.
Kamikadze2000
15.05.2009 05:08
Trzymam za Was kciuki, abyście dostali szansę angażu, i abyście się nie skompromitowali, jak w 1997.
adamo342
15.05.2009 01:57
Czechoslowak ja to samo czuję nowe zespoły zamienią teamy fabryczneten sport umiera może ferrari renault i toyota dogadają się z FIA i będziemy mieli powtórkę z lat 80 czyli 30 samochodów na starcie
Czechoslowak
15.05.2009 01:46
Wydaje się że era producentów samochodów w F1 dobiega końca. Wszystkie zmiany dokonywane przez FIA na przestrzeni ostatnich lat zdają się teraz układać w logiczna całość. Od paru lat zastanawiałem się dlaczego FIA tak walczy z wszelkimi przejawami rozwoju w dziedzinie silników czy skrzyń biegów: zamrożenie rozwoju, ograniczniki obrotów, etc. Odpowiedz jest jak się okazuje prosta: prywatny zespół nie zbuduje sobie silnika, a producent samochodów owszem, dlatego zgodnie z zasadą dowalić producentom, polepszyć "prywaciarzom" należało rozwój silników bezwzględnie powstrzymać. Tylko co to ma wspólnego z hasłem: "F1- królowa motosportu" ?? wydaje mi się że już teraz samochody jeżdżące w Le Mans są bardziej zaawansowane technologicznie niż bolidy F1, a z całą pewnością więcej "dają" cywilnej motoryzacji (np. bezpośredni wtrysk benzyny typu FSI)
Huunreh
15.05.2009 01:05
W sumie jakby doszło do takiej sytuacji, że stworzyli by własną serie (co jest wątpliwe) to pewnie byłyby inne regulacje, a tym samym może i więcej nowinek technicznych... ale to tylko moje domysły
CamilloS
15.05.2009 01:01
Lola zostanie dopuszczona do startów w sezonie 2009. Lola ma żółto-granatowe barwy jak Renault 07' 08'. Czyli jak Renault odejdzie a Lola wejdzie to i tak nie będzie widać różnicy :) Nie ma to jak tani substytut co nie panie Mosley? :P To samo się tyczy Super Aguri. Jeżeli się wepchną to idealnie na miejsce czerwono-białej Toyoty. A na udanego Prodrive mógłby za BMW Sauber robić :P
Huunreh
15.05.2009 01:00
Już kiedyś miało dojść do rozłamu w F1 i miała powstać GPWC (Grand Prix World Championship) :P
Fan1
15.05.2009 12:28
Dzisiaj pojawi się nowa seria F1Elite :))
Buczo
15.05.2009 11:57
Niech wejdzie jeszcze Lotus a chętnie pomacham Ferrari na do widzenia :)
GroM
15.05.2009 11:50
Jedni odejdą drudzy przyjdą :). Pewnie dziś się dogadają wszyscy, bo mało realne jest aby odeszli z F1. Oni nie będą mieli gdzie się ścigać. Ostatecznie do LeMans, albo będą ścigać się zwykłymi autami, bo bolidami raczej nie. Wszędzie będą mieć jeszcze większe regulacje, a stworzenie własnej serii jest mało realne. Jeżeli taka opcja by istniała, to kilka lat temu już by powstała. Zespoły nie mogą same decydować o prawie, bo jest to raczej dla nich utrudnieniem. Jeżeli byłoby takie proste, to nigdy by nie ścigali się dla FIA i Berniego, który im bierze tyle kasy!
olek
15.05.2009 11:40
pewnie crossworth, jak wiekszosc nowych zespolow od 2010
michas
15.05.2009 11:35
Wiadomo, jaki Lola będzie miała silnik?