Haug: Brak dodatkowej presji związanej z Schumacherem
"Mamy te same cele i próbujemy po prostu zbudować możliwie najlepszy bolid"
05.02.1016:02
2224wyświetlenia
Mercedes GP zdementował plotki, jakoby obecność Michaela Schumachera w niemieckiej ekipie miała zwiększyć presję na odniesienie sukcesu w sezonie 2010.
W związku z dużym zainteresowaniem zespołem, do którego dołączył Schumacher nieuniknione jest, że oczekiwania wokół niego są na ten sezon dość wysokie. Jednakże szef sportowy firmy Mercedes-Benz - Norbert Haug twierdzi, że zespół utrzymuje takie samo podejście do nowego projektu, jak gdyby nie było w nim Schumachera.
Nie, nie wydaje mi się- powiedział serwisowi AUTOSPORT, gdy został zapytany o to, czy obecność Schumachera zwiększyła presję na zespole, by odnosić dobre rezultaty.
Myślę, że wszyscy mamy te same cele i próbujemy po prostu zbudować możliwie najlepszy bolid, najlepszy pakiet, a później zobaczymy, gdzie będziemy.
Mówiąc to myślę, że będziemy ostatnimi, którzy mogliby nie docenić rywali - będziemy mieli sporą konkurencję. Zobaczymy, co się stanie. Wydaje mi się to pozytywne. Jest to dobre dla sportu, jak i również oczywiście dla nas. Jest to ciekawa historia, ponieważ Michael zaczynał swoją profesjonalną karierę z nami. Jednakże koniec końców liczy się to, czy będziemy konkurencyjni. Jak na razie podążamy w dobrym kierunku.
Haug przyznał, że przeżył niesamowite emocje, gdy zobaczył Schumachera w Mercedesie na torze w Walencji.
Gdy pierwszy raz wszedłem do boksów F1, a było to 20 lat temu, czułem się wówczas tak samo, więc jest to coś wyjątkowego- wyjaśnił.
Ciągle jesteśmy młodzi, on i ja, a sporty motorowe na pewno utrzymują cię młodym. Byliśmy rywalami podczas całej tej drogi, jednak właściwie w tych samych garażach. Teraz jest to normalne, dobre i pozytywne uczucie.
Mercedes GP rozpoczął testy swojego nowego bolidu W01 w tym tygodniu w Walencji, a szef zespołu Ross Brawn przyznał, że bolid nie był wystarczająco szybko. Jednakże z nowymi częściami aerodynamicznymi (włączając w to nowy podwójny dyfuzor), mającymi wkrótce się pojawić i dodatkowo z lepszą przyczepnością związaną z rozłożeniem wagi dostosowanym do nowych węższych opon, są szanse na krok naprzód przed startem sezonu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE