Unikalne montowanie silnika sekretem nowego Ferrari?
Jednostka napędowa w F10 została podobno zamontowana pod kątem 3,5 stopnia
10.02.1012:06
3836wyświetlenia
Sekretem nowego bolidu Ferrari może być unikalny kąt zamontowania silnika. Jak wynika z doniesień we francuskiej gazecie Auto Hebdo i włoskiej Gazzetta dello Sport, jednostka napędowa w F10 została zamontowana pod kątem 3,5 stopnia.
Pochylenie w kierunku przodu bolidu było pomysłem po raz pierwszy widzianym w Arrowsie A2 z 1979 roku. 31 lat później, taki projekt w 2010 roku może zapewnić dodatkowy przepływ powietrza pod bolidem, by zasilić skomplikowany i większy podwójny dyfuzor.
Nowe Ferrari posiada bardzo interesujące rozwiązanie mechaniczne. Większość sekretów schowanych jest pod nadwoziem- powiedział dyrektor techniczny Aldo Costa. Plotki mówią, że innowacja ta może pozwolić urwać
kilka dziesiątychz czasu okrążenia Ferrari F10, które w zeszłym tygodniu w Walencji było najszybszym bolidem.
Projektant Nikolas Tombazis przyznał:
Dyfuzor jest kluczowy. By zmaksymalizować osiągi, zmieniliśmy tylną sekcję i lepiej zintegrowaliśmy różne komponenty. W F10 dyfuzor jest znacznie większy i bardziej wydajny w porównaniu do poprzedniego sezonu. Wadą pochylonego ku przodowi silnika może być podniesienie środka ciężkości tylnej części bolidu.
Źródło: Motorsport.com
KOMENTARZE