Wirth chce udowodnić, że CFD nadaje się do wielu zastosowań
"Jesteśmy zdeterminowani, aby zaprezentować tę technologię na międzynarodowej scenie"
01.01.1014:15
4246wyświetlenia

Dyrektor techniczny Virgin Racing - Nick Wirth chce pokazać światu korzyści płynące z zastosowania technologii CFD, projektując tylko z jej wykorzystaniem udany samochód grand prix.
Brytyjczyk wraz ze swoją firmą Wirth Research zaprojektował bolid Virgin-Cosworth VR-01 tylko z wykorzystaniem obliczeniowej mechaniki płynów, a więc nie zastosował testów z modelem w tunelu aerodynamicznym do potwierdzenia wyników symulacji komputerowych.
Były główny projektant Benettona, a wcześniej szef swojego zespołu Simtek ma już sukcesy na tym polu przy konstruowaniu prototypów do wyścigów długodystansowych, a poprzez zastosowanie tego teraz w Formule 1 chce przekonać
rzeczywisty światdo szerszego wykorzystywania CFD.
Cud programu Acury polegał na stojącej za tym technologii - symulatorze i CFD- powiedział Wirth.
Mam 11-letniego syna i 14-letnią córkę, chcielibyśmy w jakiś sposób powstrzymać topnienie lodowców i uchronić wszystkich przed zalaniem. Chcemy więc doczekać czasów, kiedy stosowanie tej technologii ułatwi życie w rzeczywistym świecie. Formuła 1 nie jest rzeczywistym światem, ale jesteśmy bardzo zdeterminowani, aby zaprezentować tę technologię na międzynarodowej scenie i potem stosować ją w bardziej użyteczny sposób dla ludzkości.
Wirth zwraca też uwagę na ważną rolę CFD w redukcji wydatków na prowadzenie zespołu F1.
To kluczowa sprawa- powiedział.
Zdecydowaliśmy się na to, ponieważ jest to tańsza i szybsza metoda. Gdyśmy mieli nieograniczone pieniądze, to zatrudnilibyśmy po prostu mnóstwo ludzi. Rzecz w tym, że można otrzymać bardziej dokładne odpowiedzi na pytania związane z aerodynamiką za daną sumę pieniędzy z użyciem tej technologii, niż jakiejkolwiek innej.
Można wypróbować więcej zakończeń skrzydeł, więcej całych tylnych skrzydeł i innych rzeczy za te same pieniądze, jakie wydajesz na testy w tunelu aerodynamicznym z modelem w rzeczywistej skali. Robiliśmy już to - zbudowaliśmy samochody wygrywające wyścigi i mistrzostwa, zatem jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Wykonywaliśmy też pewne prace związane z wyścigami open-wheel dla Formuły 3 i IndyCar w tym samym czasie, co program Acury, więc nie jest to dla nas nic nowego.
Czy coś może pójść nie tak? Oczywiście że tak, takie jest życie. Brawn przywiózł nowe przednie skrzydło dla Jensona Buttona na tor Suzuka w tym roku i okazało się ono katastrofą - nie działało zgodnie z założeniami i popsuło mu wyścig. Mają mnóstwo technologii do pracy nad aerodynamiką, która mówiła im, że skrzydło to jest dobre. Założyli je facetowi walczącemu o mistrzostwo świata w ważnym wyścigu i nie zadziałało. Co musieli sobie pomyśleć o swojej wiedzy na temat aerodynamiki? Wszyscy mają swoje problemy.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE