FIA zamierza wyjaśnić wątpliwości dotyczące dyfuzorów
Wygląda na to, że FIA nie nakazała jeszcze żadnemu zespołowi zmiany dyfuzora
15.03.1017:19
4965wyświetlenia
Wygląda na to, że FIA nie nakazała jeszcze żadnemu zespołowi zmiany dyfuzora po serii inspekcji na torze Sakhir w związku z zastrzeżeniami co do konstrukcji tego elementu w niektórych bolidach. Zamierza jednak wyjaśnić przed następnym wyścigiem, co jest dozwolone a co nie.
Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting przyjrzał się bolidom wszystkich zespołów w Bahrajnie i jak twierdzi serwis AUTOSPORT, pojawiły się sugestie co do wykorzystania kształtu otworu na zewnętrzny rozrusznik silnika do poprawy wydajności podwójnego dyfuzora.
Regulamin techniczny F1 nie precyzuje maksymalnych dozwolonych wymiarów tego otworu, a jedynie stwierdza, że w dyfuzorze może znajdować się jeden otwór, który ma być minimalnie mały, aby tylko dało się podłączyć przez niego rozrusznik. Niektóre zespoły wpadły więc na pomysł, aby stworzyć rozruszniki o cokolwiek egzotycznych kształtach, dzięki czemu mogą usprawiedliwić konieczność powiększenia otworów i nadania im aerodynamicznych kształtów.
Sugeruje się, że podczas ostatniego weekendu miały miejsce rozmowy pomiędzy FIA i co najmniej trzema zespołami, wliczając w to McLarena i Mercedes GP, aby wyjaśnić sytuację. Ciało zarządzające F1 jest zdania, że zespoły naginają przepisy postępując w ten sposób, nawet jeśli nie łamią konkretnych zapisów. AUTOSPORT twierdzi, że FIA zamierza rozstrzygnąć tę kwestię przed Grand Prix Australii, i że nie miało jeszcze miejsca nakazanie zmiany dyfuzorów.
Szef zespołu McLaren - Martin Whitmarsh powiedział:
Myślę, że Charlie przyjrzał się wszystkim samochodom w tym obszarze, ale nic mi nie wiadomo, aby zostało podjęte jakiekolwiek działanie przeciwko któremuś z zespołów. Zostały wyrażone pewne zastrzeżenia i toczy się dyskusja pomiędzy wszystkimi zespołami, co w tej sprawie zrobić. Są otwory w dyfuzorach na rozrusznik - otwór w naszym nie jest większy od tego, jaki był w zeszłorocznym mistrzowskim aucie. Nie jest również większy niż w około czterech innych (tegorocznych) bolidach.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE