Trzeci dzień testów na torach Silverstone, Fiorano, Mugello i Monza
29.04.0400:00
933wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |||||
Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:32.454 | 28 | |
1 | Ralf Schumacher | Williams BMW | mic | 1:33.230 | 12 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:34.003 | 14 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:34.028 | 15 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:41.051 | 11 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:44.104 | 10 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Felipe Massa | Sauber Petronas | bri | 0:57.315 | 167 | |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:19.150 | 67 | |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | mic | 1:19.601 | 62 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:20.107 | 54 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:20.123 | 130 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:20.896 | 45 |
1 | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | bri | 1:23.921 | 68 |
Czasy uzyskane na torze Monza | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:21.626 | 26 | |
Zespół McLaren ponownie reprezentowali dzisiaj aż trzej kierowcy, przy czym Davida Coultharda zastąpił kierowca testowy Pedro de la Rosa, który ze stratą półtorej sekundy do Pizzonii uplasował się na czwartej pozycji. Nieznacznie szybszy od Hiszpana był drugi kierowca testowy stajni z Woking - Alex Wurz, natomiast strata Kimi Raikkonena (szósta pozycja) wyniosła już ponad 11 sekund. Tuż przed Finem znalazł się kierowca testowy Renault - Franck Montagny, także mając znaczną stratę do najszybszego kierowcy. Tymczasem jeden z głównych kierowców francuskiej stajni - Jarno Trulli zaliczył tylko jedno okrążenie rozpoznawcze i na tym zakończył dzisiejszą aktywność.
Zespół Sauber zakończył dzisiaj trzydniowe testy na włoskim torze Fiorano. Po wczorajszych problemach technicznych w czwartek nie było już żadnych przykrych niespodzianek i dzięki temu Felipe Massa przejechał aż 167 okrążeń. Brazylijczyk, który zastąpił dzisiaj Giancarlo Fisichellę, skupił się testowaniu opon Bridgestone, hamulców i amortyzatorów. Głównym celem testów przeprowadzanych w tym tygodniu przez szwajcarską stajnię były przygotowania do wyścigów na bardzo krętych torach (np. GP Monako) i wymagających wysokiej wydajności hamulców (np. GP Kanady).
Trzeci dzień testów na torze Mugello należał już do kierowców z zespołu B.A.R - Takumy Sato i Jensona Buttona. Japończyk kontynuował dzisiaj testy nowej wersji silnika Hondy, przeznaczonej do użycia podczas wyścigu o Grand Prix Hiszpanii i uzyskał lepszy o blisko pół sekundy czas w stosunku do wczorajszego rezultatu Michaela Schumachera. Jego aktywność ograniczyła co prawda awaria wału napędowego tuż po wymianie silnika, który osiągnął swój limit żywotności, jednak mimo to Sato był bardzo zadowolony z poczynionych postępów. Z kolei Button testował dzisiaj nowe spojlery (przedni i tylny) do bolidu B.A.R 006 i uzyskał gorszy o blisko pół sekundy czas od swojego partnera, którego jutro zastąpi kierowca testowy Anthony Davidson.
Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty - Olivier Panis i kierowca testowy Ricardo Zonta. Francuz zastąpił dzisiaj Cristiano da Mattę, jednak ze względu na problemy techniczne nie zdołał wykonać wszystkich zaplanowanych zadań. Część z nich (między innymi testy opon) przejął Zonta, łącznie przejeżdżając aż 130 okrążeń.
Problemy techniczne dotknęły dzisiaj także zespół Ferrari. Z tego względu Rubens Barrichello zaliczył tylko 45 okrążeń i miał ponad półtorej sekundy straty do Sato. Jeszcze większego pecha miał obecny na torze Monza kierowca testowy włoskiej stajni - Luca Badoer, który po przejechaniu zaledwie 26 okrążeń wypadł z toru i rozbił swój bolid. Przyczyną wypadku była śliska nawierzchnia toru w okolicy Curva Grande, będąca następstwem krótkotrwałych opadów deszczu. Włoch na szczęście nie doznał żadnych obrażeń, jednak uszkodzenia bolidu były na tyle poważne, iż konieczne było przedterminowe zakończenie testów.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Mugello był kierowca zespołu Minardi
- Gianmaria Bruni. Włoch pracował nad doskonaleniem ustawień bolidu PS04B, a jego strata do Sato wyniosła już blisko pięć sekund.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, Autosport.com