BMW w trudnej sytuacji z silnikami

Jednostki napędowe, które uległy awarii na Monzy, nie mogą być ponownie użyte
19.09.0911:17
Michał Roszczyn
3933wyświetlenia

Nicka Heidfelda i Roberta Kubicę prawdopodobnie czekają kary za użycie ponadprogramowego silnika w końcowym etapie sezonu. Jak się okazało, jednostki napędowe, które uległy awarii na Monzy, nie mogą być ponownie użyte.

Obaj zawodnicy BMW Sauber odpadli z kwalifikacji do Grand Prix Włoch, kiedy ich silniki uległy awarii - ale zespół miał nadzieję, że usterki można łatwo naprawić, dzięki czemu feralne jednostki mogłyby być ponownie wykorzystane.

Jednakże analiza przeprowadzona w bazie odpowiedzialnej za układ napędowy w Monachium wykazała iż, silniki te uległy na tyle poważnej awarii, że nie można dokonać ich reperacji - pozostawiając tym samym dwóch kierowców z tylko jednym nowym silnikiem na osobę na resztę sezonu.

Szef BMW Motosport - Mario Theissen powiedział: Przyczyną naszym problemów w kwalifikacjach na Monzy była kwestia jakości mechanizmu rozrządu zaworowego, co oznacza, że nie możemy wykorzystać tych silników ponownie. Obydwaj kierowcy używali jednostek ze Spa w niedzielnym wyścigu na Monzy i każdemu z nich pozostał tylko jeden nowy silnik i kilka używanych na resztę wyścigów. Kluczową kwestią będzie teraz, czy to wystarczy. Jeśli nie, będziemy zmuszeni do skorzystania z dziewiątej jednostki napędowej, co wiąże się z karą przesunięcia o dziesięć miejsc do tyłu na starcie wyścigu.

Pomimo złych wieści związanych z silnikami, BMW Sauber ma duże nadzieje na mocny występ w przyszłym tygodniu w Singapurze, dzięki gruntownej aktualizacji samochodu. Bolid F1.09 będzie miał nowe przednie skrzydło, głębiej podcięte sekcje boczne, kolejną wersję podwójnego dyfuzora i zmienione tylne skrzydło. Zespół wprowadzi także zupełnie nową skrzynię biegów. Z niecierpliwością oczekujemy wyścigu i zamierzamy przejść do ataku z naszym znacznie zmienionym samochodem - stwierdził Theissen.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

14
christoff78
22.09.2009 09:09
RENO, co ty pleciesz? jakie 10razy w ciagu weekendu? przeciez oni maja tylko 8 silnikow regulaminowych i jak nawet by wymienili wszystkie w jednym GP to na kolejnych beda caly czas mieli o jeden za duzo co spowoduje cofniecie o 10pozycji do tylu tak czy inaczej! Co ma kara cofniecie 100 pozycji do tylu do kolejnego gp??? bredzisz czleku ;)
rafaello85
20.09.2009 08:16
Nie tylko oni będą musieli założyć silnik ponad limit. Widzimy jaką bzdurą jest to ograniczenie ilości jednostek napędowych przypadających na każdy bolid:|
benethor
19.09.2009 04:42
@up: nie 18, tylko 10;)
RENO
19.09.2009 03:08
to po co 3 wymiany tylko,nie lepiej od razu wymienić 10 razy w ciągu weekendu, to będzie w tym GP tylko te jedyne 100 pozycji do tyłu, ale potem aż 18 silników, na każdy wyścig po jednym:D:D:D:D
benethor
19.09.2009 02:33
@sabat: tylko tu byłby wałek, bo o ile pamiętam "reanimowanych" silników można użyć chyba tylko w treningach...Chociaż mogę się mylić ;) Swoją drogą Red Bull ma chyba większy problem w tej kwestii niż BMW...
marrcus
19.09.2009 02:31
nieźle sabat hehe, może masz racje
YAHoO
19.09.2009 01:24
@sabat: Twój plan jest bardziej przebiegły niż rozbicie się Piqueta w Singapurze :D
Simi
19.09.2009 11:33
No cóż... Problemy na koniec sezonu...
sabat
19.09.2009 11:21
ale chodzi o weekend GP ?? bo jak tak to można zrobić inaczej... na terning założyć nowy silnik, potem udać ze coś w nim się stało, jakaś pierdoła, potem następny na next trening i to samo awaria, potem na 3 terning... i tym sposobem w jednym GP jesteśmy cofnięci 30miejsc do tyłu, ale mamy czy 3 silnik do użycia, za które kara została już nadana ;) Ale myślę że by się pokapowali ;p
Kordas
19.09.2009 10:35
@plastic to sam sobie odpowiedziałeś ;) tylko w pierwszym GP w którym użyto nadprogramowego silnika
lubczyk
19.09.2009 10:33
Jak to mawia Borówa, to co robi teraz BMW to łabędzi śpiew ;]
plastic
19.09.2009 10:31
Pytanie regulaminowo-techniczne: kara +10 na gridzie jest przyznawana w pierwszym GP, w którym użyto silnika spoza puli czy we wszystkich kolejnych na tym silniku? Wydaje mi się, że ta pierwsza opcja ale gdzieś (onet?;) ) czytałem właśnie, że we wszystkich.
bogoz
19.09.2009 10:11
albo nowe przednie skrzydlo :D ciekawe czy gołym okiem da sie zauwazyc różnice
Dżejson
19.09.2009 10:06
Ciekawe, co to za zupełnie nowa skrzynia biegów...