GP2: Czas na Magny-Cours
Zapowiedź wyścigów we Francji
23.01.1012:20
1946wyświetlenia
Data: 23/25 stycznia,
I Trening: 20.00 środa,
II Trening: 20.30 czwartek,
Godzina kwalifikacji (sobota): 20.00,
Godziny wyścigów: 20.25 sobota, 21.00 poniedziałek,
Liczba okrążeń - R1: 35 + Formation Lap,
Liczba okrążeń - R2: 23 + Formation Lap,
Pogoda: Słonecznie.
Informacje o torze
Nazwa: Circuit de Nevers Magny-Cours,
Położenie: Magny-Cours, Francja,
Data utworzenia: 1948,
Pierwsze GP: 1950,
Długość toru: 4,411 km,
Mapa toru: tutaj.
Historia toru
W 1960 roku pewien farmer o imieniu Jean Bernigaud wybudował tor wyścigowy na ziemi, która była częścią jego farmy. Obiekt usytuowany był wzdłuż drogi RN7, blisko miejscowości Magny-Cours, położonej o niecałe dziesięć kilometrów od miasta Nevers, które to jest z kolei oddalone o około 240 kilometrów na południe od Paryża.
Długość toru Bernigauda wynosiła zaledwie troszkę ponad trzy kilometry. Popularność tego obiektu bardzo szybko rosła. W 1963 roku Bernigaud założył tam szkołę kierowców wyścigowych. Było to przedszkole gwiazd Formuły 1 z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Do uczniów zaliczali się tacy kierowcy jak Jean-Pierre Jaussaud, Francois Cevert, Patrick Depailler, Jean-Pierre Jallier i Jacques Laffite.
Do 1969 roku rekord toru należał do Depailler'a, z czasem okrążenia równym 41 sekund. Liczba francuskich kierowców rangi zarówno krajowej jak i narodowej bardzo szybko się powiększała. Bernigaud zadecydował powiększyć tor do niespełna czterech kilometrów. Nowy obiekt został otwarty dnia 1 maja 1971 roku.
Bernigaud zmarł w listopadzie 1971 roku i tor został przejęty przez francuski automobilklub - ASA Nivernais. Wdowa po Bernigaudzie, Jacqueline objęła bardzo ważną rolę w administracji obiektu. Aby pomóc finansować tor, przy obiekcie powstały nowe firmy, mianowicie Automobiles Martini oraz ORECA.
W późnych latach siedemdziesiątych zaczęły się odbywać na torze międzynarodowe imprezy w postaci Mistrzostw Europy Formuły 3. Seria ta pojawiała się co roku na tym torze aż do sezonu 1984, gdy impreza została skreślona z oficjalnego kalendarza. Przez trzy lata nie było żadnego międzynarodowego wyścigu na francuskim torze Magny-Cours. W 1988 roku zapadła decyzja o modernizacji toru. Przy obiekcie powstało nowe pole golfowe z osiemnastoma dołkami oraz muzeum motoryzacji. Planowo do przebudowanego toru miała prowadzić sieć dróg, jedna z nich od lotniska Nevers-Fourchambault. Stary obiekt z 1971 roku stanowił bazę dalszych prac modernizacyjnych. Każdy zakręt jednak został gruntownie zmieniony. Wciąż można było rozróżnic dwie trasy, które mogły być używanie oddzielnie - wewnętrzną część o długości ponad półtora kilometra i zewnętrzną o długości ponad trzech kilometrów. Po połączeniu dawało to tor o łącznym dystansie niespełna czterech i pół kilometra. Nowy projekt zaczerpnął wiele pomysłów od Jacques'a Laffite'a oraz Rene Arnoux'a i zawierał on wiele zakrętów, które były wierną kopią tych z innych światowych torów, takich jak Estoril, Adelaide, Nurburgring czy też Imola. Pierwsze Grand Prix Francji na torze Magny-Cours odbyło się w 1991 roku i przez pierwsze trzy lata zespół Williams-Renault okazał się być niepokonany. W 1994 i 1995 roku zwyciężył tu Michael Schumacher jadący bolidem Benetton. W sezonie 1995 na francuskim obiekcie triumfował Damon Hill, natomiast dwa kolejne lata należały ponownie do Michaela Schumachera. Grand Prix w 1999 roku okazało się być wielką niespodzianką. Wyścig odbywał się w deszczu, co pozwoliło zespołowi Jordana i kierowcy Heinz-Haraldowi Frentzenowi zwyciężyć tę eliminację.
Źródło: 1kubica.pl
Informacje znajdziesz również: tutaj.
Okrążenie z Hideto
Regulaminowa jazda
Przypominamy, aby jeździć zgodnie z regulaminem. W aktualnej wersji toru można wiele zyskać na ścinaniu szybkich szykan. Jazda niezgodnie z przepisami będzie surowo karana!
Konferencja prasowa
Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Ferrari GP2 Team
Serek -
Może zdobędziemy dobre puntky.
Mercedes-Benz Racing
Kamarinho -
Po problemach z komputerem liczę, że wreszcie wrócę do walki.
Patryk -
Moja obecność jest mało prawdopodobna ze względu na olbrzymie problemy z kierownicą i brakiem przygotowań. Zobaczymy jak będzie jeszcze.
Powerade GP2 Team
Cube -
Najbliższe GP jedziemy na Magny Cours, tor ten nie jest jakoś szczególnie wymagający pod względem przygotowań, ze względu na dużą liczbę szybkich zakrętów jazda po nim jest dosyć przyjemna i niezbyt mecząca. Cele takie jak zawsze czyli dojechać w punktach.
Zapraszamy!
KOMENTARZE