Ross Brawn: F1 musi wyciągnąć lekcję z obecnego sporu
"Każdy z nas doprowadził do tej sytuacji, z której musimy wyciągnąć naukę"
16.06.0911:45
1920wyświetlenia
Ross Brawn uważa, że zespoły i FIA powinny dojść do porozumienia w spornych kwestiach i poprawić sytuację między sobą na przyszłość.
Każdy z nas - i mam na myśli tutaj cały kolektyw - doprowadził do tej sytuacji, z której musimy wyciągnąć naukę- powiedział szef zespołu Brawn GP.
To, co musimy teraz zrobić, to zawrzeć porozumienie między zespołami i FIA na temat zarządzania sportem w przyszłości i zastanowić się, jak zapobiec powtórzeniu się kiedykolwiek podobnych sytuacji. Jestem przekonany, że nadal są szanse, aby w tym tygodniu rozwiązać tę sprawę i jeśli rzeczywiście są, to z zadowoleniem przystąpimy do rozmów.
Choć przyszłość jego zespołu zależy od kontynuowania startów w przyszłym roku, to jednak Brawn powiedział, że nie wycofa wsparcia dla stanowiska FOTA w sprawie przyszłorocznych przepisów.
FOTA wspiera zespół Brawn GP i jesteśmy tu dlatego, że otrzymaliśmy wsparcie na starty w Formule 1, zarówno od McLarena, jak i Mercedesa, jak również oferty pomocy od Ferrari- powiedział.
Zatem chcemy wspierać stowarzyszenie w próbie znalezienia rozwiązania. My, jako mały niezależny zespół, równoważymy grupę z producentami samochodów i oni chcą wspierać małe zespoły prywatne. Trzymamy się razem jako grupa i możemy zaprezentować zrównoważone podejście do tego, co musi zostać zrobione. To nie jest stowarzyszenie producentów, to jest Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1. Dlatego właśnie zostajemy w FOTA. Wierzymy w główne założenia FOTA i jako część tej organizacji możemy mieć wpływ na podejmowane decyzje.
Jestem całkowicie spokojny (że będziemy w F1 w przyszłym sezonie) i musimy na tym opierać swoje plany. Nie ma nic innego dla nas. Nie możemy pozwolić, aby ten spór odciągał nas od planów inżynieryjnych i wyścigowych. Nie popieram utworzenia nowych mistrzostw, ale jeśli taka seria powstanie, to na pewno z samochodami podobnymi do obecnych, nad którymi już pracujemy, bez uzupełniania paliwa w trakcie wyścigu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE